برای دکوراسیون خانه 50 متری چه مبلمانی بخریم ؟
دکوراسیون قدیمی خانه تان را به راحتی تغییر داده و یک دکوراسیون زیبا و جدید برای خانه تان بچینید. برای حل برخی از مشکلات دکوراسیونی خانه تان این سوال و جواب ها را بخوانید.

شاید مطالب زیادی درباره چیدمان یا طراحی داخلی خوانده باشید و شاید بعد از خواندن این مطالب دل‌تان خواسته باشد بلند شوید و خانه تان را مثل یكی از عكس‌های زیبای كتاب یا مجله كنید اما نمی‌دانید از كجا شروع كنید. این‌جور وقت‌ها دل‌تان می‌خواهد یك كارشناس كنارتان باشد تا برای این مشكلات راه‌حل ارائه دهد. در این مطلب دقیقا ما نقش آن كارشناس را بازی كرده‌ایم و به تعدادی از سوالاتی كه برای شما خوانندگان عزیز پیش آمده جواب داده‌ایم.

 

بهترین دکوراسیون را برای خانه تان انتخاب کنید

 

_ من در خانه‌ای 50متری زندگی می‌كنم. می‌خواهم برای خانه‌ام مبلمان بخرم اما نمی‌دانم چه نوع مبلمانی برای خانه‌ام مناسب است؟

بهترین انتخاب مبل‌هایی است كه دسته ندارند و افراد بیشتری می‌توانند روی آن بنشینند؛ مثل مبلمان ال‌شكل. این مبل‌ها حتی برای استراحت كردن به صورت خوابیده هم مناسب هستند. در خانه‌های تک خوابه یا فضاهای سوئیت‌مانند، می‌‌توان از این مدل مبلمان به عنوان تختخواب استفاده كرد.

 

_ برای پنجره‌های خانه‌ام كه هم كوچك‌ هستند و هم با فاصله‌ كمی از هم قرار دارند، چه پرده‌ای بخرم؟

شما مجبور نیستید پرده‌ای به اندازه قد پنجره‌تان تهیه کنید. بهتر است برای این پنجره‌های كوتاه پرده‌های بلند نصب كنید و چند پنجره كوچك كنار هم را یكی در نظر بگیرید و برای‌شان یك پرده نصب كنید. این پرده‌های قدی فضا را رسمی‌تر می‌كنند.

 

_ مبلمان خانه‌ام قدیمی است و تمام خانه را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر هم توانایی خرید مبلمان جدید را ندارم. با این شرایط چگونه می‌توانم تغییری ایجاد كنم؟

می‌توانید از كوسن‌های رنگی كه بیشتر مبل را می‌پوشانند استفاده كنید و حتی می‌توانید این كوسن‌ها را خودتان بسازید. برای پارچه روی كوسن‌ها هم می‌توانید از پارچه‌های لباس‌های رنگی یا گلدار استفاده كنید.

 

_ خانه‌ام خیلی ساده و خسته‌كننده است. نمی‌دانم چگونه آن را از این حال و هوا خارج كنم؟

به خانه‌تان تنوع بدهید. حتی اگر خانه بزرگی ندارید می‌توانید یكی از دیوار‌های اتاق را خاص كنید. مثلا یكی از دیوارهای كوچك را برای چیدمان قاب‌هایی با عكس‌های خانوادگی آماده كنید. می‌توانید این دیوار را رنگ كنید و قاب‌ها را هم خودتان بسازید. سعی كنید این قاب‌ها هم‌رنگ باشند تا باعث آشفتگی خانه نشوند.

 

_ هال تقریبا بزرگی دارم. به‌تازگی مبل خریده‌ام. مبل‌ها را به صورت ردیفی كنار دیوار چیده‌ام؛ طوری كه وقتی ‌مهمان‌ها روی آن می‌نشینند برای حرف زدن با یكدیگر راحت نیستند و مجبورند به دیوار روبه‌رو نگاه كنند. چیدن مبلمان به صورت گرد را هم دوست ندارم چون احساس می‌كنم وسط خانه است و مزاحمت ایجاد می‌كند. چگونه این مشكل را رفع كنم؟

كنار آمدن با تغییر معمولا آسان نیست. تغییر از پشتی به مبل هم برای خانواده‌های سنتی راحت نیست. شاید به همین دلیل است که خانواده‌های سنتی با مبل مثل پشتی برخورد می‌كنند و آنها را در فضاهای بزرگ در یك ردیف كنار هم می‌چینند. اتفاقا مبل در این فضا می‌تواند مشكل پشتی را حل كند. در جایی كه دیواری وجود ندارد كه پشتی به آن تكیه زند تا فضایی گرد برای گفت‌وگو به وجود آورد، می‌توان مبل را به صورت گرد چید. اگر به این وضعیت عادت ندارید می‌توانید از تقاطع دیوار استفاده كنید و مبلمان را به صورت ال بچینید؛ یعنی به شكلی كه در هر دو سمت مبل به دیوار تكیه دهد.

 

_ هنگامی كه ‌مهمان به خانه ام می‌آید، صدای زیادی در خانه می‌پیچد و حرف زدن را سخت می‌كند، چه كار كنم؟

به احتمال زیاد كف خانه شما از سرامیك یا سنگ است و رویش كفپوشی ندارد. صدا در چنین محیط‌هایی بیشتر از حد معمول منعكس می‌شود و ایجاد همهمه می‌كند. اگر كف خانه را با یك موكت بپوشانید صدا كمتر منعكس می‌شود. اگر دوست ندارید، می‌توانید از چند گلیم یا قالیچه كوچك استفاده كنید ولی بدانید هرچه بافت فرش درشت‌تر باشد، انعكاس صدا كمتر می‌شود حتی دیوارهای خالی از تابلو هم به بیشتر شدن صدا كمك می‌كنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله منزل