بهار با این همه رنگ مهمان طبیعت شده و آن وقت شما غافل از آن همه تنوع و زیبایی، چسبیده‌اید به همان رنگ‌های تیره و سرد؟ حالا با تغییر فصل، وقت آن رسیده كه شما هم تغییری در ظاهرتان ایجاد كنید.
 
از قضا فصل بهار بهترین فرصت برای تجربه پوشیدن انواع لباس‌هایی است كه هرگز آن را تجربه نكرده‌اید. فصل بهار، این فرصت را به شما می‌دهد كه انواع رنگ‌ها را به مجموعه رنگ لباس‌هایتان اضافه كنید و با فصل هماهنگ شوید. برای خوش‌تیپ شدن شما در فصل بهار، پیشنهادهایی داریم كه بد نیست آنها را هم گوشه ذهن‌تان داشته باشید تا این بهار خوش‌تیپ‌تر از پارسال باشید.

این چند تكه را برای فصل بهار امسال تهیه كنید تا تیپ‌تان كامل شود: 
1 - در فصل بهار كم‌كم آدم‌ها رو می‌آورند به پوشیدن صندل. معمولا بهتر است صندل را با جوراب نپوشید،  اما اگر هم محیط اقتضا نمی‌كند بدون جوراب در آنجا حاضر شوید بهتر است كفش‌های كتانی و اسپرت دیگر را برای این فصل انتخاب كنید. بهار فصل خوبی برای پوشیدن كفش‌های رنگ روشن مثل انواع كفش‌های ورزشی و اسپرت است. این فرصت را از دست ندهید.

2 - یك شال خنك بهاره برای خانم‌ها ( البته خانم‌هایی كه از مقنعه استفاده می‌كنند می‌توانند شال را به عنوان مكمل پوشش‌شان استفاده كنند )، چند تی‌شرت ساده به رنگ‌های مختلف، شلوار كتان روشن، عینك آفتابی استاندارد و كلاه آفتابی بهاره.
 
3 - زمستانی‌ها را اخراج كنید
_ اولین نكته‌ای كه باید در نظر بگیرید این است كه مناسب فصل لباس پوشیدن، از اصول اولیه خوش‌تیپی است. یعنی اگر یك ماه از آغاز بهار گذشته و شما هنوز چكمه پاشنه كوتاه‌تان را می‌پوشید یا اگر هنوز كاپشن و پلیور تن‌تان می‌كنید، باید از صف خوش‌تیپ‌ها خارج شوید. خوش‌تیپی حكم می‌كند كه لباس‌های زمستانی را كنار بگذارید و لباس‌های بهاره بر تن كنید. قبول داریم كه هنوز گاهی شب‌ها سرد است و باران‌های بهاری هم گاه و بیگاه  فرو می‌ریزد، اما این به معنی آن نیست كه هنوز باید چكمه و كاپشن پوشید! معمولا لباس‌های بهاره و پاییزه، آستین بلند هستند و كاپشن‌های بهاره هم گروه خاص لباس‌های این فصل هستند. بنابراین قبل از هر چیز از لباس‌های زمستانی‌تان دل بكنید و آنها را برای سال بعد در كمد بگذارید.

_ نكته دوم برای پوشاك در بهار توجه به جنس پارچه است. این نكته به مورد قبلی هم بر می‌گردد یعنی با توجه به آن كمتر امكان دارد لباس فصل دیگری را بپوشید. معمولا پارچه لباس‌های فصل سرد پشمی است و كلفت‌تر اما لباس‌های فصل‌های خنك‌تر از جنس الیاف طبیعی و نخی است و تار و پودشان نازك‌تر است. به این ترتیب یادتان باشد كه در فصل بهار باید لباس‌هایی انتخاب كنید كه جنس پارچه‌شان مناسب فصل باشد.
 
_ در دل این نكته، نكته دیگری هم نهفته است و آن هم این‌كه هرگز یك لباس با پارچه خنك را با لباسی با پارچه گرم ست نكنید. مثلا شلوار مخمل گرم با پیراهن نازك‌ تابستانی تركیب مناسبی نیست. برای این‌كه ناخودآگاه به اشتباه نیفتید یك راه این است كه حتما لباس‌های زمستانه و بهاره را از هم جدا كنید و در كمدهای جدا بگذارید تا مبادا یك روز از فرط عجله پیراهن پشمی را با شلوار كتان نازك بپوشید!
 
4 - نه تنگ نه گشاد
لباس به اندازه تن خودتان بپوشید. سایز‌ نبودن لباس یكی از نشانه‌های بدتیپی است. حتی اگر از سایز خودتان مطمئن هستید، باز هم شلوارهایتان را پیش از خرید یك بار پرو كنید. سایز لباس‌ها با مارك‌های متفاوت  ،مختلف است.

_ همیشه این قوانین را نیز به خاطر داشته باشید :
1 )شلوارهای ارتشی و پارچه‌ای باید تا بالای پاشنه كفش شما بیایند. شلوارهای جین می‌توانند تا انتهای پاشنه كفش نیز كشیده شود.
2 )زمانی كه راه می‌روید شلوار شما نباید آنقدر كوتاه باشد كه جوراب‌هایتان از زیر آن معلوم شود. زمانی كه می‌نشینید شلوار شما نباید بیش از چند سانت به بالای جوراب‌تان رود.
3 ) بهار فصل تی‌شرت هم هست و بهترین گزینه برای روزهای آفتابی به حساب می‌آید. فقط دقت كنید كه اگر تی‌شرت‌تان خیلی بلند است نباید آن را داخل شلوار خود كنید. تی‌شرت باید كمی پایین‌تر از دور كمر شما قرار بگیرد. هر چیزی كه از این مقدار پایین‌تر باشد بلند است و اگر بالاتر بایستد برایتان كوتاه است.
 
5 - فصل‌نو تیپ نو
تنوع باید یكی از ویژگی‌های تیپ شما در فصل بهار باشد. اگر تابه حال در لباس پوشیدن‌تان خیلی دنبال تنوع نبوده‌اید، امسال این فرصت را از دست ندهید. مثلا اگر فكر می‌كنید فقط یك ‌رنگ و مدل تی‌شرت به شما می‌آید و دست از تی‌شرت یا یك رنگ خاص برنمی‌دارید یا فكر می‌كنید اگر تیپ اسپرت بزنید اطرافیان كه عمری شما را با تیپ رسمی دیده‌اند به شما با تعجب نگاه خواهند كرد، از این فكر دست بردارید و قالب‌های قدیمی را بشكنید. مدل‌ها و رنگ‌های دیگر را تجربه كنید؛ شاید بیشتر به شما بیایند. اگر همیشه از یك مغازه خرید می‌كنید، شجاعت به خرج دهید و این بار برای خرید لباس به فروشگاه‌های دیگر سری بزنید. به طرز لباس پوشیدن روز در خیابان، محل كار، مجلات یا تلویزیون دقت كنید و

6 - ایده‌های جدیدی برای لباس پوشیدن بگیرید.
در عین حال، به پوشیدن رنگ‌هایی كه بهتان نمی‌آید اصرار نداشته باشید. رنگ سال بنفش است؟ مشكی است؟ زرد است؟ اصرار دارید حتی اگر این رنگ‌ها به پوست‌تان نمی‌آیند آنها را بپوشید؟ بهترین رنگ لباس رنگی است كه با رنگ پوست شما مكمل باشد.
اگر شما لباسی به رنگی كه با پوست‌تان هماهنگی ندارد بپوشید، ممكن است چین و چروك‌ها و خط و خطوط چهره‌تان بیشتر به چشم بیایند یا رنگ پوست‌تان را زرد و مرده نشان دهند. لباس‌هایتان را در رنگ‌هایی انتخاب كنید كه در آن با طروات و سالم به نظر برسید. طراوت حرف اول را در فصل بهار می‌زند.
 
7 - رنگی ‌شوید
بهار فصل رنگ‌هاست و پوشیدن لباس‌های رنگی در این فصل حال و هوای خود و اطرافیان‌تان را واقعا عوض می‌كند. در این فصل پوشیدن رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و... بهتر از هر فصل دیگری است. در عین حال بهتر است تا حد امكان از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سرد و خنثی خودداری كنید تا دچار كسالت نشوید. استفاده از رنگ‌های زیاد باعث می‌شود كه توجه دیگران نسبت به شما جلب شود، البته نه توجهی كه زننده باشد. بنابراین سعی كنید در لباس‌هایتان بیش از  سه رنگ استفاده نكنید و تا آنجا كه می‌توانید پوشش خود را ساده نگه دارید.

برای استفاده بهتر از رنگ‌ها، سعی كنید از مكمل‌های رنگی استفاده كنید، یعنی رنگ‌هایی كه متضاد یكدیگر هستند تكمیل‌كننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی ). رنگ‌هایی كه به هم نزدیك هستند به نام رنگ‌های هم‌خانواده شناخته می‌شوند (مثل زرد و نارنجی ). زمانی كه می‌خواهید لباس بپوشید باید سعی كنید كه از رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های هم‌خانواده استفاده كنید. یادتان باشد اگر لباس‌هایتان روشن هستند باید كفش‌هایتان نیز روشن باشد ولی اگر لباس‌های تیره تن می‌كنید كفش شما نیز باید تیره باشد.

برای ست كردن رنگ و طرح پارچه بایــد از لباس‌هایـی استفاده كنید كه بیش از  ۳‌ طرح نداشته باشد. بهتر است لباس شما دارای یك یا دو طرح متنوع تك رنگ باشد. البته پیشنهاد ما این است كه از لباس‌هایی استفاده كنید كه تنها دارای یك طرح معین باشند (مثلا دارای گل‌های ساده سفیدرنگ باشند یا پشت آنها مارك كوچكی باشد.)‌
فصل بهار برای خانم‌ها فصل خوبی است چون می‌توانند با تهیه چند شال به رنگ‌های شاد (كه قیمت چندانی هم ندارد) تنوع زیادی در لباس پوشیدن‌شان به وجود بیاورند



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir