تشخیص بیماری ها در آینده با محل تجمع چربی در بدن
 چربی های بدنتان در پهلوها جمع میشود؟ روی شکم می رود؟ صورتتان چاق می شود؟ بخشی از بدن که وزنتان به آن اضافه می شود اطلاعات زیادی در مورد خطراتی که در آینده سلامتیتان را تهدید می کند، بر ملا می نماید.

 اضافه وزنتان در کدام قسمت بدن جمع می شود؟ پاسخ این سوال خطراتی که سلامتیان را تهدید می کند برملا می کند

چربی های بدنتان در پهلوها جمع میشود؟ روی شکم می رود؟ صورتتان چاق می شود؟

بخشی از بدن که وزنتان به آن اضافه می شود اطلاعات زیادی در مورد خطراتی که در آینده سلامتیتان را تهدید می کند، بر ملا می نماید.

به خصوص بزرگ شدن سایز کمر و بالونی شدن شکم مشکلات سلامت جدی برایتان به دنبال دارد از جمله دیابت و سرطان.

در این مقاله به شما خواهیم گفت چرا جمع شدن چربی در بخش خاصی از بدن اهمیت دارد.

وزن بدنتان به کدام قسمت اضافه می شود؟ پاسخ این سوال می تواند به سادگی مشکلات سلامتی که در آینده خواهید داشت را پیش بینی کند.


اضافه وزن افراد اغلب در کدام قسمت بدن ذخیره می شود؟

به گفته دکتر گویلم گونزالس Dr. Guillem Gonzale، جرح ارتوپد در مرکز بهداشت پرستون در نیویورک، طیف گسترده ای از متابولیسم و تعادل هورمونی در میان مردم وجود دارد اما به طور کلی چربی های اضافه مردان در ناحسه شکم و زنان در ناحیه ران و باشن ذخیره می شود.

جمع شدن چربی در بخش های خاصی از بدن به ژنتیک و هورمون ها بستگی دارد و خصوصیتی است که با آن متولد شده اید و قابل تغییر نیست.

به جز مصرف مکمل های هورمونی واقعا هیچ راهی برای تغییر محل ذخیره چربی در بدن وجود ندارد که البته مصرف هورمون ها عوارض جانبی زیادی دارد و توصیه نمی شود.

تستوسترون Testosterone  و استروژن estrogen، مهم ترین نقش در ذخیره چربی را ایفا می کنند. مردان به دلیل این که هورمون تستوتسترون بیشتری دارند ( که می تواند به لیپولیز و چربی سوزی منجر شود ) و سطح استروژنشان پایین تر است، بدنشان تمایل به تجمع چربی در شکم دارد. از سوی دیگر زنان دارای سطوح استروژن بالاتری هستند بنابراین چربی های بدنشان اغلب در ران و باسن جمع می شود.


خطرات چربی بیش از حد در شکم چیست؟

تشخیص بیماری ها در آینده با محل تجمع چربی در بدن

اضافه شدن وزن به بازوها، صورت و گردن با این که آزار دهنده است ولی خطر بالقوه ای برای سلامت ندارد.

با این حال لیستی طولانی از ارتباط خطرات سلامت و افزایش اندازه دور کمر وجود دارد. مشکلات از قبیل بیماری های قلبی، دیابت و پوکی استخوان.

افزایش توده چربی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی التهابی در خون می شود که باعث تخریب ارگان های داخلی بدن می شوند.

خطر دیگر تجمع چربی در بدن کاهش سطح تستوسترون است.  ما می دانیم که چاقی روی تستوسترون اثر می گذارد. کاهش تستوسترون به نوبه خود منجر به کاهش چربی سوزی می شود که عوارض جانبی زیادی به همراه خواهد داشت از جمله کاهش انرژی و کم شدن میل جنسی.

به گفته گنزالس اگر دور کمرتان کمتر از 36 اینچ است در معرض خطر زیادی نیستید. ولی این هشدار را به شما می دهد که در معرض خطرات سلامتی زیادی قرار دارید و بهتر است با رژیم غذایی سالم و ورزش چربی های اضافه دور کمترتان را بسوزانید تا احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با آن را کاهش دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلایل تجمع چربی در شکم خانم ها و راه حل هایی برای رفع آن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از چاق شدن شکم با نکته های زیر

اگر می خواهید بیشتر بدانید :  ماده غذایی که نمی گذارد چربی های شکم تان آب شود!!



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 

seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ