در تحقیقی که اخیراً توسط بخش سلامت و بهداشت عمومی‌ دانشگاه نیواورلند انجام پذیرفت به این واقعیت دست یافتند که خوردن سبزیجات سبب....

همانطور که می‌دانید دیابت نوع دوم در حال افزایش در سرتاسر دنیاست و علاوه بر عواملی مانند سبک زندگی و چاقی و زمینه‌های ارثی نباید نقش مهم تغذیه را از نظر دور داشت.در تحقیقی که اخیراً توسط بخش سلامت و بهداشت عمومی‌ دانشگاه نیواورلند انجام پذیرفت به این واقعیت دست یافتند که خوردن سبزیجات سبب پیشگیری و کاهش میزان ریسک ابتلاء به دیابت نوع دوم درزنان می‌گردد.( گرچه این تحقیق صرفاً در مورد زنان بوده است اما به مردان نیز توصیه می‌گردد به خوردن سبزیجات و میوه ادامه دهند)

درواقع با هر وعده مصرف سبزیجات، به میزان 9% ریسک ابتلاء به دیابت دراین افراد کاهش می‌یابد. شاید علت آن به دلیل پایین بودن میزان کالری و چربی و میزان بالای آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها و مینرالها باشد.

پس توصیه می‌گردد که حتماً در غذای روزانه خود از وعده‌های سبزیجات و میوه استفاده نمایید. گرچه بهتر است که از میوه و سبزیجات فصل استفاده کنید اما حتی اگر در دسترس شما نبود از نوع فریز شده یا کنسرو شده هم می‌توانید مصرف کنید. چرا که خوردن آنها در روز بسیار مهم و مفید است.

تهیه و ترجمه :روه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیراخوش
اختصاصی سیمرغ     www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
دیابت چیست؟
سودمندی غذاهای گیاهی در پیشگیری از سرطان
سودمندی فیبر در کاهش عوارض دوران بارداری
9 حقیقت تلخ درباره تهدید سلامت زنان