با كمی خلاقیت یك تابلوی گرافیكی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست كنید . با استفاده از یك تكه كاربن تصویر وسایل را بر روی كاغذ پیاده كرده و كاغذ مورد نظر را ببرید .

با اعطای این هدایای شخصی و دست ساز مخصوص باعث می شوید كه مادرتان احساس خاص و ویژه بودن داشته باشد . این هدایا را خودتان یا با كمك كودكتان درست كنید . بعضی از این هدایا آنقدر ساده هستند كه حتی بچه های كوچك و كم سن هم می توانند به تنهایی از پس درست كردنشان برآیند. 

1 -
سنجاق سینه كاغذی 
 با استفاده از كاغذهای رنگی سنجاق سینه زیبایی برای مادرتان درست كنید كه برای جشن روز مادر بر روی لباسش بزند . بدین منظور كاغذ ها را بصورت دایره ای برش دهید  و برای اینكه این دایره های كاغذی حالت گلبرگ داشته باشند با استفاده از قیچی، دور تا دور آن را شكافهایی ایجاد كنید . دایره های كاغذی با رنگها و شكلها و اندازه های مختلف را روی هم چیده و وسط آنها را با یك دكمه زیبا و قشنگ ثابت نمایید . با استفاده از چسب حرارتی پشت كار را با هم با یك سوزن محكم نمایید .  


نكته :
اگر برای تهیه این نوع جواهرات كاغذی از كاغذهای محكم كه ضخیم بوده و وزن بالایی دارند استفاده نمایید ماندگاری آن بیشتر خواهد شد . 

2 -
كار هنری مخصوص آشپزخانه 
با كمی خلاقیت یك تابلوی گرافیكی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست كنید . با استفاده از یك تكه كاربن تصویر وسایل را بر روی كاغذ پیاده كرده و كاغذ مورد نظر را ببرید . شكلهای بریده شده را بر روی یك تكه كارتن یا مقوای رنگی به ترتیب مورد نظرتان بچسبانید  و برای زیباتر شدن كار آن را در قابی قرار دهید . به غیر لوازم مربوط به پخت و پز، از دیگر وسایل موجود در خانه هم می توان چنین تابلوهای زیبایی درست كرد . 

 


3 - دسته گل كاغذی مخصوص روز مادر 
با استفاده از كاغذ، دسته گل كاغذی بسار زیبایی درست كنید كه تا مدتها پس از روز مادر هم ماندگار خواهد ماند . 

 


4 - میز مخصوص سرو غذا 
صبحانه مادر را بر روی یك میز زیبا و سفارشی سرو نمایید . میز ساده ای را انتخاب كنید كه رویه شیشه ای جدا شدنی داشته باشد . عكس گل مورد علاقه مادرتان را در قطع شیشه زیر میز پرینت گرفته و زیر شیشه بگذارید . 

 

نكته : به جای تزیین یك میز شیشه ای عكس مورد نظرتان را لامینت كنید  و با استفاده از چسب، عكس را بر روی یك میز چوبی یا سینی سرو صبحانه بچسبانید . 

5 - هنر استفاده از كارگاه گلدوزی 
تنها با استفاده از چند ماده یك اثر هنری منحصر به فرد و دوست داشتنی برای مادرتان درست كنید . به اندازه قطر كارگاه گلدوزی مورد نظرتان كاغذ تزیینی را برش دهید . برای محكم كردن و ثابت نگه داشتن كاغذ در داخل كارگاه از چسب استفاده نمایید . جواهرات سفارشی یا كلیدهای درجه یك را بر روی كاغذ بچسبانید  و با استفاده از پیچ فلزی بالای كارگاه این اثر هنری را به دیوار آویزان نمایید . 

 



6 - تابلوی خاطرات مادر 
یك تابلوی دیواری به مادرتان هدیه دهید كه جدا از جنبه تزیینی اش به فضای اتاق محل نصب خود، لحظات خاطره انگیز و شخصیت ببخشد .برای تهیه این تابلو، نسخه اسكن شده ای از عكسهای قدیمی مادرتان را بر روی كاغذهای انتقال عكس برگردان یا برچسبهای عكس برگردان قابل چاپ، پرینت گرفته و بر روی بومهای خالی كشی بچسبانید . اگر می خواهید اندازه تابلویتان بزرگتر از كاغذهای ساده سایز نامه باشد می توانید تابلویی شبیه پازلهای چند صد تكه درست كنید . بدین منظور برای چاپ عكسها می بایست از گزینه tiling پرینتر استفاده كنید.  برای چسباندن عكسها به بوم  با استفاده از یك برس تركیبی از چسب و آب را بر روی كل سطح بمالید . 

 

نكته : سایزهای متفاوت بومهای كشی  را می توانید از فروشگاههای لوازم هنری تهیه كنید . به دنبال بومهایی باشد كه دارای قاب های چوبی آماده باشند تا به هنگام نصب كردن آن به دردسر نیافتید . 

7 -
ظروف گلدار 
برای متفاوت ساختن صبحانه مخصوص روز مادر دستی بر سر و روی پارچ شیشه ای و لیوان ست آن بكشید . بدین منظور از لیبل های طرحدار استفاده كرده  و آن را بر روی لیوان و پارچ بچسبانید . برای ایجاد جلوه ای یخی بر روی ظروف شیشه ای یك لایه رنگ سفید را بر روی لیبل ها و بالای لبه های ظرف شیشه ای بزنید . رنگ را بر روی قسمتهای شیشه ای و لبه پارچ نزنید چرا روی آن نمی ایستد . زمانی كه رنگ هنوز خشك نشده است برچسب را بكنید .  
 
 



8 - دیس آیینه ای مخصوص پذیرایی از مهمان 
اجازه دهید كه این دیس آیینه ای انعكاسی از عشق شما به مادرتان باشد . بدین منظور یك آیینه قاب دار را به عنوان سینی انتخاب نموده  و سپس مافین ها و كیكها را با كاغذ های فنجانی شكل مخصوص پخت در سینی بچینید . دو تكه بلند ربان حریر با لبه های سیمی را برش داده  و آنها را طوری ببندید كه شكل X بگیرد . این آینه را در وسط این X قرار داده و انتهای این روبانها را در بالا بصورت پاپیون گره بزنید . 

 



9 - ساك كادو با الهام از طبیعت 
مادرتان را به یك ساك كادوی زیبا که پر از گل می باشد، مهمان كنید . تصاویر گلهای زیبا یا تصاویر چاپ شده بر روی پاكت های بسته بندی بذر را كپی نمایید . لبه های این عكسهای كپی شده را مرتب و تزیین نموده و بر روی ساك های كوچك ساخته شده از كاغذ پوستی بچسبانید . می توانید هدیه هایتان را داخل این ساكهای زیبا كه درست كرده اید بگذارید و تقدیم كنید و یا اینكه یك گلدان كوچك را در داخل این ساك ها قرار داده و گلدان را از گل پر نمایید.  

 



10 - قفسه هایی برای مادر  
برای مادرتان قفسه های زیبا و قشنگی درست كنید تا وسایل مورد علاقه اش را روی آنها بچیند. اندازه  های قفسه های مكعبی دیواری را گرفته و عكسهایی را به همان اندازه برش دهید . پشت عكس را چسب زده و آنها را بر روی وجه جلویی قفسه بچسبانید . بر روی این وجه یك لایه روغن براق كننده بزنید . 

 



11 - پاكت های مخصوص شیرینی 
روز مادر امسال را با شیرینی خانگی كه خودتان پخته اید از مادرتان پذیرایی كنید . برای بسته بندی شیرینی ها ، آنها را در یك سینی چهارگوش چیده و این سینی را  بصورت ضربدری در وسط  یك كاغذ فانوسی قهوه ای رنگ چهار گوش قرار دهید . لبه های كاغذ را به وسط سینی تا كنید . با استفاده از یك میخ تزیینی یا یك دكمه سر دست 4 گوشه كاغذ را به هم بچسبانید . یك روبان حریر منجوق دوزی شده را از این سر به آن سر سینی ببندید . 

 



12 - سینی سفارشی برای سرو صبحانه
صبحانه مادر را در یك سینی سفارشی  و دست ساز سرو نمایید . یك سینی چوبی كه قبلاً خریده اید  را سمباده زده و رنگ كنید . یك مقاله كودكانه درباره مادر را در وسط سینی بچسبانید و دور آن را با گلهای پرسی تزیین نمایید . پس از اتمام كار برای محافظت از این اثر هنریتان یك تكه شیشه را به اندازه داخل سینی برش داده  و روی آن بگذارید . 

 



13 - ظروف یادگاری
طراحی های بچه گانه را به بشقابهای تزیینی تبدیل كنید . نقاشی های كودكان را اسكن كرده و بر روی كاغذهای پشت چسب دار پرینت بگیرید . دور تا دور عكسهای پرینت شده را قیچی كرده و آن ها را در آب قرار داده تا لایه زیرین عكس جدا شود و بتوان آن را در وسط ظروف چسباند. به هنگام چسباندن عكس آن را كاملاً صاف نمایید و هر گونه حباب زیر عكس را گرفته شود . پس از خشك شدن عكس روی آن را كیلر بزنید تا ظرف عكس دار زیبایی كه درست كرده اید قابل شستشو گردد . 

 

نكته : این نوع ظروف تنها جنبه دكوری و تزیینی دارند . 

14 -
نمك های مخصوص حمام 
با دعوت مادر به حمام گرمی كه در آن نمك های مخصوص استحمام پاشیده اید آرامش را برایش فراهم نمایید .  برای اینكه سبد حمام شما  حالتی شخصی و خصوصی پیدا كند می توانید از كاغذهای برچسبی و شیشه های ادویه استفاده نمایید . بدین منظور  4 حرف الفبای كلمه مادر  ( م  ا د ر ) را بر روی 4 لیبل پرینت گرفته  و با استفاده از فونتی متفاوت و كوچكتر زیر هر حرف نام عطر را تاپپ نمایید .  لیبلها را بر روی شیشه ها بچسبانید . شیشه ها را در سبد لوسیون ها  و صابونها بچینید .  
 
 



15 - ساعت با طرح ماهی انگشتی 
بر روی یك ساعت كه قاب و فریم پهنی دارد با اثر انگشت كودكتان ماهی های قشنگ و دوست داشتنی درست کنید. 
دستورالعمل درست كردن : 
1 - بر روی یك پالت كاغذی مقدار كمی از چند رنگ آكرولیك بریزید . 
2  - برای درست كردن بدن ماهی انگشتان و انگشت شصت تان را در رنگ فرو برده و در صورت دلخواه رنگها را با هم مخلوط كنید . انگشتان و انگشت شست رنگی شده را بر روی قاب ساعت فشار دهید  و این كار را ادامه دهید تا اینكه 3/2 قاب با اثر انگشت شما پر شود . اجازه دهید كه رنگ ها خشك شوند . 
3 - با استفاده از یك برس و رنگهای دلخواه بقیه اجزای بدن ماهی از جمله فلس ، چشم  و .. را نقاشی كنید . اچازه دهید كه رنگها خشك شوند . 

 



16 -  بسته ای از كارت های تبریك
به مادرتان یك بسته كارت تبریك كه برای مناسبت های مختلف  و بر طبق فایلها مرتب شده اند هدیه دهید . با استفاده از كاغذهای رنگی تزیینی و چسباندن آنها بر روی پوشه آن را تزیین نمایید . 

 



17 - آلبوم عكسی از بریده عكسها 
با درست كردن آلبومی رابطه خاص میان مادر و فرزند را نشان دهید . قبل از اینكه دست به كار شوید در مورد محتوای آلبوم و رنگ بندی  و تركیب رنگ آن تصمیم بگیرید . 

 



18 - اثر هنری كودك 
كار هنری كودك را به یك اثر ویژه تبدیل كنید . بدین منظور نقاشی كودكتان را اسكن كرده  و بر روی یك تكه مقوا پرینت بگیرید . مادرها پیغامهای ویژه ای را كه مخصوص آنها  بر روی نوشت افزار های ویژه ای چاپ شده باشند را بسیار دوست دارند . 

 



19 - گلدان گل تزیینی 
برای پوشاندن یك گلدان سفالی با رنگ، یك جفت بند زیبای ساتن انتخاب نمایید . برای سورپرایز كردن مادرتان در روز مادر این گلدان را بر روی میز سرو صبحانه قرار دهید . 

دستورالعمل درست كردن : 
1 - با استفاده از یك برس كوچك 8 سانت از سطح گلدان را یك لایه ضخیم چسب سفید بزنید . با استفاده از یك نوار ساتن به رنگ سبز روشن دور گلدان را بپوشانید . 

2 - مقداری نوار ساتن صورتی رنگ هم برای پوشاندن مابقی گلدان ( درست از زیر نوار سبز رنگ شروع به چسباندن نوار صورتی رنگ نمایید ) لازم دارید .  انتهای منگوله را 4 سانتی متر در زیر اولین اتصال روكش ها قرار دهید . در صورت لزوم از مقدار چسب بیشتری استفاده نمایید تا انتهای نوارها محكم تر شود . اجازه دهید كه چسب ها ی مورد استفاده خشك شوند . 

 




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 

مطالب پیشنهادی :
راهکارهایی ساده برای حل مشکلات روزمره
با چند پیشهاد ساده یک خانه دار خوب شوید
ساخت هدایای عاشقانه
چطور در خانه از دست مورچه‌ها خلاص شویم؟
توی کیف پولتون چی میذارید ؟!

برچسب ها: