آشپزخانه تکانی در 20 دقیقه!
 تمیز کردن آشپزخانه یکی از قسمت های مهم در خانه تکانی نوروزی است. اگر شما هم جزو خانم ها کارمند هستید که زمان زیادی برای تمیز کردن آشپزخانه تان ندارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید

 چگونه در کوتاه ترین زمان آشپزخانه را تمیز کنیم؟

مرحله اول پاک‌سازی ۲۰ دقیقه‌ای آشپزخانه

اگر وضعیت شما هم مانند بسیاری از مادرانِ پُرمشغله باشد، فرزندتان حداقل یک وعده غذایی‌اش را در قسمت‌های مختلف آشپزخانه می‌خورد. در طول همین ۲۰ دقیقه‌ای که او در حال خوردن ناهار یا صبحانه‌اش است، شما می‌توانید آشپزخانه را سریعا تمیز کنید و حالت بهداشتی‌تر و سالم‌تری به آشپزخانه بدهید.

- ابتدا پاک‌کننده‌های ضدعفونی‌کننده را روی همه سطوح سخت آشپزخانه اسپری کنید و اجازه بدهید که حدود ۱۰ دقیقه روی این سطوح باقی بماند. سطوح سخت و مهم آشپزخانه عبارت‌اند از سینک ظرف‌شویی، پیشخوان مسطح در آشپزخانه‌های جدید و شیرهای آب.

- در ادامه باید عملیات پاک‌سازی را برای یخچال هم انجام بدهید. این پاک‌سازی باید با دور ریختن غذاهایی که بیشتر از ۲ روز در یخچال باقی مانده‌اند و همچنین مواد غذایی فاسدشده، شروع شود. همچنین میوه‌ها و سبزی‌های کپک‌زده هم باید دور ریخته شوند.

- اسفنج‌های مخصوص ظرف‌شویی در سینک هم باید تعویض شوند.

- زباله‌ها باید به بیرون از خانه منتقل شوند و زباله‌دانی هم ضدعفونی شود. پس قبل از این‌که کیسه جدیدی را درون زباله‌دانی بگذارید، حتما این وسیله را ضدعفونی کنید. کیسه‌های زباله معمولا به‌راحتی نشت می‌کنند و درنتیجه باکتری‌ها می‌توانند در خود زباله‌دانی جمع شوند.

از فرزندتان بخواهید که وقتی غذا خوردنش را تمام کرد،‌ ظرف غذایش را درون ظرف‌شویی بگذارد. حالا کف آشپزخانه را با استفاده از محصولات ضدعفونی‌کننده یا سرکه سفید تمیز کنید.

مرحله دوم پاک‌سازی ۲۰ دقیقه‌ای آشپزخانه

به نظر شما، آلوده‌ترین بخش آشپزخانه می‌تواند چه بخشی باشد؟ احتمالا شما می‌گویید که سینک ظرف‌شویی، اما آلوده‌ترین بخش معمولا زیر سینک ظرف‌شویی است. آخرین باری که این قسمت را تمیز کرده‌اید، یادتان هست؟!
به‌گفته متخصصان، بیشتر افراد به سطوح در دیدرس توجه می‌کنند اما کمتر فردی به زیر سینک ظرف‌شویی توجه نشان می‌دهد، درحالی که این بخش می‌تواند بسیار آلوده باشد. درواقع، قارچ‌ها می‌توانند در این قسمت تجمع کنند و درزهایی در این بخش وجود دارند که اساسا شانس آلودگی را افزایش می‌دهند. مراحل

پاک‌سازی زیرسینک ظرفشویی

- همه وسایل موجود در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی را بیرون بیاورید.
- لوله‌ها را به‌خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی در آن‌ها وجود ندارد. همچنین دیواره بیرونی لوله‌ها نباید آلوده به قارچ‌ها و ترکیبات دیگر باشد.
- سطوح درون این بخش را با استفاده از پاک‌کننده‌های ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.
- محصولات قدیمی و تاریخ‌گذشته را دور بریزید.
اگر با شکاف‌ها و درزهای مختلف در این بخش از آشپزخانه مواجه شدید، حتما این درزها را با کمک ترکیبات مناسب پُر کنید یا از افراد مجرب در این زمینه کمک بخواهید.

پاک‌ سازی ۲۰ دقیقه‌ای اشیای خانگی

گردو غبار واقعا برای سلامتی ما مضر است و ما امروزه می‌دانیم که گردوغبارها، مهم‌ترین ترکیبات آلرژن در داخل خانه هستند. با این‌ حال، بیشتر ما همچنان درون خانه را پُر می‌کنیم از انواع اشیای خانگی که همگی قابلیت بالایی در جذب گردوغبارها دارند. اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، باید تعداد اشیای خانگی را کمتر کنید یا حداقل با این مشکل به‌درستی مقابله کنید.
برای این کار باید ۲۰ دقیقه وقت در نظر بگیرید و به تمامی اشیایی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار گرفته‌اند و گردوغبار را به خودشان جذب می‌کنند، رسیدی کنید. مهم‌ترین اشیایی که گردوغبارهای آلرژی‌زا را در سطوح مختلف خود جای می‌دهند، عبارت‌اند از:
- گل‌های ابریشمی و گیاهان مصنوعی
- روزنامه‌ها و مجله‌ها
- ماکت حیوانات، اسباب‌بازی‌ها و مجسمه‌های مختلف
- قاب‌های عکس و انواع اشیای خانگی
طبیعی است که فرزندتان به هیچ وجه نمی‌خواهد از اشیای مورد علاقه‌اش مانند ماکت حیوانات یا اسباب‌بازی‌ها دور بماند و همچنین خودتان هم هرگز راضی نخواهید شد که تابلوهای نقاشی یا قاب‌های عکس را از خانه حذف کنید. با این‌ حال، بهتر است که تعداد اشیای خانگی را کمتر کنید و فقط مهم‌ترین اشیای مورد علاقه‌تان را در خانه باقی بگذارید. بدین ترتیب، گردوغبار و همین‌طور ترکیبات آلرژن کمتری در خانه شما جمع می‌شود.


بیشتر بدانید : این محلول جرم گیر طبیعی را جایگزین وایتکس کنید!!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 ترفند جالب برای تمیز کردن آشپزخانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر میخواهید یک خانه تکانی فوری انجام دهید بخوانید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکته های طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ظروف مختلف آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم؟

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com