روشهایی که امروزه در دکوراسیون و تزیین خانه‌ها به کار می‌رود معمولا همانهایی است که در 200 سال قبل هم از آن استفاده می‌شده ، اما چاشنی آن لوازم مدرن و امروزی هستند!


اگر در دوختن و گلدوزی مهارت دارید، می‌توانید از این روشها برای زیباتر کردن خانه تان استفاده کنید.
 
 آماده شروع هستید؟

روشهایی که امروزه در دکوراسیون و تزیین خانه‌ها به کار می‌رود معمولا همانهایی است که در 200 سال قبل هم از آن استفاده می‌شده ، اما چاشنی آن لوازم مدرن و امروزی هستند! با ما باشید تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توان یک صندلی ساده و معمولی را که در نظر اول بدردنخور می‌آید به صندلی باب میل شما تبدیل کنیم ، بعد سعی می‌کنیم همان کار را با دیوارها، و تخت خواب تان انجام دهیم. پس با ما باشید!
  
 
قبل :

یک صندلی سنگین و قدیمی که برای تبدیل شدن به یک صندلی مدرن کاملا مناسب است.
 
 
پارچه آن را درآورید!

بعد از درآوردن پارچه می‌بینید که صندلی کاملا سالم است و چوب و دیگر اجزای آن بی عیب و نقص است. اگر لازم بود، می‌توانید یک لایه اضافه از پنبه روی تشک آن بگذارید.
 
 
یک الگو و مدل انتخاب کنید

اجزای قدیمی صندلی خود می‌توانند راهنما و الگویی برای یک مدل جدید باشند. آن قسمت‌هایی را که می‌خواهید نگه دارید و بقیه آن را ببرید.
 
قسمت‌های چسبیده شده به صندلی

آن قسمت‌هایی که به اشتباه به صندلی متصل شده است را جدا کنید. پوشش‌های میخ کاری شده قابل کندن و رفو شدن هستند. بعد از اینکه پوشش صندلی را درآوردید نگاهی به فنرهای آن بیندازید. ببینید سالمند یا نه! اگر سالم بودند می‌توانید بعد از رفو کردن پارچه مبل، آن را دوباره روی صندلی بدوزید. 
 
پارچه رو مبلی‌های مبتکرانه

پارچه‌های رو مبلی اغلب صندلی‌های مدرن و جدید بسادگی روی چوب دوخته می‌شود. می‌توانید با میخ و یا چسب سریش، پارچه آن قسمت‌هایی از مبل را که دیده نمی شوند  به چوب متصل کنید.
 
 
متصل کردن پشتی صندلی

برای چسباندن و متصل کردن سطح پشتی  صندلی، می‌توانید از پونزهای صاف و کوچک به صورت یک نوار روی لبه‌های پارچه استفاده کنید. 
 
 
حالا صندلی جدید خود را پونز کاری کنید

استفاده از پونز در سطح پشتی صندلی انتخاب بسیار مناسبی است چرا که هم پارچه را به خوبی به مبل متصل می‌کند و بسیار محکم است و هم سطح صاف و تمیزی را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید از چکش برای محکم کردن و فرو بردن پونز به چوب صندلی استفاده کنید اما توجه کنید که در حین کار یک گوشی به گوشتان بگذارید وگرنه جنگ پر سر و صدایی در سر شما بوقوع خواهد پیوست.
 
حالا روکش مبل را متصل کنید

روکش مبل شما رفو شده و آماده استفاده است. لبه پشتی روکش و لبه جلویی آن را بکشید و از دو طرف محکم نگه دارید. حالا با دقت پارچه را روی مبل گذاشته و آن را به صندلی تان بچسبانید.
 
نشمیمن گاه صندلی تان را روکش کنید.

روکش نشیمن گاه صندلی هم باید محکم به طرف عقب و جلو و کناره‌ها کشیده و بعد به روی صندلی چسبانده شود.
 

از حاشیه‌های صندلی تان غافل نشوید

ردیف کناری و حاشیه‌های پلیسه مانند صندلی خود را بدوزید. برای دوختن این قسمت از صندلی کناره‌های آن را روی صندلی بگذارید،‌ آن قسمت‌هایی که می‌خواهید به صندلی متصل شود را روی آن بچسبانید ، همه را در بالا به هم بدوزید. 
 
و بالاخره...

یک صندلی خاص ، و برازنده که با مهارت خاصی تغییر شکل یافته؛ این صندلی جدید ظاهری زیبا  و امروزی به اتاق شما خواهد داد.
 

 مدرن سازی یک تاج تخت خواب

می توانید قسمت بالای تخت خواب تان را از دیگر قسمت‌های آن جدا کرده، سپس با یک فوم آن را بپوشانید. یک روکش سفت و مناسب را روی انتهای قاب آن سوار کنید. اگر خواستید قسمت‌هایی از آن را برجسته سازی کنید و هنر دستی خود را به نمایش بگذارید.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
بازی با رنگ؛مبلمان چهل تکه
اعجاز رنگ ها در حمام منزل
چگونه با کمترین هزینه دکوری بهاری مهیا کنیم؟
بازسازی 2 اتاق در دو روز با بهترین ایده ها !
تاثیر شگفت آور قطعات رنگی در دکوراسیون!