زنان با این کار سرطان سینه می گیرید!
شاید سخت ترین و بدترین سرطان برای زنان سرطان سینه باشد, دانشمندان متوجه شدند که نشستن طولانی مدت می تواند باعث سرطان سینه در زنان شود!

بر اساس مطالعه جدید دانشمندان سوئدی، نشستن بیش از حد در سر کار و ساعت‌های خارج از کار، ممکن است خطر ابتلای زنان به سرطان پستان را افزایش دهد.

محققان دانشگاه لوند سوئد، اطلاعات به دست‌آمده از بیش از 29 هزار زن سوئدی بین سنین 25 تا 64 سال را بررسی کردند. تیم تحقیقاتی حدود 25 سال این زنان را تحت بررسی قرار دادند.

سوژه‌های این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند: زنانی که مشاغلی با ساعت‌های طولانی نشستن داشتند (مانند کارکردن در اداره) و در ورزش‌های تفریحی مشارکت نمی‌کردند. افرادی که مشاغلی با ساعت‌های طولانی نشستن داشتند، اما در ورزش‌هایی مانند هندبال و دویدن شرکت می‌کردند و افرادی که شغل‌هایشان از لحاظ فیزیکی فعال و نیازمند ایستادن بودند (مانند تدریس) و در ورزش‌های تفریحی هم شرکت می‌کردند.

نتایج نشان داد، زنانی که سر کار یا در زمان فراغت فعال نبودند، در مقایسه با افرادی که در سر کار و اوقات فراغت فعال بودند، 2.4 برابر بیشتر احتمال داشت که به سرطان آندومتر مبتلا شوند و همچنین 2.4 برابر بیشتر احتمال داشت که پیش از یائسگی به سرطان پستان مبتلا شوند. در این میان، هیچ ارتباطی بین عدم‌فعالیت و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی مشاهده نشد.

به گفته «آنا یوهانسون» یکی از نویسندگان این تحقیق، افرادی که در اداره کار می‌کنند، کارهای جزئی مانند قدم‌زدن یا چای‌ریختن را در طول روز برای کاهش‌ اوقات نشستن‌ انجام می‌دهند.

یافته‌های محققان با مطالعات پیشین که ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان پستان و عدم‌فعالیت را نشان داده بودند، مطابقت دارند.

جزئیات این پژوهش در نشست انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در فیلادلفیا ارائه شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir