اگر می‌خواهید لباس‌هایتان هنگام اتوکشی براق نشوند یا اثرات سوختگی روی آنها باقی نماند، کافی است هنگام اتوکشی به نکات زیر توجه کنید.
اگر می‌خواهید لباس‌هایتان هنگام اتوکشی براق نشوند یا اثرات سوختگی روی آنها باقی نماند، کافی است هنگام اتوکشی به نکات زیر توجه کنید. اتوکشی هم مثل هر کاری قوانین خاص خودش را دارد. قبل از آغاز اتوکشی باید مطمئن شوید اصلا لباس مورد نظرتان قابلیت اتوکشی دارد یا خیر. برای این منظور باید به برچسب روی لباس‌ها توجه کنید. علاوه بر این روی این برچسب‌ها درجه حرارت مناسب با جنس پارچه نیز قید شده است.

میز اتو
اگر قصد تهیه یک میز اتو جدید را دارید بهتر است میزی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. به این ترتیب با تنظیم ارتفاع میز، متناسب با قدتان از خستگی‌های حاصل از اتوکشی جلوگیری خواهید کرد.
برای افزایش عمر میز اتو حتما روی آن را روکش بکشید تا در صورت سوختگی یا تغییر رنگ آسیبی به میز اتو وارد نشود.
اگر در منزل میز اتو  در اختیار ندارید از سطوح صاف و نرم استفاده کنید. چرا که اتوکشی روی این سطوح آسان‌تر انجام می‌شود.

جلوگیری از برق افتادن پارچه
اغلب پارچه‌های تمیز هنگام اتوکشی برق می‌افتند و ظاهری نامناسب پیدا می‌کنند برای جلوگیری از این حالت یک پارچه رنگ روشن روی لباس تیره‌تان قرار دهید و سپس اقدام به اتوکشی کنید. از این روش برای اتوکشی پارچه‌های حساس و ظریفی مثل حریر هم استفاده کنید.

نظافت اتو
اول :
برای تمیز کردن محفظه آب اتوی بخار محلولی از آب و سرکه سفید تهیه کنید و درون محفظه اتو بریزید. توجه داشته باشید که مقدار سرکه و آب باید به یک نسبت باشد. بعد از چند دقیقه محلول را خارج کنید و در نهایت مخزن را آبکشی نمایید.

 دوم :
مقداری خمیر دندان را روی یک تکه پنبه قرار داده و روی کف اتو بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خمیر دندان خشک شود. سپس آن را با یک پارچه نمدار پاک کنید.

نکته 1 :
اگر اتویتان از نوع بخار است دقت کنید خمیردندان وارد سوراخ‌های مخصوص خروج بخار نشود.
اگر روی کف اتو لکه‌های سوختگی ایجاد شده کافی است تکه‌ای پارچه را به محلول آب گرم و مواد شوینده یا الکل صنعتی آغشته کنید و کف اتو بکشید. همچنین محلول سرکه و نمک نیز کمک‌کننده خواهد بود.

نکته 2 :
پس از پایان کار حتما آب درون اتو را خارج کنید، اگر اتوی شما دکمه مخصوص خروج بخار دارد آن را آنقدر فشار دهید تا آبش به طور کامل تخلیه شود. در صورتی‌که این کار باعث خروج رسوبات درون اتو شد نگران نشوید؛ این ذرات براحتی از روی پارچه پاک می‌شوند.

نکته 3 :
سعی کنید برای اتوی بخار از آب مقطر استفاده کنید، چرا که استفاده از آب معمولی باعث گرفتگی منافذ آن می‌شود. اگر آب مقطر در اختیار ندارید از برفک یخچال و فریزر استفاده کنید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
 توصیه ای مفید برای اتو کردن لباسهای چروک!
لباس هایی اتوکشیده و تمیز با ترفندهای زیر
لباس های پشمی را چگونه نگه داری کنیم؟
تميز كردن اثر سوختگی اتو
تکنیک های ظریف اتوکشی