با نزدیك شدن فصل تابستان و به بار نشستن محصولات گیاهی، حمله پرندگان شهرنشین به این محصولات افزایش پیدا می كند.و اما راه چاره...

پرندگان علاقه زیادی به همان میوه ها و گیاهان خوراكی دارند كه انسانها مصرف می كنند.
با نزدیك شدن فصل تابستان و به بار نشستن محصولات گیاهی، حمله پرندگان شهرنشین به این محصولات افزایش پیدا می كند.

دور نگه داشتن پرندگان از باغچه خانگی
پرندگان علاقه زیادی به همان میوه ها و گیاهان خوراكی دارند كه انسانها مصرف می كنند. با نزدیك شدن فصل تابستان و به بار نشستن محصولات گیاهی، حمله پرندگان شهرنشین به این محصولات افزایش پیدا می كند. آنها بیرحمانه به همه گیاهان حمله می كنند و نمی داند كه باید قدری از میوه ها را برای ما دست نخورده باقی بگذارند. افراد برای دور نگه داشتن پرندگان مزاحم تدابیر مختلفی می اندیشند: برخی از پوشش های پلاستیكی استفاده می كنند، عده ای سم پاشی را انتخاب نموده و بعضی ها هم از همان شیوه ی قدیمی و مرسوم "مترسك" بهره می گیرند. به هر حال شیوه های متعددی برای انجام این كار وجود دارد كه ما در این قسمت اشاره مختصری به برخی از آنها داریم.
 
پوشاندن بوته ها
برای در امان ماندن بوته ها می توانید از تورهای نابلونی استفاده كنید. در هر دو طرف بوته ها پایه هایی را در نظر گرفته، و تور را روی آنها نصب نمایید. دقت داشته باشید كه بهتر است تور در فاصله ی نیم متری از گیاه قرار بگیرد تا به آن آسیب نرساند.

مراقبت از درختان
هیچ چیز پرنده ها را بیشتر از سر و سدای بهم خوردن قوطی های آلومینیومی در باد نمی ترساند. یك طناب بردارید و چند قوطی آلومینیومی را به آن آویزان كنید. توجه داشته باشید كه فاصله قوطی ها از یكدیگر كم باشند تا در معرض باد سریعتر و آسانتر بهم برخورد كرده و صدا ایجاد نمایند. با این كار دیگر لازم نیست نگران سیب ها و زردآلوهای آفت خورده خود باشید.

مترسك
با كمك فرزندانتان یك مترسك بسازید. اگر بتوانید قطعات شفاف و منعكس كننده نور مانند آینه را نیز در جاهای مختلف آن به ویژه صورت مترسك اضافه كنید، بهتر نتیجه می گیرید. هر چند وقت یكبار مكان، جهت ایستادن، و لباس های مترسك خانگی خود را عوض كنید تا برای پرندگان عادی نشود.
 
منتظر نمانید
اگر آنقدر صبر كنید تا میوه ها كاملاً برسند و بعد به فكر درست كردن مترسك بیفتید، پرندگان دخل میوه های باغچه تان را آورده اند. زمانیكه پرندگان با محصولات شما آشنا شوند، منحرف كردن آنها كار ساده ای نخواهد بود. از اینرو بهتر است پیش از رسیدن میوه ها این كار را انجام دهید.

مار و مارمولك پلاستیكی
می توانید مارمولك ها و مارهای پلاستیكی تهیه كنید و آنها را با بند و طناب به شاخه های درخت وصل كنید. پرندگان با مشاهده این حقه از نزدیك شدن به درختان خودداری می كنند.نها از نزدیك شدن به درختان امتناع می كنند. زمانیكه میوه ها را چیدید می توانید آنها را به باغچه سبزی های خانگی تان انتقال دهید.
 
استفاده از پوست حیوانات
پوست حیوانات مختلف را تهیه كرده و آنرا در جاهای مختلف باغچه قرار دهید. هر چند وقت یكبار جای آنها را تغییر دهید. این كار هم به زیبای فضای حیاط كمك می كند و هم پرندگان را برای مدت زمان زیادی دور نگه می دارد.

یك ترفند هوشمندانه
مجسمه یك جغد یا شاهین را در ورودی باغچه (به عنوان مثال روی نرده های ورودی) قرار دهید. پرندگان آنرا با انواع واقعی اشتباه گرفته و دیگر از 1 كیلومتری متری حیاط شما هم رد نخواهند شد.

منقار شكن
چند گردوی پوست نشده را با رنگ های روشن نظیر قرمز و صورتی و نارنجی رنگ آمیزی كنید و پیش از اینكه توت فرنگی ها یا سایر میوه ها برسند در باغچه بریزید. پرندگان آنرا امتحان كرده و به مزاجشان سازگار نمی آید و زمانیكه میوه ها می رسند با اتكا به تجربه قبلی تصور می كنند كه این میوه ها خوشمزه نیستند و به آنها نزدیك نخواهند شد.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:manzelmag.com
 
مطالب پیشنهادی:
روغن کرچک شاداب کننده گل های آپارتمانی!
 چگونه بوی فاضلاب را از بین ببریم؟
 کاربرد هایی شگفت انگیز از ساده ترین مواد
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
نحوه شستن فلاسک چای!