تلخی غذا را چگونه از بین ببریم؟
برخی ازعوامل مانند سوختن پیازداغ، برخی از لیمو امانی ها و... می تواند باعث تلخ شدن غذاهای تان بشود. در این مقاله به شما راه هایی را برای از بین بردن تلخی غذاهای تان معرفی می کنیم

روشهای از بین بردن تلخی غذا

عوامل مختلفی باعث تلخی غذاها می‌شود. در برخی موارد بهترین راه برای برطرف کردن تلخی غذا حذف یا به حداقل رساندن عامل تلخ کننده است. مثلا اگر لیموی عمانی زیاد در خورشت بماند، باعث تلخ شدن مزه آن می‌شود. برخی غذاها هم باید تازه مصرف شود. ماندن در یخچال باعث تغییر ساختار برخی غذاها می شود و مزه تلخی در آن ایجاد می‎کند.

بیشتر بدانید : اصول آشپزی آسان را یاد بگیرید!!

همان طور که گفته شد یکی از کلی‌ترین راه‎ها، حذف عامل تلخ کننده است، مثلا اگر خورشتی درست می‌کنید که در آن از لیمو عمانی استفاده می‌شود، پوست و دانه آن را قبل از ریختن داخل خورشت جدا کنید و با خیس کردن لیمو عمانی قبل از طبخ و سپس خارج کردن آن مدتی پس از پخت، از تولید مزه تلخ آن جلوگیری کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث جذب نشدن مواد تلخ روی زبان می‌شود، نمک است. مثلا مزه تلخ قهوه یا مزه تند کیوی را می توان با ریختن مقداری نمک در درون قهوه یا سرو کیوی به همراه مقداری نمک روی آن برطرف کرد.

دیگر عامل مهمی که باعث تلخی غذاها می‌شود، سوخت سطحی آن است؛ مثلا پیاز داغ اگر زیاد سرخ شود و سطح آن بسوزد، مزه تلخی در آن احساس می‌شود. از آب لیمو هم می‌توانید برای از بین بردن مزه تلخ بسیاری از غذاها استفاده کنید. حتما شما هم در زمینه خوردن سبزی هایی که مزه تلخی دارد، تجربه دارید . ریختن آب لیمو روی این سبزی ها مزه تلخ آن ها را برطرف می‌کند.


بیشتر بدانید : 10 راز یک زرشک پلو خوش طعم که سرآشپزها نمی گویند

بیشتر بدانید : توصیه هایی برای آشپزی با باربکیو

بیشتر بدانید : 8 ریزه کاری مهم در آشپزی

بیشتر بدانید : ترفندهای آشپزهای حرفه ای برای خوشمزه شدن غذاهای شان را اینجا بخوانید

بیشتر بدانید : رایج ترین اشتباهاتی که در آشپزی انجام می دهیم

بیشتر بدانید : رفع شوری غذا با 4 روش ساده


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com