برای جلوگیری از سیاه شدن موز، سیب و قارچ، چارهِ کار استفاده از چند قطره لیموترش است.
جلوگیری از سیاه شدن سیب، موز و قارچ
_ بیشتر خانم های  خانه دار از سیاه  شدن  و تغییر رنگ  قارچ  یا سیب پس  از شست وشو یا سیاه شدن آن به دلیل ماندن  آن  در یخچال  شکایت  دارند. برای  سیاه  نشدن  سیب زمینی  تنها کافی  است  پس  از پوست  کندن  و خلال  یا ریز کردن  آن  مقداری  آب  ولرم  را در ظرفی  بریزید و یک  قاشق  چایخوری  سرخالی  نمک  به  آن  بیفزایید و تا زمان  استفاده،  سیب زمینی ها را در آب  نمک  نگه  دارید. نمک  موجود در آب،  هم  باعث  مزه دار شدن  سیب زمینی  می شود و هم  از پس  دادن  ویتامین های  سیب زمینی  به  آب  جلوگیری  می کند.

_ برای جلوگیری  از سیاه  شدن  موز، سیب  و قارچ، چارهِ  کار  استفاده  از چند قطره  لیموترش  است. کافی  است  پس  از پوست  کندن  و قاچ  کردن  این  مواد آن ها را در کاسه ای  بریزید و مقدار کمی  حدود نصف  یک  لیموترش  کوچک  آبلیموی  تازه  روی  آن  بچکانید و ظرف  را طوری  تکان  دهید که  تمام  مواد به آبلیمو آغشته  شود. حال  می توانید با خیال راحت  قارچ  را با همان  رنگ  اولیهِ  خود در فریزر قرار دهید و با موز و سیب  خود نیز سالاد میوه ای  درست  کنید که  سیاه  نشود.

روش درست شکستن نارگیل
برای شکستن نارگیل به این صورت عمل کنید، ابتدا الیاف آن را کاملاً از نارگیل جدا کنید، روی نارگیل حفره هایی وجود دارد آن قسمت را سوراخ کنید و شیره داخل نارگیل را کاملاً از آن خارج کنید. سپس نارگیل را داخل تاوه قرار دهید و بگذارید چند دقیقه با حرارت بالا بپزد بعد از این زمان صبر کنید تا پوست آن سرد شود. سپس با یک ضربه چکش پوست نارگیل را از آن جدا کنید.

گرفتن آب میوه
_ در نظر داشته باشید که وقتی می خواهید آب میوه بگیرید به مقدار مصرف تهیه کنید؛ زیرا مثلا اگر آب هویج بماند، تلخ و اگر آب سیب مدتی بماند سیاه می شود.

_ اگر می خواهید از آب میوه ای استفاده کنید که در آن فصل وجود ندارد، می توانید در فصلی که آن میوه وجود دارد، آن را ذخیره کنید. به این صورت که آب میوه مورد نظر را درون قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. سپس آن را از قالب جدا کنید و درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و همچنان داخل فریزر نگهدارید تا در زمان مورد نظر یکی از این قالب ها را درون لیوان شربت بیندازید و از آن استفاده کنید.

۲ نکته درباره گردو
_ اگر می خواهید طوری پوست گردوی سبز را از آن جدا کنید که دستتان سیاه نشود، داخل ظرف پر از آب، پوست گردو را بکنید.

_ اگر می خواهید مغز گردو را سالم از پوست آن جدا کنید، گردوها را یک شب تمام، داخل آب نمک خیس کنید، سپس به آرامی پوست آن را بشکنید و مغزگردو را بیرون بیاورید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
یخچالی خوشبو، تمیز و بدون برفک با ترفندهای زیر
7 کاربرد مهم جوش شیرین در خانه داری
چند فوت و فن مهم برای کدبانوگری
6 ریزه کاری مهم در تمیز کردن خانه
ترفندهای مهم برای یک خانه داری راحت