با تغییراتی کوچک یک دکوراسیون زمستانی زیبا داشته باشید
شومینه یکی از این وسیله هاست که بجز گرم کردن تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون زمستانی خانه تان دارد.

بالاخره زمستان سرد و زیبا از راه رسید و در کنار همه برنامه های این فصل در خانه ها، خیلی از خانم های خانه دار مشغول تغییر دکوراسیون زمستانی می شوند که فضایی گرم تر نسبت به قبل ایجاد کنند تا در این روزهای سرد، خانه مکانی همچنان گرم و البته صمیمی باشد. همه ما می توانیم با تغییراتی کوچک، نه تنها به محیط آرامش بدهیم بلکه زیبایی خانه را هم در این فصل دوچندان کنیم.


یک دکوراسیون زمستانی زیبا با کف گرم و رنگی

کف سالن و اتاق ها یکی از قسمت های مهم خانه در فصل زمستان است. یادتان باشد کفپوش هایی مثل سنگ یا سرامیک خانه را حسابی سرد می کند، به طوری که راه رفتن بدون دمپایی هم سخت می شود. پس بهتر است این قسمت ها را با فرش، قالیچه یا گلیم بپوشانید. شاید عده ای با این تصور که استفاده از فرش یا قالیچه زیبایی دکوراسیون خانه آنها را به هم می زند از استفاده آنها صرف نظر کنند، اما انداختن قالیچه ها یا گلیم هایی با رنگ های شاد و گرم در این فصل الهام بخش گرما بوده و خانه شما را زیباتر و گرم تر خواهد کرد.
 


یک دکوراسیون زمستانی زیبا با یک آتشدان برای آرامش

با رسیدن زمستان و شروع به کار سیستم های گرمایشی معمولا افراد خانواده تمایل دارند، بیشتر زمان حضور در خانه را در کنار وسایل گرمایشی بگذرانند. شومینه یکی از این وسیله هاست که بجز گرم کردن، آرامش و زیبایی خانه را نیز بیشتر خواهد کرد. اگر در خانه شومینه دارید می توانید تغییری کوچک در جای مبلمان ایجاد کنید، به طوری که مبل ها در مقابل شومینه قرار بگیرند و یک میز میان مبل ها باشد. با این کار، فضایی گرم تر در محیط نشستن افراد خانواده ایجاد می شود و همچنین محل مناسبی برای جمع شدن در شب های زمستانی مهیا کرده اید، اما اگر به هر دلیلی این کار امکان پذیر نیست بهتر است حداقل یک کاناپه را به مقابل شومینه انتقال دهید تا در این روزهای سرد از گرمای شومینه بیشترین استفاده را ببرید. این مکان می تواند یک فضای مناسب برای مطالعه، بافتن بافتنی و... باشد. البته اگر شومینه ندارید، باز هم می توانید با انتقال مبلمان به کنار سیستم گرمایشی، یک فضای گرم برای اهل خانه تدارک ببینید.
 


یک دکوراسیون زمستانی زیبا با پرده های محافظ گرما

پرده ها از مهم ترین و اساسی ترین قسمت هایی هستند که در دکوراسیون زمستانی باید به آنها توجه شود. پرده های توری و نازک را عوض و به جای آنها پرده هایی با پارچه ضخیم و رنگ مناسب نصب کنید. با این کار هم گرمای خانه هدر نمی رود، هم خانه زیباتر می شود. اگر این کار برایتان مقدور نیست، می توانید از یک پارچه ساده اما ضخیم کمک بگیرید و آن را پشت پرده تابستانی نصب کنید. با این کار همان هدف صرفه جویی در انرژی و زیبایی محقق می شود.
 


یک دکوراسیون زمستانی زیبا با تزئین با رنگ های گرم

استفاده از رنگ های گرم در این فصل یکی از موارد مهم در دکوراسیون زمستانی محسوب می شود. شما می توانید خانه خود را با وسایلی که به رنگ های گرم (قرمز، زرد، نارنجی و...) هستند، تزئین کنید. قاب هایی نه چندان گران، اما با این رنگ ها بخرید و به دیوار نصب کنید. شاید یک قاب که نمایی از فصل تابستان را در خود گرفته زیبایی خانه شما را بیشتر کند. همچنین می توانید از کوسن هایی با رنگ گرم برای تزئین مبل ها استفاده کنید. این کار خانه شما را بسیار زیبا خواهد کرد.

 

بهاری در زمستان

همه ما می توانیم با صرف اندکی وقت و انتخاب گلدان هایی که با سرمای زمستان سازگار هستند، بهار را به خانه خود بیاوریم. استفاده از گل های رنگارنگ در فصل زمستان قطعا به محیط خانه زیبایی و طراوت خاصی می دهد و کمک بزرگی به دکوراسیون زمستانی شما می کند.

 

یک دکوراسیون زمستانی زیبا با تزئینات زمستانی

برای تزئین خانه قبل از هر چیز از خود زمستان کمک بگیرید. می پرسید چطور؟ ساده ترین راهش استفاده از مجسمه هایی با طرح های زمستانی است. به عنوان مثال یک آدم برفی البته از نوع مجسمه ای می تواند خانه شما را بسیار زیبا کند. همچنین استفاده از میوه های درخت کاج که معمولا همه ما تعدادی از آنها را سر راه خود می بینیم و اغلب بی تفاوت از کنار آنها رد می شویم می تواند در ایجاد حس زمستانی خانه بسیار موثر باشد. کامواهای رنگارنگ در یک سبد چوبی هم یکی دیگر از تزئینات مناسب فصل زمستان است.

 

عطری مرطوب و دلنشین

یکی از مشکلات رایج این فصل، خشک شدن بیش از حد هوا در خانه هاست که البته راه حل ساده ای هم دارد. شما می توانید به کمک یک دستگاه بخور، رطوبت لازم را فراهم کنید. بعضی از این دستگاه ها محفظه ای هم برای ریختن اسانس های مختلف مانند اکالیپتوس دارند که با این کار فضای خانه شما بوی بسیار خوبی خواهد گرفت. این راه حل علاوه بر تامین رطوبت، به مطبوع تر شدن فضای خانه و جلوه بیشتر دکوراسیون زمستانی شما کمک می کند.
 


 نورهای جادویی

نور یکی از عواملی است که به کمک آن می توانید فضایی گرم و صمیمی بسازید. شاید شما هم این حس را تجربه کرده اید که سالن ها و اتاق های کم نور، احساس بی روح و دلگیر بودن فضا را القا می کند و برعکس نور مناسب، نقشی جادویی در زیبایی محیط دارد. با توجه به این که این روزها به دلیل ابری بودن هوا ممکن است نور کمتری وارد فضای خانه شما شود بهتر است به نورپردازی خانه بیشتر دقت کنید. لامپ های معمولی را با لامپ های کم مصرف عوض کنید تا هم به نور بیشتری دسترسی داشته باشید و هم هزینه ها را کم کنید. همچنین می توانید با عوض کردن لامپ های آباژور و استفاده از نورهایی با رنگ های مناسب، فضای گرم تری فراهم کنید.
 


در خانه کتاب بخوانیم

برای این که بچه ها هر چه بیشتر و بهتر با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند خوب است بخش مناسبی از خانه را به کتابخانه اختصاص دهیم. اگر این ایده را می پسندید خوب است به دکوراسیون این فضا و هماهنگی کتابخانه با سایر اجزای اتاق یا سالن هم دقت کنید. البته مثل همیشه تاکید می کنیم برای این کار به خرید یک کتابخانه گران قیمت نیاز ندارید. فقط کافی است دستی به سر و روی همان کتابخانه قدیمی بکشید.

مهم ترین اصل، تناسب رنگ کتابخانه با سایر مبلمان و تزئینات است. برای این کار خودتان می توانید آستین ها را بالا بزنید و کتابخانه را سمباده و رنگی مناسب بزنید. البته مکانی که برای کتابخانه در نظر می گیریم نیز باید دارای ویژگی هایی باشد. یکی از نکات مهم این که باید قسمتی از خانه را که دارای نور کافی برای مطالعه باشد به این کار اختصاص دهیم. اگر برای روشنایی فضای کتابخانه خانگی از نور لامپ استفاده می کنید باید دقت داشته باشید لوستری انتخاب کنید که حباب هایش مانع رسیدن نور لامپ ها به طرف پایین نشود. نکته دیگر، ساکت بودن فضاست. هرچند صحبت ما در مورد کتابخانه های خانگی است، اما بهتر است در مورد مکان قرار دادن آن دقت کنیم. به عنوان مثال اگر یکی از پنجره ها رو به زمین بازی بچه ها باز می شود، گذاشتن کتابخانه در کنار آن مناسب نیست. همچنین بهتر است کتابخانه را تا حد امکان نزدیک تلویزیون، رادیو و سایر لوازم خانگی که سر و صدا تولید می کنند قرار ندهیم.دقت داشته باشیم کتابخانه حتی از نوع خانگی اش باید همیشه نظم و ترتیب خاص خود را داشته باشد. کتابخانه نباید بیش از حد شلوغ یا پر از تزئینات اضافی باشد. در پایان ذکر این نکته هم لازم است که در صورت امکان و اگر فضا به شما اجازه می دهد، بد نیست یک میز و صندلی یا مبلی کوچک هم کنار کتابخانه بگذارید.
 


پیشنهاد زمستانی شمع و گل و سینی

شمع همیشه جزء لاینفک دکوراسیون های رمانتیک بوده است، اما در فصل زمستان فارغ از این نگاه می توان از شمع به عنوان یک تزئین مناسب در محل های مختلف خانه استفاده کرد. امروزه شمع های زیادی با طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است که به کمک آنها می توانید خانه خود را زیباتر کنید. هنگام شب، شعله زیبای شمع ها فضای گرم و دلنشینی به خانه شما خواهد داد. بهتر است برای این منظور قسمتی از خانه را که هم فضای مناسبی دارد و هم بیشتر در دید است انتخاب کنید. تعدادی شمع رنگی در اندازه های مختلف را در این محل قرار دهید. برای زیبایی هرچه بیشتر شمع ها می توانید یک سینی گرد انتخاب کنید و اطراف آن را با گل های خشک پر کنید؛ سپس شمع ها را در مرکز سینی به صورت پراکنده بچینید و در پایان، فضای خالی میان شمع ها را با مابقی گل های خشک پر کنید تا سطح سینی دیده نشود. سینی های قدیمی از نوع مس یا برنج برای این کار ایده آل هستند. همچنین دقت داشته باشید هنگام خرید شمع فقط به شکل ظاهری آن توجه نکنید، کیفیت آنها هم بسیار مهم است چون شمعی که برای این کار انتخاب می کنید نباید اشک و دود داشته باشد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir