درمان‌ خانگی زخم بستر
زخم بستر مشکلی است که برای سالمندان کم تحرک و برخی افراد مبتلا به بیماری های سخت بروز می کند که در ادامه به روش هایی برای درمان خانگی زخم بستر اشاره می شود

زخم بستر را چطور در خانه درمان کنیم؟

زخم بستر به علت طولانی شدن مدت بیماری به وجود می آید و باعث ناراحتی بیشتر بیمار می شود . درمان های مختلفی برای آن توصیه می شود که در ادامه به  بعضی از آن ها اشاره می کنیم اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.


درمان زخم بستر با روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است که می تواند انتخاب مناسبی برای درمان زخم بستر باشد. روغن نارگیل را روی قسمت هایی که دچار زخم بستر شده است، به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود اما دقت کنید هنگام ماساژ دادن، فشاری بر زخم های بیمار وارد نشود.


عسل برای درمان زخم بستر 
پیرزن بیمار

می‌توانید برای استفاده از آثار عسل، آن را روی پوست بمالید و پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه آن را شست و شو دهید. عسل گرم است و گرمای حاصل از آن می‌تواند خون رسانی به ناحیه زخم و در نتیجه روند بهبود را تسریع کند.


درمان خانگی زخم بستر با آب شور

گاهی اوقات زخم ها به خوبی تمیز نمی شوند، این گونه زخم ها در برابر عفونت آسیب پذیرتر هستند.استفاده از آب شور پوست های مرده و شل را از بین می برد و مایع اضافه را کم می کند. اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید کافی است یک فنجان آب تهیه کنید و دو قاشق چای خوری نمک به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید این ترکیب بجوشد و زمانی که خنک شد برای تمیز کردن زخم ها از آن استفاده کنید. این روش را چند بار در روز تکرار کنید.


درمان زخم بستر با آلوئه ورا 
آلوئه ورا

آلوئه ورا به شما کمک زیادی می کند تا زخم بستر خود را درمان کنید زیرا به پوست آسیب دیده رطوبت می رساند و سبب درمان هر چه سریع تر آن می شود.برای استفاده از این روش کافی است ابتدا آلوئه ورا را برش بزنید و ژل آن را روی قسمت هایی که دچار زخم شده به آرامی بمالید و منتظر شوید تا ژل خشک شود.


رفع زخم بستر با زردچوبه

زردچوبه خواص ضدعفونی کننده و آنتی اکسیدانی دارد و همچنین برای رفع التهاب به کار می رود.اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید، کافی است قسمتی را که دچار زخم بستر شده با آب شور تمیز کنید و به اندازه کافی زردچوبه روی زخم بپاشید . بعد از این که کل زخم با زردچوبه پوشانده شد ، آن را پانسمان کنید.


بیشتر بدانید : این ماده غذایی از زخم بستر پیشگیری می کند

بیشتر بدانید : زخم بستر چیست و چطور زخم بستر را درمان کنیم؟

بیشتر بدانید : همه چیز درباره زخم بستر


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com