اگر آب را بیشتر از یک بار بجوشانید چه خطراتی برای سلامت دارد؟
 اکثر ما عادت داریم آبی که در کتری مانده را دوباره بجوشانیم و چای درست کنیم، اما اگر بدانیم این کار چه خطراتی برای سلامت ما دارید، هرگز این کار را نخواهیم کرد

آب را بیش از یک بار نجوشانید

بسیاری از ما عادت داریم تا آب جوشیده و سرد شده داخل کتری را برای درست کردن چای دوباره بجوشانیم. در حالی که کارشناسان  تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز می گویند به دلیل افزایش غلظت نیترات و نیتریت‌های موجود در آب جوشاندن مجدد آب جوشیده کار درستی نیست.

از جمله تغییراتی که در اثر جوشاندن مجدد آب ایجاد می‌شود، می‌توان به افزایش غلظت املاح اشاره کرد و این در صورتی است که بعضی از املاح برای سلامت بدن، مضرمحسوب می‌شود. همچنین با جوشاندن چندباره آب، میزان اکسیژن کاهش می‌یابد و در این صورت از گوارایی آب کاسته می‌شود.

 از جمله عوارض این کار می‌توان به حذف بعضی از املاح و مواد معدنی مفید مانند کلسیم و منیزیم اشاره کرد.بهتر است کتری را به اندازه ای که نیاز دارید ازآب پر کنید و هر بار برای آماده کردن چای  آب تازه درون کتری بریزیم و به  محض جوش آمدن آب چای  را دم کنیم.

البته برای این که چای شما خوش رنگ تر شود بهتر است  بعد از جوش آمدن کتری، شعله گاز را کم کنید تا بافت چای در اثر حرارت زیاد آب آسیب نبیند. بنابراین اجازه دهید تا کمی از جوشش آب کمتر شود و سپس چای را دم کنید.

بیشتر بدانید : چند بار جوشاندن آب، برای سلامت مضر است

بیشتر بدانید : هرگز آب سرد شده کتری یا سماور را مجددا نجوشانید

بیشتر بدانید : کتری آلومینیوم, استیل, لعابی یا پیرکس, کدام بهداشتی تر است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir