در اینجابرایتان می‌گوییم که چگونه می‌شود پرده ای مناسب و شیک برای پنجره های تکی انتخاب کرد.و چند پیشنهاد در این مورد به شما معرفی می‌کنیم
  1.کارآیی:
این نیم پرده پرجزئیات که دارای منگوله های آویزان زیباست از ابریشم می باشد که رنگهای بکار رفته در آن قرمز، کرم و سبز است. پرده زیرین به گونه ای طراحی شده است که هنگام شستشو آسیبی نبیند.
 
 
 2.سایز پنجره:

اولین چیز که برای پوشش پنجره مهم است و باید با دقت انجام داد اندازه گیری سایز پنجره است. در تصویر پرده انتخاب شده برای اتاق بسیار متناسب با پنجره و اتاق است و نکته مهم در آن به راحتی کنار رفتن پرده است که برای نورگیری اتاق بسیار لازم است.

 
 
 3.یک آرک ظریف:

بهترین چیز درباره پنجره باریک این است که پوشش آن از لحاظ قیمت کم است اما از لحاظ سبک و سلیقه نباید خسیسانه عمل کرد. در دو طرف این آرک چین های زیبایی زده شده اشت که موجب زیبایی آن شده است و لبه باریک چین دار به زیبایی آن افزوده است.

  

4. نوار قرمز رنگ:

در این اتاق پرده پنجره تکی در راست را هماهنگ با پنجره سمت چپ انتخاب کرده اند و نوار قرمز رنگی در لبه آن زده اند که هماهنگ با رنگ چیدمان اتاق می باشد.

 
 

5.کتیبه:

چه وقت شما نیاز به یک کتیبه در بالای پرده خود دارید؟ هرگاه شما دوست دارید که آهن آلات بالای پنجره را پنهان کنید یا فضای بالای پنجره زشت و بد قیافه است و باید پوشیده شود. در این اتاق کتیبه مورد استفاده شده به گونه ای زیبا فضای بالای پنجره را به خوبی پوشانده است.
 
 
6. ساده و مطابق با مد روز:
پارچه کتانی ساده گزینه مناسبی برای پنجره های باریک است.می توان برای بالا و پایین آوردن آن از نوار باریکی استفاده کرد.
 
  
7.پارچه های هماهنگ:
اگر شما پارچه هایی که از لحاظ طرح با هم متناسب هستند دارید راههای بسیاری برای استفاده از آنها موجود است. می توانید از یک پارچه کتانی استفاده کنید که از همان طرح حریر هم دارید، از حریر به عنوان آرک کوچکی و از پارچه کتانی به عنوان پرده استفاده کنید.
 
 
8.بالن شطرنجی:
می توان در بالای یک پنجره کوچک از پارچه ای شطرنجی که حالتی پوفی به آن داده ایم استفاده کرد و پنجره را از حالت زاویه دار و خشن خارج کنیم.
 
 
 
  9.پرده متناسب با موضوع:
یک پنجره،فضای بسیار مناسبی برای تقویت سبک و رنگ و شکل ظاهری اتاق است. در این حمام موضوع دریانوردی مورد نظر بوده است. پارچه راه راه سفید و آبی و طناب دایره وار روی آن بسیار مناسب با موضوع انتخاب شده است.
 
 
  10.پنجره های عریض:
می توان برای اینگونه پنجره ها از دو پرده استفاده کرد که در میان آنها از یک حصیر ارزان قیمت استفاده شده است. البته بهتر است که با اثاثیه منزلتان هماهنگ باشد.
 
 
11.لطیف و فاخر:
در یک پنجره می توانید از پرده ای فاخر که لطیف هم هست استفاده کنید. بهتر است نوع پارچه ای که انتخاب می کنید با طرح و رنگ دیوار در تضاد باشد. پرده ی چین دار که دارای لبه ای مناسب با دکوراسیون اتاق است منظره ای زیبا ایجاد کرده است.
 
 
  12. زیرکی در انتخاب پرده:
در پنجره های بالای قفسه های عمیق می توانید از پرده هایی استفاده کنید که طرح و رنگ درشت و پر رنگ دارند تا برجسته بودن آن از عمق قفسه کم کند. می توان طول پرده به گونه ای انتخاب شود که قفسه را لمس می کند اما بهتر است فاصله ی بسیار کمی با آن داشته باشد اما به چشم نیاید.
 
 
  13. توسعه چهارچوب پنجره:
اگر پنجره شما نسبت به اتاقتان باریک است می توانید پرده ای پهن تر از پنجره انتخاب کنید، البته باید ضخیم باشد تا چهارچوب آن را نشان ندهد و برای ورود نور به اتاق از یک پارچه حریری در زیر آن استفاده کنید.
 
 

14.لطفاً بپوشانید!

اگر پرده به عنوان پوشش کامل پنجره استفاده شود و نه به عنوان عنصری فقط برای تزئین، بهتر است زیبایی آن را هم در نظر بگیرید. در این حمام هم پوشش مهم است و هم ورود نور و هم زیبایی کار. دو پرده(یکی پارچه ای و دیگری پشت دری) انتخاب شده است که هم زیبا هستند هم نور کافی وارد می شود و هم پوشیدگی لازم را دارد.
 
 
  15.زیاده روی نکنید:
بعضی اوقات منظره ی پشت پنجره آنقدر زیباست که حیف است که پوشیده شود اما اگر اصرار دارید که پرده ای برای آن آویزان کنید پرده ای انتخاب کنید که دید پنجره را از بین نبرد. همانطور که در تصویر می بینید پرده ی نصب شده فقط برای تزئین است و از پارچه ای استفاده شده که هماهنگ با روکش صندلی ها است.
 
 

16. خلاقیت:

یک راه ساده و ارزان برای جمع کردن پرده برای ورود نور استفاده از ربانی هماهنگ با پارچه پرده است که گرهی زیبا بر آن خورده است.
 
 

17.هماهنگی:

درباره اینکه تمام پنجره های یک اتاق با یک نوع پرده پوشیده شوند فکر کنید. وقتی تمام پنجره ها با یک سایز در سراسر اتاق پخش شده باشند برای هماهنگی آنها با هم از یک نوع پرده استفاده کنید. می توانید برای همه از یک نیم پرده استفاده کنید که تمام پنجره ها در دیوارهای جداگانه با یکدیگر هماهنگ باشد.

 
  18.حاشیه ای از بشقاب:
بشقابها می توانند رنگ و طرح جالبی به اتاق بدهند.در تصویر، بشقابهای سفید و آبی مانند یک نیم پرده برای پنجره می باشند که دیگر نیازی به آویختن پرده نیست و از منظره بیرون به راحتی می توان لذت برد.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ