راههای افزایش وزن بصورت میانبر
مصرف برخی داروهای گیاهی، رعایت برنامه غذایی منظم و متناسب با شما و مصرف برخی مواد غذایی، به برگشت وزن شما به وزن ایده آل تان کمک خواهند کرد

افزایش وزن با راههای ساده درمان لاغری

در این مطلب موضوع بحث ما در مورد لاغری و کمبود وزن است. در تشخیص کم وزنی و در اصطلاح معمول لاغری، یکی از شاخص های مورد ارزیابی ما میزان BMI فرد است. ولی ما نمی توانیم به تنهایی با این شاخص اضافه یا کاهش وزن را ارزیابی کنیم. BMI فرد در محدوده لاغری کمتر و مساوی عدد 18.5 است. از علل اصلی لاغری: مشکلات عاطفی، حذف وعده های غذایی، سوء تغذیه، سل، سرطان ها، عدم تعادل هورمونی، پرکاری تیروئید، ضعف دستگاه گوارش، دیابت و بی اشتهایی به علت خستگی است.

 اگر شما هم درگیر لاغری هستید، می توانید با مصرف برخی داروهای گیاهی، رعایت برنامه غذایی منظم و مناسب و مصرف برخی مواد غذایی، به برگشت وزن تان به وزن ایده آل امیدوار باشید، برای رسیدن به این هدف، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

مواد غذایی موثر در رفع لاغری

 

شیر بادام، یاوری قوی برای لاغری شما

شیر دارای پروتئین قابل توجهی است. چربی های اشباع نشده موجود در بادام و کالری مناسبی که مصرف چنین ترکیبی به صورت روزانه برای شما خواهد داشت، حتما به رفع لاغری تان کمک خواهند کرد.

برای تهیه این ترکیب، مقدار مناسبی از بادام را آسیاب کنید و به شیر اضافه کنید، بگذارید برای پنج دقیقه بجوشد. بعد از ولرم شدن به آن مقدار یک قاشق چایخوری عسل بیافزایید. بگذارید برای مدتی بماند و روزانه دو بار از این نوشیدنی ضد لاغری برای دو ماه استفاده فرمایید.

 

مصرف آب میوه روزانه و خداحافظی با لاغری

با مصرف روزانه یک لیوان آب میوه تازه به همراه یک برش کیک تازه، کمک می کند که شما به وزن ایده آل خود برسید. حتما سعی کنید آب میوه را بصورت تازه و قبل از استفاده آب گیری فرمایید و نوش جان کنید.

 

کره بادام زمینی، میان وعده مغذی و معجزه گر مناسب برای افزایش وزن

حتما شما هم تلاش بسیار زیادی برای افزایش وزن خود حتی یک کیلوگرم کرده اید. ساندویچ کره بادام زمینی، میان وعده ای مقوی و چاق کننده برای شما است. یک قاشق مرباخوری کره بادام زمینی به همراه یک تکه نان تست گندم کامل، به شکل یک یا دو میان وعده می تواند برای مشکل لاغری شما مناسب باشد. همراه کردن مقداری کره بادام زمینی با میلک شیک نیز یک راه حل مناسب برای افزایش وزن و رفع مشکل لاغری شما است.

 

میلک شیک انبه میان وعده خوشمزه برای افزایش وزن

مصرف یک یا دو وعده میلک شیک انبه به عنوان میان وعده به مدت سی روز، می تواند به بازگشت تناسب اندام شما کمک زیادی کند.

 

استفاده از روغن های حاوی امگا 3

استفاده از روغن های حاوی امگا 3 برای پخت و پز روزمره، بغیر از کمک به حفظ سلامتی شما در طی افزایش وزن، تاثیر بسزایی در کنترل لاغری شما خواهند داشت. استفاده از روغن های کانولا، زیتون، روغن ماهی و یا روغن تخم کتان در این جهت موثر است.

 

ورزش منظم راهی مناسب برای مبارزه با لاغری

ورزش به صورت روزانه و منظم، موجب افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین باعث افزایش اشتهای شما می شود. محققان به اثبات رسانده اند که پیاده روی تند، شنا و دوچرخه سواری در رفع لاغری موثر بوده اند.

 

پاستا و ماکارونی، کمک به رفع لاغری

کربوهیدرات فراوانی که پاستا و ماکارونی دارا هستن به همراه یک روغن مناسب برای پخت آن ها، مانند روغن زیتون، کنجد یا کانولا، نقش موثری در کمک به رفع لاغری شما خواهند داشت. برای مقوی تر شدن آن ها از ترکیب مرغ و یا گوشت به همراه سبزیجات استفاده فرمایید.

 

آووکادو و رفع لاغری

آووکادو یک میوه بسیار مغذی و سرشار از کالری است. حاوی چربی های سالم و مفید برای قلب است و دارای مقدار مناسبی ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم است. از آووکادو همراه سالاد غذا استفاده کنید.

 

پنیر یک ترکیب کامل برای کنترل لاغری

پنیر ترکیبی از پروتئین، کلسیم و چربی است. مصرف یک وعده پنیر، کالری مناسبی را برای تناسب اندام شما خواهد داشت. هضم طولانی کازئین موجود در پنیر موجب کمک به افزایش وزن می شود.

 

ریشه گل قاصدک مناسب برای مبارزه با لاغری

ریشه گل قاصدک مغذی است و باعث افزایش اشتها و درمان لاغری می شود. برای استفاده از خواص آن، جوشانده آن را در یک فنجان و نیم تهیه کنید. طعم این نوشیدنی تلخ است، می توانید آن را بعد از کمی ولرم شدن، با عسل شیرین کنید. ریشه‌ی گیاه قاصدک همچنین یکی از درمان‌های فوق العاده در یبوست است و یبوست از علل اصلی در کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است. ریشه گیاه قاصدک سرشار از فیبر است و باعث دفع سموم بدن می شود و در رفع لاغری نیز موثر است. از دیگر خواص آن، درمان سوء هاضمه و سنگ کیسه صفرا است.

روش استفاده از ریشه گل قاصدک در درمان یبوست و جهت درمان لاغری:

 20 گرم ریشه‌ خشک گیاه قاصدک را در یک لیتر آب و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. یک فنجان روزی سه بار به مدت یک ماه میل کنید.

 

جنتیان یا جنتیانا (کوشاد) کمک به درمان لاغری

کوشاد دارای ماده ای شیمیایی بنام آماروجنتین می باشد که بسیار تلخ است. برای آماده کردن این گیاه در درمان لاغری، ریشه این گیاه را باید به خوبی شستشو دهید و به مدت بیست دقیقه آن را جوشاند تا آماده شود. برای نتیجه بهتر آن در درمان لاغری، روزی یک فنجان میل کنید تا اثر آن را مشاهده فرمایید. توصیه به مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی و کودکان زیر دو سال نشده است و برای افراد با سنین بالاتر از 65 سال با احتیاط مصرف شود.

 

شیرین بیان و کمک به درمان لاغری شما

برای تاثیر شیرین بیان در رفع لاغری، یک پنجم گرم ریشه شیرین بیان خشک را در آب بجوشانید. این دم نوش را تا سه بار در روز می توانید استفاده فرمایید.

 

چای بابونه، چای مخصوص لاغری

این چای بطور موثری در رفع لاغری و افزایش اشتها موثر است. روزی یک فنجان از این چای میل کنید.

 

مارچوبه و درمان لاغری

2 تا 5 گرم پودر مارچوبه را به شیر جوشیده اضافه فرمایید، یک قاشق مرباخوری کره به آن بیافزایید. از این نوشیدنی دو بار در هفته به مدت دو ماه برای رسیدن به نتایج خوبی در جهت رفع لاغری استفاده کنید.

 

جین سینگ و خواص فوق العاده آن در رفع لاغری

این گیاه دارای خواص فوق العاده بسیاری است و در علم آیورودا از آن استفاده های فراوانی می شود. یک لیوان شیر را ولرم کنید و به آن دو قاشق مرباخوری کره و دو قاشق غذاخوری پودر گیاه جین سینگ اضافه فرمایید. آن را به خوبی هم بزنید و یکبار در روز استفاده فرمایید. نوشیدن این نوشیدنی تا سی روز توصیه می شود تا نتیجه آن را بر روی لاغری مشاهده کنید.

 

زنجبیل و خواص فوق العاده آن در همه درمان ها و رفع لاغری

زنجبیل می تواند در رفع اختلالات گوارشی بسیار موثر باشد و بر روی افزایش اشتها به صورت مناسبی موثر است. تحقیقات نشان داده است که این ادویه در افزایش وزن شما و رفع لاغری موثر است. از زنجبیل رنده شده بر روی غذاها در هنگام پخت و پز یا دم نوش آن استفاده فرمایید.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: avayesalamati.com