روش های افزایش قد در نوجوانان
نوجوانان معمولا دلشان می خواهد قد بلندتری داشته باشند، بنابراین برای رسیدن به این خواسته باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. در این مقاله، فهرستی شامل 9 فعالیت را برای شما نوجوانان فراهم کرده ایم که با رعایت آنها می توانید قد بلندتری داشته باشید

با تغییر سبک زندگی خود، می توانید قد بلندتری داشته باشید.

1- صبحانه سالم

خوردن صبحانه سالم را همه کارشناسان توصیه می کنند. نخوردن صبحانه موجب زخم معده و افزایش اسید در شکم می شود. خوردن صبحانه موجب افزایش سوخت و ساز می شود و به جذب بیشتر مواد مغذی کمک می کند. جذب بیشتر مواد مغذی به معنای افزایش قد می باشد.


2-تغذیه مناسب

تغذیه مناسب ، الگوی رشد بدن را تعیین می کند و همچنین موجب افزایش قد می شود. یک وعده غذایی مناسب، باید غنی از روی، منگنز و فسفر باشد که به رشد قد کمک می کنند. علاوه بر اینها، یک رژیم غنی از پروتئین به رشد و قد بلند شدن کمک فراوانی می کند.


3-داشتن خواب و استراحت کافی

الگوهای مناسب خواب، رشد قد را تسهیل می کنند. وقتی خواب هستیم، هورمون های رشد تولید می شوند. استراحت هم عامل بسیار مهمی در افزایش قد محسوب می شود. حداقل هر روز 8 تا 10 ساعت باید بخوابید.


4-وعده های غذایی کوچکتر

وعده های غذایی کوچکتر در طی روز باعث می شود تا انرژی لازم را برای انجام کارها داشته باشید. بنابراین برای تنظیم سوخت و ساز بدن به جای 3 وعده پرحجم، شش وعده کم حجم داشته باشید. وعده های غذایی کم حجم به بدن شما کمک می کنند تا مواد مغذی بیشتری جذب کنید.


5-تمرینات ورزشی و یوگا

تمرینات ورزشی ، نقش مهمی در افزایش قد بازی می کند. تمرینات کششی بهترین تمرینات هستند. برخی از تمرینات ورزشی مانند طناب زدن و سنگ نوردی نیز به افزایش قد کمک می کنند. ورزش هایی مانند بسکتبال، شنا و تنیس، بهترین ورزش ها برای افزایش قد محسوب می شوند. یوگا نیز بسیار مناسب می باشد.


6- کنترل وزن بدن

چاقی ، یکی از علت های توقف رشد می باشد. بنابراین، اگر چاق هستید باید برای افزایش قد خود وزن خود را کاهش دهید.


7-به مقدار فراوان آب بنوشید

آب، بدن را سم زدایی می کند و باعث پاکسازی آن می شود. همچنین برای قد بلند شدن، به جذب مواد مغذی کمک می کند.


8- جلوگیری از بازدارنده های رشد

بازدارنده های رشد مانند مشروب و سیگار کشیدن ، مانع افزایش قد می شود. از این کارها باید خودداری کنید. حتی استفاده از آنتی بیوتیک ها نیز باعث توقف رشد می شوند. به یاد داشته باشید که بلوغ زودرس نیز یکی از بازدارنده های رشد می باشد، پس در مورد زمان بلوغ خود و در صورت زودرس بودن آن، روش های برخورد صحیح با آن، آگاهی کافی بدست آورید.


9- طرز نشستن یا ایستادن صحیح

طرز نشستن یا ایستادن صحیح، به همساز شدن با بدن کمک می کند و باعث افزایش قد می شود. به هیچ وجه به حالت خمیده راه نروید، چون باعث خمیدگی شما می شود.


بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش قد بعد از 18 سالگی

بیشتر بدانید : افزایش قد با توصیه های طب سنتی

بیشتر بدانید : فرمول پیش بینی رشد قدی در دختران و پسران


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: nemoneha.com