عادت هایی که شما را در معرض مشکلات مغزی و آلزایمر قرار می دهد
بعضی عادت ها به مغز آسیب جدی می زنند، و شما را در معرض مشکلات مغزی و آلزایمر قرار می دهند. شما کدامیک از این عادت ها را دارید؟

عادت های بدی که به مغز آسیب می زنند:

1. مقداری از زمان خواب خود را از دست می دهید

خواب خود را از دست می دهید

گاهی کارهایی انجام می دهید که می دانید نباید انجام دهید – همه ما چنین کارهایی انجام می دهیم. اما بعضی از این عادت های بد تاثیر مخربی روی مغزتان می گذارند. به عنوان مثال کم خوابی ممکن است یکی از علل بروز زوال عقل، از جمله آلزایمر، شود. بهترین حالت این است که ساعت های منظمی برای خواب خود داشته باشید. اگر برای خوابیدن مشکل دارید، از غروب به بعد از مصرف الکل، کافئین و استفاده از دستگاه های الکترونیک اجتناب کنید و مقدمه خوابی آرام را فراهم کنید.


  2. زمان زیادی را تنهایی سپری می کنید

زمان زیادی را تنهایی سپری می کند

انسان ها برای برقراری روابط اجتماعی آفریده شده اند. مهم نیست در فیسبوک چند دوست دوست دارید، آنچه اهمیت دارد، روابط حقیقی شماست. کسانی که روابط حقیقی را حتی با چند دوست نزدیک خود دارند، خیلی خوشحال تر و کارآمد تر هستند. به علاوه این افراد کمتر در معرض ابتلا به مشکلات مغزی و آلزایمر هستند. اگر احساس تنهایی می کنید، با دوستان خود تماس بگیرید یا کار جدیدی را شروع کنید – مانند رقص سالسا، تنیس و برقراری ارتباط – که افراد دیگری هم حضور دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آلزایمر


3. بیش از حد غذای ناسالم junk food می خورید

بیش از حد غذای ناسالم junk food می خورید

بخشی از مغز که با یادگیری، حافظه و سلامت ذهنی در ارتباط است، در افرادی که همبرگر، سیب زمینی سرخ شده، چیپس و نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه زیاد می خورند، کوچکتر است. توت ها، غلات سبوس دار، آجیل و سبزیجات دارای برگ های سبز، عملکرد مغز را حفظ کرده و روند کاهش عملکرد ذهن را آهسته تر می کنند. بنابراین دفعه بعد که تصمیم به خرید یک بسته چیپس دارید، به جای آن مقداری آجیل با خود داشته باشید.


4. هدفون در گوش می گذارید و با صدای بلند موسیقی گوش می دهید

بیش از حد غذای ناسالم junk food می خورید

با گوش دادن به موسیقی با بلندترین صدا، می توانید تنها در 30 دقیقه آسیب دائمی به گوش های خود بزنید. اما فقط گوش ها نیستند که آسیب می بینند: از دست دادن شنوایی در افراد مسن با بروز مشکلات مغزی، مانند آلزایمر و از دست دادن بافت مغزی در ارتباط است. این مشکل شاید به این دلیل بروز می کند که مغز به سختی تلاش می کند تا آنچه در اطراف گفته می شود را درک کند و نمی تواند آنچه را شنیده اید در حافظه ذخیره کند. بنابراین صدای موسقی را کم کنید – صدا را بالاتر از 60 درصد از حداکثر صدای دستگاه خود نبرید – و سعی کنید در هر زمان بیشتر از دو ساعت به موسیقی گوش ندهید.


5. به اندازه کافی تحرک ندارید

به اندازه کافی تحرک ندارید

هر چه مدت زمان بیشتری از انجام ورزش منظم دوری کنید، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل خواهید بود. به علاوه بیشتر در معرض ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا هستید – که همه این مشکلات با آلزایمر در ارتباط هستند. لازم نیست شروع به اجرای ماراتن کنید – نیم ساعت پیاده روی یا سریع راه رفتن در اطراف محل کارتان موثر خواهد بود. مهم این است که این کار را حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد


6. سیگار می کشید

سیگار می کشید

سیگار کشیدن مغز شما را کوچک می کند – و این اصلا خوب نیست. سیگار کشیدن حافطه را بدتر کرده و احتمال بروز زوال عقل، از جمله آلزایمر، را دو برابر می کند. همچنین سیگار کشیدن منجر به بروز بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی و فشار خون بالا می شود.


7. پرخوری می کنید

پرخوری می کنید

اگر بیش از حد غذا بخورید – حتی غذای مناسب و سالم – مغز شما ممکن است قادر نباشد شبکه ارتباطی قوی که در فکر کردن و به خاطر سپردن به شما کمک می کند، بسازد. پرخوری برای مدت طولانی منجر به اضافه وزن خطرناک، دیابت و افزایش فشار خون می شود – که همه موارد با بروز مشکلات مغزی و آلزایمر در ارتباط هستند.


8. زمان زیادی در تاریکی به سر می برید

 زمان زیادی در تاریکی به سر می برید

اگر به انداره کافی نور طبیعی دریافت نکنید، ممکن است افسرده شوید و این مسئله سرعت مغز را کاهش می دهد. بررسی ها نشان می دهند که نور خورشید باعث می شود مغز شما خوب کار کند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
گروه اختصاصی سیمرغ