برای جلوگیری از جمع شدن رسوبات آب در منافذ اتو دست کم، ماهی یک بار مخزن اتو را از مخلوط آب و سرکه پر کنید و چند بار از دکمه اسپری اتو استفاده کنید.

برای نگهداری و مراقبت از اتو، شیوه های مختلفی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند عمر مفید دستگاه شما را افزایش دهد.

با مطالعه این نکات علاوه بر آن که با شیوه مراقبت از دستگاه اتو آشنا می شوید، می توانید با علائمی که نشان دهنده زنگ خطر برای دستگاه شماست، نیز آشنا شوید.

1 - برای بستن سیم به دور اتو همیشه صبر کنید تا دستگاه به طور کامل خنک شود. گرمای اتو ممکن است موجب آسیب دیدن سیم های دستگاه شود.

2 - مخزن آب اتو را همیشه تا حد مجاز آن پر کنید و هرگز آب بیشتری در مخزن آن نریزید.

3 - هرگز هنگام اتو کردن، اتو را روی زیپ، قلاب یا سگک لباس و بخش هایی از لباس که دارای سنگ دوزی هستند، نکشید. این کار موجب خش افتادن و خراشیده شدن کف اتو می شود.

4 - برای جلوگیری از جمع شدن رسوبات آب در منافذ اتو دست کم، ماهی یک بار مخزن اتو را از مخلوط آب و سرکه پر کنید و چند بار از دکمه اسپری اتو استفاده کنید.

5 - برای تمیز کردن کف اتو در صورتی که جنس آن از فولاد ضدزنگ است از پارچه ای که آغشته به آب و صابون است استفاده کرده و سپس آن را خشک کنید. در صورتی که جنس کف اتوی شما آلومینیومی است از پارچه ای آغشته به محلول آب و کربنات دوسود استفاده کنید.

6 - اگر لامپ قرمزرنگ اتوی شما روشن می شود اما اتو داغ نمی شود به احتمال زیاد المنت دستگاه شما سوخته است و باید آن را به تعمیرکار بسپارید.

7 - اگر با اتصال اتو به پریز برق، فیوز خانه شما قطع می شود، امکان اتصالی سیم های داخلی دستگاه و بدنه دستگاه وجود دارد اما شاید هم سیم های مربوط به المنت دچار مشکل شده باشد.

8 - در صورتی که با پر کردن مخزن اتو، آب از کف دستگاه راه می افتد، این مسئله نشان دهنده آسیب دیدن عایق بندی زیر مخزن اتو است که به دلیل ضربه یا فرسوده شدن واشرهای لاستیکی آن به وجود آمده یا شاید مخزن از جایگاه اصلی خود خارج شده یا ترک خورده است.

9 - اگر در کف اتوی شما منافذی برای خروج بخار آب وجود دارد که به دلیل رسوبات آب دچار گرفتگی و انسداد شده می توانید با تخلیه آب مخزن اتو، اتو را برگردانید و با کمک قطره چکان یک تا ۲قطره جوهرنمک روی منافذ بریزید.

10 - اگر بدنه اتوی شما برق دارد، باید خیلی مراقب باشید، زیرا خطر برق گرفتگی برای شما ایجاد می کند، بنابراین خیلی سریع اتو را از برق بکشید و آن را به تعمیرکار بسپارید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل



مطالب پیشنهادی :
راهنمای خرید یک بالش خوب
7 نکته ظریف در خانه داری که نمی دانستید!
ایده هایی جذاب برای کادو کریسمس که می توانید خودتان درست کنید
کیبوردتان را ضد عفونی کنید!!