در دهه گذشته، طرح های مختلفی برای خانه مد شد که برخی از آنها هنوز ارزش کار کردن دارند و برخی دیگر بسیار کهنه و قدیمی هستند.
چیزهای مختلفی برای دکور خانه مد می شوند و بعد از مدتی از مد می افتند. و دوباره پس از چند سال مد می شوند. نمی توان به راحتی گفت چه طرح ها و رنگ هایی را می توان برای سال های طولانی در خانه خود حفظ کرد. به طور مثال، در دهه 50 میلادی وسایلی به سبک ویکتوریا بسیار مد بود و همه مردم به دنبال تهیه این گونه طرح ها بودند. در دهه های 70 و 80 میلادی اصولا کسی دوست نداشت از این طرح های قدیمی و کسل کننده استفاده کند. اما امروزه دوباره این وسایل باب شده اند و قیمت های بسیار گرانی نیز دارند. 

در دهه گذشته، طرح های مختلفی برای خانه مد شد که برخی از آنها هنوز ارزش کار کردن دارند و برخی دیگر بسیار کهنه و قدیمی هستند. 

مبل کوسنی
مبل های کوسنی ایده های جالبی هستند. از آنها می توان هم برای نشستن و هم برای قرار دادن پا هنگام نشستن روی مبل، استفاده کرد. 
این کوسن ها طرح ها و رنگ های متنوعی دارند که می توان با هر طرحی در خانه همچون سنتی، مدرن، گلچین و ... تطبیق داد. 
این کوسن نه فضای زیادی اشغال نمی کنند و حجیم هم نیستند.


کاغذ دیواری با طرح جنگل
ده مد خانه که هرگز قدیمی نمی شوند
کاغذ دیواری با طرح جنگل و درختان، نمای زیبایی به فضا می بخشند و هرگز هم قدیمی نمی شود. در هر خانه ای نیز می توان از آن استفاده کرد.
ده مد خانه که هرگز قدیمی نمی شوند
این طرح، متقارن، ساده و کلاسیک است. حتی می توان از آن برای دکور حمام و دستشویی نیز استفاده کرد. 


کاغذ دیواری با طرح قدیمی
کاغذدیواری ایده بسیاری خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه است. کاغذدیواری هایی با طرح های درشت که از طرح های قدیمی الهام گرفته اند، هیچگاه رنگ و بوی کهنه گی به خود نمی گیرند. حتی احتمال دارد تا چند سال آینده دوباره مد و همه پسند شوند. 
در سال 1990 میلادی هیچ دیواری این کاغذدیواری را نداشت. اما اکنون بیشتر آنها دارند؟ در سال 2025 میلادی هم آیا این طرح وجود خواهد داشت؟
این طرح نیز الهام گرفته شده از چندین سال قبل است. 


آینه ای با طرح خورشیدی
آینه خورشیدی از قدیم وجود داشته و هنوز هم می توان به عنوان دکوری زیبا از آن استفاده کرد. 
بسیاری از مردم دوست دارند از این آینه های طرح دار در خانه خود استفاده کنند. این آینه ها در طرح ها و شکل های مختلف وجود دارند. طرح خورشیدی می تواند کلاسیک یا مدرن باشد. 


طرح های قدیمی
وسایلی که به سبک نیمه قرن بیستم طراحی شده اند، نمای زیبایی به خانه می بخشند. به طور مثال، می توان به صندلی هایی به شکل گل لاله اشاره کرد که از 50 سال پیش تا کنون همچنان مد هستند.  
طرح هایی که به سبک قدیمی اما مدرن ساخته شده اند، به چشم هر بیننده ای زیبا هستند. این طرح ها در زمان گم شده اند و سادگی و جذابیت ذاتی دارند. 
برخی از طرح ها و ایده ها هرگز بوی کهنگی به خود نمی گیرند. با کمک آنها می توان خانه خود را برای چند سال آینده تزئین کرد. 


پروانه
پروانه، حشره زیبایی است که می توان از آن در هر بخشی از خانه استفاده کرد. از اتاق دختربچه های کوچک گرفته تا اتاق نشیمن. 
طبیعت هیچ گاه از مد نمی افتد. بنابراین، استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون خانه باعث می شود تا آن طرح تا سال ها جدید و زیبا دیده شود.  


کره زمین قدیمی
اگر در انبار خانه خود کره های زمین قدیمی دارید، آنها را بیرون بیاورید و در چیدمان خانه استفاده کنید. 
کره های زمین قدیمی نوعی جاذبه ذاتی دارند. این وسایل، گرد، روشن و رنگی هستند و تا حدی رمزآلود به نظر می رسند. 


تاکسیدرمی های مصنوعی
تاکسیدرمی های غیرواقعی را نیز می توان جزو دکورهای انتخابی به شمار آورد که با گذشت زمان قدیمی دیده نمی شوند. این محصولات اصولا جالب، چشمگیر و طعنه آمیز هستند. 
البته باید توجه داشته باشید تاکسیدرمی های مصنوعی که از گچ، چوب، سرامیک یا مقوا تهیه می شوند، عمر مفید محدودی دارند. 


استفاده از برچسب های دیواری
استفاده از برچسب های بزرگ دیواری برای آنهایی است که دوست ندارند از کاغذ دیواری استفاده کنند. این برچسب ها بسیار ارزان تر از رنگ و کاغذدیواری هم برای طرف تمام می شود. اما آیا این برچسب ها آینده ای هم دارند؟
تصور می شود این برچسب ها برای اتاق هایی همچون اتاق کودک که پس از مدتی تغییر دکوراسیون داده می شوند مفید است، اما واقعیت این است که این برچسب ها در اتاق های بزرگسالان، پذیرایی و نشیمن بیشتر خود را نشان می دهند.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل



مطالب پیشنهادی :
برای دکوراسیون خانه تان سلیقه به خرج دهید
دیوارهای تیره را اینگونه زیباتر کنید
برای هر دکوراسیون چه لوستری انتخاب کنیم؟
ایده هایی برای تزئین دیوارهای تان
خانه خود را جلا دهید