یادتان باشد این دستگاه تا پر از ظرف نباشد یا اگر مهمانی‌ای داشته باشید که مجبور به استفاده از قابلمه‌های بزرگ‌تر از ظرفیت دستگاه باشید، چندان کارآمد و به صرفه نیست.
در خرید ماشین ظرفشویی نباید تسلیم وسوسه تجملات یا چشم و همچشمی شد، زیرا بیهوده باعث اشغال فضای آشپزخانه برای دستگاهی می‌شوید که کمتر به کار می‌آید. یادتان باشد این دستگاه تا پر از ظرف نباشد یا اگر مهمانی‌ای داشته باشید که مجبور به استفاده از قابلمه‌های بزرگ‌تر از ظرفیت دستگاه باشید، چندان کارآمد و به صرفه نیست.

_ ماشین‌های ظرفشویی در اندازه‌های استاندارد شش، هشت، 12 و 14 نفره تولید می‌شود، اما گاهی بر حسب برند کالا اندازه‌های چهار یا 13 نفره هم در بازار موجود است.
بهتر است تعداد افراد را کمی بیشتر محاسبه کرد؛ مثلا خانواده‌های چهار نفره ماشین شش نفره و خانواده‌های شش نفره ماشین‌های هشت نفره بخرند.

_ به تعداد بازوهای آبپاش دقت کنید. هر چه تعداد این بازوهای درون دستگاه بیشتر باشد، ظرف‌ها بهتر شسته می‌شود.

_ جنس و تعداد مخزن و قفسه‌ها را بررسی کنید. برخی مخزن پلاستیکی دارد و جنس برخی دیگر از فولاد ضد زنگ است که از پلاستیک بهتر و البته گران‌تر است.

_ حتما به نسبت عمق و اندازه قفسه‌ها با ظروف آشپزخانه خود اعم از کاسه، بشقاب، قابلمه، سینی و لیوان توجه کنید.

_ اگر حوصله هر بار بدقت تمیز کردن ظرفشویی را ندارید، ماشینی بخرید که خردکن یا آسیاب هم داشته باشد. این مدل‌ها تکه‌های غذای چسبیده به ظروف را آسیاب کرده و همراه با آب کثیف از دستگاه خارج می‌کند.

_ حتما به پنج عامل اصلی و مهم مقدار آب مصرفی، مدت شست‌وشو، میزان صدا حین کار، انرژی مصرفی و امکانات پشتیبانی، خدمات رایگان و فراوانی لوازم یدکی (بخصوص برای تهیه پودر یا ماده مخصوص شوینده ظروف) دقت کنید.

_ بر اساس مدل دستگاه، امکانات جانبی ماشین‌های ظرفشویی متفاوت است؛ برخی از این امکانات عبارتند از: قابلیت ضدعفونی یا استریلیزه کردن ظروف، لک بر یا براق‌کننده، برنامه مخصوص شست‌وشوی میوه، تنظیمات هوشمند، زمان‌سنج تأخیری، برنامه نیمه‌شوی، تنظیم درجه حرارت آب و... اگر در محل گذاشتن دستگاه شیر آب داغ موجود نیست، حتماً باید دستگاهی بخرید که سیستم گرم‌کننده آب داشته باشد.

_ برچسب انرژی را مدنظر داشته باشید. ظرفشوها معمولاً درجه B و از آن بهتر و کم‌مصرف‌تر A را دارد؛ هر چند ظاهراً برچسب A در بازار کمتر است. همواره دستگاه و فیلتر آن را باید تمیز کرد تا عمر مفید آن افزایش یابد



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب
چگونه یک ماشین ظرفشویی مناسب بخرید؟
10 نکته برای درخشانی بیشتر ظرف هایتان
چند فوت و فن مهم برای کدبانوگری
ترفندهای مهم برای یک خانه داری راحت