ورودی منزل شما اولین مكانی است كه مهمانانتان می بینند ، بنابراین با مرتب نگه داشتن آن می توانید در حال و هوای مهمانانتان تغییری ایجاد نمایید.

هر چه مدت زمانی بیشتری را در خانه و یا آپارتمان تان زندگی كنید وسایل بیشتری را جمع می كنید و بنابراین شلوغی  و در هم ریختگی بیشتری را احساس می کنید،  مگر اینكه این وسایل را مرتب كرده  و سازماندهی  داشته باشید .  افراد معدودی هستند كه این لحظه پرسیدن سوال  " كجا گذاشتمش "   را تقریباً هیچ وقت تجربه نمی كنند .  
دانستن چندین نکته به شما کمک می کند كه این ضرب المثل را در خانه تان اجرا كنید " جایی برای هر چیز و هر چیز در جای  مخصوص به خود " 

 1 - برای هر چیزی جایی در نظر بگیرید 
مطمئناً قفسه های كتاب این امكان را برایتان فراهم می آورد كه  انبوهی از كتاب را جمع آوری نموده و  به فضای اتاقتان گرما و شخصیت ببخشید .  قفسه های كتاب می تواند مكان  خوبی برای مرتب نگه داشتن مجله ها ،آلبومهای عكس ،كلكسیون های خاص مثل كلكسیون صدف ، لیوانهای آنتیك  و سبدهای خاص و استثنایی باشد .  هر طبقه از قفسه را به چیزی اختصاص دهید تا به هنگام نیاز به آسانی آن را پیدا كنید  و نیازی نباشد كه تك تك قفسه ها را بگردید .  در صورتی كه قفسه كتاب در مجاورت یك میز كوچك  قرار دارد نزدیك ترین قفسه به میز را برای  چیدن كتابهای مرجع  و لوازم ضروری  مورد نیاز  بر روی میز مثل مدادها ، خودكار ، كاغذ  ، ماشین منگنه و دفتر یادداشت اختصاص دهید .

 



2 - سبدهای تزیینی 
 در همه خانه ها از سبد استفاده می شود خواه سبدهای مدل جدید یا سنتی ، یا سبدهای غیر رسمی  و رسمی . یك راه تزیینی برای جمع آوری  وسایلی چون صدف ،میوه های تازه و یا مداد شمعی ها  به كارگیری این نوع سبدهاست . می توان حجم بالایی از لوازم را بطور مرتب و كارآمد در این  ظرفهای ارزان و جذاب  نگهداری نمود .
   



 
3 - نگهداری مواد غذایی 
داشتن آشپزخانه بزرگ آرزوی هر كسی است.  یك راه حل كلیدی برای داشتن فضای بیشتر نگهداری  كالاهای اساسی چون  غلات ،  انواع پاستا ،شكر ، آرد ، قهوه و چای در ظروف در بسته می باشد .  
تنوع شكل و جنس این نوع ظروف نگهداری بسیار زیاد است از حالتهای غیر تجملی تا حالتهای كاملا لوكس.  جنس این ظروف  هم بسیار متنوع است از شیشه و سرامیك گرفته تا  فلزی و حلبی . برای پر كردن فضاهای خالی دكور آشپزخانه می توان از مدلهای زیبای این ظروف استفاده كرد . اگر در آشپزخانه تان خیلی طاقچه و پیشخوان ندارید می توانید از  قفسه ها  استفاده نمایید. با قرار دادن چند سبد و گلدان گل قفسه هایتان شبیه قفسه های جلد مجلات  می گردد .    

 



4 -
میزهای وسایل صوتی و تصویری
در صورتی كه میزهای دستگاههای پخش dvd، فیلم ها و یا بازیهای گرافیكی و ریموت ها،  درست و مرتب چیده نشوند موجب شلوغتر شدن  فضا می گردند.  با اضافه كردن چند آیتم دكوری این میزها تبدیل به یك نقطه كانونی می گردد كه وظیفه سنگین نگهداری وسایل را بر دوش می كشد . 

 



5 -
  طبقه بندی کمدها 
 یكی از شلوغ ترین و بی نظم ترین مكانها ، كمد ها هستند  و همواره مملو از كیف های دستی ، كفش ، پیراهن ، شلوار ، دامن  و كلاه و كراوت و لباسهای روزانه اند و خیلی هم تعجب برانگیز نیست كه این گونه شلوغ و درهم باشد .
با نصب كشو برای قرار دادن كفش  ، طبقه  در سطوح مختلف برای چیدن كیفها ، میله هایی مخصوص آویزان كردن لباس ، قلاب برای آویزان كردن كراوات و كلاه،  سر و سامانی به وضعیت كمد ببخشید . می توانید  با استفاده از لوازم موجود در منزل، خودتان این كارها را انجام دهید و یا اینكه  كار نصب كشو ، طبقه و ... را به یك نجار حرفه ای بسپارید . 

 



6 -
قفسه مخصوص پرونده ها 
 قبل از آمدن كامپیوتر به منازل ، در همه خانه ها میزهای بزرگی وجود داشت كه دارای كشوهایی بزرگ  برای قرار دادن فایلهای خانگی از جمله كاغذها ، ضمانت نامه ها  و دفترچه های راهنمایی كه می بایست در جایی قابل دسترس نگهداری می شدند، بود . با استفاده از چند پوشه و یك قفسه می توانید كار نگهداری این  وسایل را بطور آسان و قابل دسترس  انجام دهید . 

 



7 -
اتنخاب وسایل برای ورودی منزل
ورودی منزل شما اولین مكانی است كه مهمانانتان می بینند ، بنابراین با مرتب نگه داشتن آن می توانید در حال و هوای مهمانانتان  تغییری ایجاد نمایید. با استفاده از یك میز كوچك ، قفسه بندی ساده و تاقچه های تزیینی وسایلی را كه زیاد استفاده می نمایید در دسترستان قرار دهید.

 


8 -
طراحی خلاق 
با انتخاب نوع مبلمان خلاقیت تان را نشان دهید . غالب طراحی های معاصر به همان اندازه كه شیك هستند كاربردی نیز هستند . از وسایل تزیینی استفاده نمایید كه هم هدف شما  از قرار دادن آن در چیدمان واضح و روشن باشد و هم وسایل بطور كامل در معرض دید قرار گیرند . گاهی اوقات بهترین روش برای مخفی كردن یك وسیله آن است كه بطرز شیكی آن را در  میدان دید قرار دهید . 

 
 


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی :
شیشه ای یا پلاستیکی؟کدام یک برای مایکروویو مناسب ترند؟ 
10 نکته اصلی برای نصب میل پرده 
با این 5 مرحله به راحتی روی کیک تان بنویسید 
14 نکته مهم خانه داری 
راهکارهایی ساده برای حل مشکلات روزمره