آموزش درست کردن پوشک بچه در خانه
پوشک بچه یکی از موارد هزینه بر برای پدر و مادرهای امروزی است. به همین بهانه در این مقاله به شما روش درست کردن پوشک خانگی را آموزش می دهیم.

چگونه در خانه پوشک بچه درست کنیم؟

قدیما قبل از این که پوشکای یه بار مصرف بیاد بازار پدر و مادرا کارشون رو با پوشکای خونگی راه مینداختن. البته با وجود این گرونی و قیمتای فضایی که روز به روز بیشتر و بیشتر میشه بعید نیست که دوباره همون روش قدیم رو پیش بگیریم و به جای خالی کردن جیبمون توی خونه پوشکای مقرون به صرفه تر و ارزون تر درست کنیم. البته برای این که به پوست بچه آسیب نرسه باید زود به زود پوشکش تعویض بشه. این روش درست کردن پوشک خیلی ساده ست و اصلا نیازی به دوخت و دوز نداره.

درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak01.jpg

از تیشرت ۱۰۰% نخ استفاده کنید چون پارچه های نخی قدرت جذب بالایی دارند.
از تیشرت آستین کوتاه یا آستین سه ربع استفاده کنید. تیشرت آستین سه ربع برای نوزادهای درشت تر مناسب است اما برای نوزادهای کوچک اضافه می آید.
سایز تیشرت را بر اساس سایز کودک انتخاب کنید.


مرحله اول درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak03.jpg

تیشرت را صاف روی زمین قرار دهید.
یک طرف تیشرت را تا کنید. تیشرت را همانند تصویر طوری تا کنید که قسمت درز حلقه آستین درست زیر وسط یقه لباس قرار بگیرد. آستین ها باید به سمت بیرون قرار بگیرد.

مرحله دوم درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak04.jpg

طرف دیگر تیشرت را درست مثل مرحله قبل به شکل سه طبقه تا کنید و آستین را به سمت بیرون قرار دهید. در انتها باید تیشرت به شکل حرف “T” در بیاید.

مرحله سوم درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak05.jpg

قسمت بالای تیشرت را تا کنید به طوری که آستین ها روی هم تا بخورند.

مرحله چهارم درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak06.jpg

قسمت پایین تیشرت را هم از وسط تا کنید. به این صورت پایین تیشرت را بردارید و تا پایین خط آستین ها بالا ببرید. با این کار می خواهیم ارتفاع تیشرت را نصف کنیم.

مرحله پنجم درست کردن پوشک با تیشرت بچگانه
pooshak07.jpg

کودک را روی تیشرت درست پایین آستین بنشانید. قسمت پایین تیشرت را روی کودک تا کنید و آستین ها را روی آن بپیچانید و در انتها با یک سنجاق محکم کنید.
در مرحله آخر روی پوشک را با محافظ پوشک پارچه ای بپوشانید. محافظ ضد آب برای جلوگیری از نم دادن پوشک بچه لازم است. این محافظ ها را می توانید زود به زود تعویض کنید.

بیشتر بدانید : از پوشک گرفتن کودک، با این ترفند سه روزه کودک تان را از پوشک بگیرید!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir