با استفاده از یکسری معماری های خیلی ظریف می توانید خانه تان را بازسازی کنید. با کمک این روش ها می توانید معماری خانه تان را کاملا تغییر دهید.
با استفاده از یکسری معماری های خیلی ظریف می توانید خانه تان را بازسازی کنید. با کمک این روش ها می توانید معماری خانه تان را کاملا تغییر دهید.
 
درگاه های ورودی و خروجی
در محل های مناسبی از خانه درگاه هایی را اضافه می کنیم .به این ترتیب ورودی های زیبایی را در نقاط مختلف خانه می توان ساخت.
 

ایجاد قاب روی دیوارها
روی دیوارهایی که عریض هستند می توان با مصالحی مثلا از جنس گچ قاب های زیبایی را بسازیم و از داخل این قاب ها می توان برای نصب انواع تابلوها استفاده کرد. ساخت این قاب ها یکی از راحت ترین راه ها برای ایجاد آثار هنری در خانه می باشد. می توان دیوار داخل قاب ها را به رنگی مخالف رنگ دیوارها زد تا نمای بیشتری داشته باشد.
 
ساخت پله هایی زیبا 
راه پله هایی را در جوار یک دیوار می توان طوری طراحی کرد که یک طرف آن دیوار و طرف دیگر نرده باشد .در ابتدای شروع نرده و در کنار اولین پله یک نرده ی عمودی کاملا پهن که یک حالت دستگیره ای شکل هم روی آن وجود دارد نصب می کنیم .
mea03.jpg (410×546)
 
بازسازی دیوارها به صورت سنتی
وسط دیوار را در نظر گرفته و به صورت افقی طوری آن را بازسازی می کنیم که در واقع دیوار به مانند دو طبقه در آمده است و می توان آن را دورنگ زد.  در این گونه معماری روی دیوارهای بالایی حتما باید تابلو یا هر چیز زیبایی را نصب کنیم .

نکته ی بسیار مهم :
در هنگام ساخت این دیوارها باید دقت شود که اگر از دیواهایی استفاده شده که ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرند  مانند دیواری که طرف دیگر آن حمام است از مصالح خاصی استفاده شود که در معرض رطوبت آسیب نبینند.
mea04.jpg (410×546)
 
بازسازی سقف ها
فراموش نکنید که در هنگام بازسازی سقف ها به دقت فضا را بررسی کنیم مثلا در اینجا سقف آشپزخانه را طوری طراحی کرده ایم که به مانند تیرهای عمودی که مانند آرگ می باشند به سقف نصب شده است و رنگ این آرگ ها متناسب با کابینت ها باشد و این گونه معماری برای سقف هایی استفاده می شود که بلند هستند چرا که ساخت آرگ باعث کوتاه شدن سقف می شود.
 
نصب هالوژن یا همان نورافکن در سقف 
سقف اتاقی مانند اتاق غذاخوری را با نورافکن یا هالوژن هایی که در سقف نصب شده است بازسازی می کنیم تا هنگام میل غذا با روشن کردن این هالوژن ها حالت شاعرانه ای را ایجاد کنیم.
 
گچ بری های تزئینی
می توان گچ بری های تزئینی ظریفی را در فضاهای مختلفی از سقف درست کرد. مانند این شکل می توان از گچ بری های کتیبه ای و منحنی شکل که در محل تلاقی سقف و دیوار است استفاده کرد.
mea07.jpg (410×546)
 
طراحی آشپزخانه
محلی که هود در آن قرار گرفته است اهمیت زیادی دارد باید روی دیوارهای اطراف آن از نقش و نگارهای متناسب با کابینت ها استفاده کنیم. این نقش و نگار ها هرچه به طرح کابینت ها نزدیک تر باشد بهتر است.
 
بازسازی سقف (کلبه ای شکل)
عناصری که در معماری استفاده می شود می توانند به سرعت سبک خاصی را انتقال دهند. تیرهای چوبی محکم مصالح بسیار خوبی برای پوشش سقف آشپزخانه است که با این معماری فضای آشپزخانه به حالت روستایی و کاملا دنج ساخته می شود.
 
آشپزخانه قلب هر خانه است
باید به ساخت و طراحی آشپزخانه خیلی دقت شود .با اضافه کردن یکسری وسایل جذاب می توان روی محیط آشپزخانه تاثیر بیشتری گذاشت مثلا پایه های چوبی تزئینی را در وسط سقف نصب کرده و به آن وسایل تزئینی آویزان می کنیم. محیط آشپزخانه همان طور که گفتیم باید کاملا دنج و زیبا باشد.
 

ساخت شومینه
برای بازسازی خانه می توان از ساخت شومینه به عنوان یک وسیله ی گرما زا استفاده کرد.که این روزها بسیار مدرن و زیبا می باشد.می توان با مصالحی چون آجر بازسازی کرد و ستون های جانبی در هر دو طرف نصب کرد و روی طاقچه ی آن یک آینه ی بزرگ میگذاریم تا به نمای آن بیافزاییم.
 
کندن سقف های دو طبقه
خانه هایی هستند که یک سالن هم در طبقه بالا دارند. معمولا در طبقه بالا راهروهای درازی وجود دارد که شامل اتاق  خواب می باشند. یک فضای کوچکی از کف که همان سقف طبقه پائین می باشد را در نظر گرفته و با معماری خاصی آن را کنده و دورتادور آن را به شکل های مختلفی مثلا با استفاده از چوب های عمودی پر می کنیم. به این ترتیب توانسته ایم یک راه برای نگاه کردن از طبقه ی بالا به طبقه ی پائین درست کنیم.
 
درست کردن طاق هایی زیبا در راهروها
در راهروهای معمولی می توان طاق هایی را که به شکل منحنی هستند ساخت که بتوان به این راهروهای ساده و اصطلاحا بی روح جذابیت و معماری زیبا تری بخشید.
mea13.jpg (410×546)
 
اتاق های آفتاب گیر
پنجره های آفتاب گیر جای مناسبی برای استراحت هستند. این پنجره ها را باید در اتاق هایی که آفتاب گیر هستند درست کرده و در کنار آنها صندلی های راحتی را بگذاریم تا در فصول مختلف سال از آفتاب و یا نسیم خنک استفاده کنیم.
mea14.jpg (410×410)
 
پنجره ی حمام 
قسمت بالایی پنجره ی حمام که احتیاجی به زدن پرده ندارد ولی برای قسمت پائین آن می توان از پرده ی کرکره ای استفاده کرد تا نور خورشید از لابه لای آن به داخل حمام بتابد.



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
پله پله تا بازسازی کامل یخچال تان
روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک
چند پیشنهاد فریبنده برای بازسازی ویلا ! ( 1 )
چگونه با وسایل قدیمی و کهنه تان دکوراسیون خانه تان را تغییر دهید (+عکس)
توصیه هایی برای بازسازی اتاق نشیمن توسط خودتان!