دردسرهای واژینیسموس برای مردان چیست؟
واژینیسموس یک اختلال جنسی زنانه است که روابط زناشویی را تحت الشعاع قرار می دهد و تاثیرات مخربی بر روی زن و مرد می گذارد که در اینجا به این تاثیرات اشاره می شود

مشکلات جنسی ناشی از واژینیسموس و تاثیرات منفی آن بر روی روابط 

مقابله با واژینیسموس می تواند پیوند زوجین را عمیق تر کند و مشکلات به وجود آمده را ترمیم کند. گرچه عواقب واژینیسموس به طور مستقیم و بیشتر بر روی خانم ها تاثیر می گذارد، اما بهتر است یادآور شویم که این اختلال بر روی مرد نیز تاثیرات منفی می گذارد. 

مشکلات ناشی از واژینیسموس درمان نشده، هفته ها، ماه ها و یا سال ها بر روی فرد تاثیر می گذارد و روابط بین زوجین را دچار مشکلات جدی می کند. اثرات واژینیسموس در مردان باعث ایجاد یاس می شود که ناشی از ناتوانی کنترل و مدیریت شرایط ایجاد شده است. 

بیشتر بدانید : اختلال جنسی زنانه ای به نام واژینیسموس

بیشتر بدانید : تنگی واژن و عدم دخول واقعیت دارد؟

احساسات منفی ایجاد شده ناشی از واژینیسموس در مردان

طرد شدن مداوم

مرد از طرد شدن های مداوم خسته می شود و از اینکه زن تمایلی به برقراری رابطه با او ندارد دچار یاس می شود. این مسئله اعتماد به نفس مرد را نیز دچار مشکل می کند. 


همدلی

مرد با همسر خود همدردی می کند و درد ناشی از برقراری رابطه جنسی برای مرد نیز ناراحت کننده می شود. او می داند که زن قصد آسیب رساندن به مرد را ندارد و هر دوی آنها از این مشکل آسیب می بینند. 


احساس گناه

مرد از برقراری رابطه جنسی با زن احساس گناه می کند. احساس گناه مرد در هر بار نیاز به رابطه جنسی بیشتر می شود، زیرا درد زن را مشاهده می کند. احساس به برقراری رابطه جنسی برای مرد کاملا طبیعی است، اما از درد ایجاد شده برای همسر خود ناراحت می شود و دچار ناامیدی می شود. 


عصبانیت

عدم موفقیت در برقراری رابطه جنسی باعث بروز اختلالات خلقی و عصبانیت مرد می شود. طرد شدن مرد توسط زن باعث بروز عصبانیت های درونی می شود. 


ناامیدی

مرد مشکل و درد زن را درک می کند، اما نیازهای خود را نمی تواند نادیده بگیرد. تمام آنچه مرد می خواهد احساس ارتباط عاطفی است که از طریق برقراری رابطه جنسی تامین می شود. 


سردرگمی

عدم برقراری رابطه جنسی پس از ازدواج برای مرد ناراحت کننده است و باعث سردرگمی وی می شود. 


ترس

علاقه زوجین به یکدیگر و ناتوانی در برقراری رابطه جنسی باعث بروز ترس و وحشت برای آنها و به ویژه برای مرد، می شود.


دور شدن زن و مرد از یکدیگر

مشکلات ناشی از واژینیسموس و نداشتن رابطه جنسی باعث دور شدن زن و مرد از یکدیگر می شود. در این شرایط مرد تمایلی به حضور داشتن در خانه ندارد و ترجیح می دهد زمان بیشتری را در محل کار بگذراند. 


درک اجتناب از رابطه جنسی 
واژینیسموس

بسیار مهم است که مرد شرایط زن و عدم تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را درک کند. سفت شدن عضلات لگن که باعث بسته شدن واژن می شود یک واکنش ناخودآگاه و غیر ارادی است که زن هیچ کنترلی در آن ندارد. 


درک ترس های زن 

گرچه زن تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی دارد، اما نوعی ناهماهنگی بین ذهن و بدن او وجود دارد که باعث گرفتگی عضلات لگن می شود. عوامل جسمی و روحی زیادی وجود دارند که باعث بروز واژینیسموس می شوند. 

عوامل روحی ترس از دخول (که در همه خانم های مبتلا به واژینیسموس رایج نیست)بر روی برخی خانم ها تاثیر می گذارد. در این موارد لازم است به ترس و افکار منفی خود در مورد رابطه جنسی غلبه کند. 


اثرات واژینیسموس بر روی رابطه و صمیمیت 

در این شرایط معمولا مردان دچار اضطراب، یاس و ناامیدی می شوند و نمی توانند شرایط و مشکل خود را برای دیگران بیان کنند. به علاوه آنها نگران شرایط و روحیه همسر خود هستند. در نتیجه زن و مرد با نگرانی و ناراحتی زیادی زندگی می کنند. 

متاسفانه بسیاری از زوجین با این شرایط ادامه می دهند و تلاشی برای رفع مشکل نمی کنند. در نتیجه تضادها و مشکلاتی در بین روابط زن و شوهر بروز می کند. 


راه حل درمان واژینیسموس

پس از تشخیص بیماری و آغاز فرایندهای درمانی میزان اضطراب زوجین کاهش پیدا می کند. بسیاری از زوجین پس از سعی برای درمان واژینیسموس احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر می کنند و مهارت های ارتباطی آنها بهبود پیدا می کند. 


بیشتر بدانید : بهترین موقعیت های جنسی برای شرایط گوناگون

بیشتر بدانید : مراحل واکنش جنسی، در طول مدت رابطه جنسی چه اتفاقی در بدن زنان و مردان رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : شایع ترین اختلالات جنسی در زنان

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ