راز شیک پوشی مردانه در زمستان، این بار به سبک جانی دپ
شیک پوشی هنرمندان هالیوودی همیشه مورد توجه تمام خانم ها و آقایان بوده و خواهد بود. این بار شیک پوشی مردانه در زمستان را به سبک جانی دپ خواهیم گفت.

در مورد شال چه می‌دانید؟

تكه پارچه‌ای با عرضی حدود 15 سانتی‌متر و طولی حدود 120-100سانتی‌متر كه دور گردن را می‌پوشاند و جنس آن می‌تواند از مرغوب‌ترین نوع پارچه مثل ابریشم و پشم كشمیری تا انواع پارچه با الیاف مصنوعی باشد. شاید عده‌ای گمان كنند شال‌گردن بیشتر وسیله‌ای برای زینت بخشیدن به ظاهر بانوان است، اما این تصور نه‌تنها اشتباه است بلكه ما در این گزارش نشان می‌دهیم:

بیشتر بدانید : جدیدترین مدلهای شال گردن بافتنی زیبا برای زمستان

چگونه آقایان می‌توانند از شال گردن در جهت زیبایی و تفاوت ظاهری خود استفاده كنند؟

و شال‌گردن علاوه بر فصل‌های سرد، در تمامی فصول قابل استفاده است و می‌تواند خوش پوشی و جذابیت را به ارمغان بیاورد. یکی از بازیگران خوش تیپ و خوش پوش هالیوودی که در بیشتر مواقع شال گردن یکی از اجزای اصلی لباس اش است، جانی دپ خوش تیپ و خوش پوش است.

 شیک پوشی مردانه در زمستان به سبک جانی دپ

 

 

چرا باید از شال‌گردن استفاده كنیم؟

به گزارش سیمرغ ساده‌ترین كاربرد شال استفاده از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای محافظت از گردن در برابر باد و سرماست و در واقع تن‌پوشی برای روزهای سرد سال محسوب می‌شود؛ به‌خصوص اگر از جنس گرمی مثل پشم باشد ولی یك شال ظریف با پارچه خنك می‌تواند در روزهای تابستانی هم به تیپ، جلوه‌ای متفاوت بدهد. اگر در فصل گرما گذرتان به مناطق ساحلی بیفتد این شال ظریف می‌تواند از شما در برابر آفتاب و ماسه محافظت كند.

فراتر از این كاربردها، شال می‌تواند به‌عنوان یك عنصر شیك در ظاهر شما خودنمایی كند. به‌خصوص اگر در انتخاب رنگ و نوع پارچه آن به اندازه كافی دقت به خرج داده باشید. این سبك از مد، به‌تازگی باب شده و می‌توانید برای محیط‌های مختلف از ‌مهمانی تا تفریح و گردش از آن  استفاده كنید.

 

با انواع شال آشنا شوید

شال انواع مختلفی دارد؛ دستمال‌گردن‌های مربعی كه به صورت مثلثی تا می‌خورند، شال‌های فلسطینی كه با همین نام در تمام دنیا شناخته می‌شوند (چفیه)، دستمال‌گردن‌های حلقه‌ای كه دایره‌ای بزرگ هستند و امكان 2 یا 3 بار چرخاندن آنها دور سر وجود دارد و شال‌گردن‌های باریك و بلند یا پهن و كوتاه‌تر. انتخاب هر كدام از این شال ها یا دستمال‌گردن‌ها به نوع پوشش و سبك لباس شما بستگی دارد. عرض شال معمولا از 35 -15سانتی‌متر و طول آن از 230-120سانتی‌متر متفاوت است. به‌ طور معمول فردی با قدی حدود 180 - 160سانتی‌متر باید از شالی حداكثر 170-150 سانتی‌متر استفاده كند و آن را 2 الی 3 دور بپیچاند. در این میان جنس شال هم تعیین‌كننده است؛ شال معمولا از پشم، ابریشم، لنین، الیاف مصنوعی و كتان ساخته می‌شود. نوع گره شال به جنس پارچه، بافت و همچنین كاربرد آن بستگی دارد.

 

شال های زنانه و مردانه را تشخیص دهید

این روزها تنوع شال‌های زنانه بیشتر است و شاید به همین دلیل هنگام انتخاب شال در بعضی از مواقع دچار تردید می‌شویم كه این شال برای آقایان مناسب است یا خیر؟شال با مشخصات زیر برای آقایان مناسب نیست:

-  هر شال با طرح و چاپ پلنگی و با رنگ‌های ملایم مثل: صورتی، بنفش و. . .

-  شال‌های دارای سنجاق یا دكمه.

-  شال‌هایی از جنس پارچه نازك و ظریف مثل تور و دانتل.

-  شال‌های پشمی ضخیم با الیاف تار كلفت كه به راحتی می‌تواند كار پتو را انجام دهد.

-  شال‌های دارای منگوله، زنجیر و ریشه رنگی

-  شال‌های گلدوزی با طرح‌های پرنده، گل و  . . .

 

چند پیشنهاد برای بستن شال گردن

ساده‌ترین روش، بهترین روش است. ساده‌ترین روش استفاده از شال كه در عین حال راحت‌ترین مدل برای آقایان است، به گونه‌ای است كه گوشه‌ای از آن افتاده و رها باشد و گوشه دیگر روی شانه انداخته شود. باید توجه داشته باشید كه شال نباید مانند كروات محكم و سفت بسته شود. طول و عرض شال می‌تواند در مدل گره زدن و بستن شال موثر باشد و مدل‌های متفاوتی ایجاد كند. در این قسمت به معرفی 6 روش برای استفاده آقایان از شال می‌پردازیم:

 

 

گره یك چرخشی شال گردن 

گره یك چرخشی شال گردن

این ساده‌ترین روش برای بستن شال است. برای این گره هیچ‌گونه محدودیتی اعم از جنس شال، طول یا عرض آن وجود ندارد و با هر نوع شالی كه در دسترس دارید می‌توانید این مدل را امتحان كنید. همچنین این گره برای فصل‌های سرد سال بهترین انتخاب است چراكه هیچ راه نفوذی برای ورود سرما به بدن باقی نمی‌گذارد.

چگونه گره بزنیم؟

شال را دور گردن بیندازید طوری‌که یك طرف بلندتر باشد ، سپس طرف بلند شال را یك دور به گردن بپیچید و دو طرف انتهایی را به جلو بیندازید.

 

 

گره پاریسی یا  فرانسوی شال گردن

گره پاریسی یا  فرانسوی شال گردن

گره پاریسی یا فرانسوی یك مدل بسیار آسان برای بستن شال آقایان است كه در عین شیك و جذاب بودن، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به مد روز هم است. این مدل، گرما را دور گردن حفظ می‌كند و می‌تواند دور یقه كت، اوركت، جلیقه یا پلیور بسته شود تا به تیپ غیررسمی و اسپرت، رسمیت ببخشد و جذابیتی ساده به ارمغان بیاورد. شرط اصلی برای این مدل گره، طول شال است. اگر به این مدل گره علاقه‌مند هستید، باید شالی با طول بلند انتخاب كنید.

چگونه گره بزنیم؟

شال را از وسط تاكنید و آن را دور گردن خود بیندازید. انتهای شال را از محل تا رد كنید و قدری به سمت پایین بكشید و به اندازه دلخواه تنظیم كنید.

 

 

 

گره هنری شال گردن

گره هنری شال گردن

این مدل شال به شما چهره‌ای جذاب و در عین حال پر رمز و راز می‌بخشد. افراد خلاق و مدگرا ترجیح می‌دهند شال را آزادانه و رها به یك طرف شانه بیندازند. اگرچه این مدل مناسب زمستان و هوای سرد نیست ولی در عوض در ‌مهمانی‌ها و قرارهای مهم چهره خلاق و متفاوتی از شما نشان می‌دهد.

چگونه گره بزنیم؟

شال را روی شانه خود بیندازید، یك گوشه شال را آزادانه روی شانه مخالف قرار دهید. توجه داشته باشید كه قسمت جلویی شال كوتاه‌تر از قسمتی باشد كه به پشت می‌اندازید.

 

 

مدل دوگره شال گردن

مدل دوگره شال گردن

این مدل بهترین روش برای گرم نگه داشتن بدن در فصل سرد است. اگر شال خود را 2بار دور گردن خود بپیچید، هوای سرد و آزاردهنده نمی‌تواند آسیبی به شما برساند. البته یادتان باشد  برای این روش باید شال بلندتری انتخاب كنید. (حدود200-150سانتی‌متر)

 چگونه گره بزنیم؟

انتهای شال را روی شانه، كنار گردن قرار دهید. طرف دیگر شال را روی قفسه سینه رها كنید. درنهایت قسمت رهاشده را 2 باردور گردن بپیچانید.

 

 

 

مدل بی‌گره شال گردن

مدل بی‌گره شال گردن

 یك روش شیك و جذاب برای استفاده از شال این است كه شال را بدون هیچ گره‌ای، دور گردن بیندازید.  این مدل برای بهار و پاییز و آقایان كلاسیك‌پوش مناسب است. توصیه می‌كنیم شال بدون گره را روی كت، جلیقه و بارانی با یقه v امتحان كنید.

چگونه گره بزنیم؟

تنها كافی است شال را دور گردن بیندازید و قسمت اضافی شال را در یقه و زیر تن‌پوش جاسازی كنید. توجه داشته باشید كه باید دكمه‌های كت بسته باشد تا قسمت اضافی شال دیده نشود.

 

 

 

مدل دستمال گردنی شال گردن

مدل دستمال گردنی شال گردن

یك روش بسیار ساده و در عین حال شیك و جذاب برای بستن شال، مدل  دستمال گردنی  است. تنها نكته اینجاست كه شما باید تصمیم بگیرید چگونه این شال را ببندید؛ می‌خواهید بالا در زیر گردن یا شل‌تر و روی قفسه سینه گره بزنید. معمولا این مدل محكم بسته نمی‌شود و گره آن آزاد است بنابراین بیشتر جنبه زیبایی دارد تا جنبه گرمایشی.

 چگونه گره بزنیم؟

شال را روی شانه‌ها بیندازید. دو سر شال را به صورت ضربدری از روی هم رد كنید. سمتی كه رو قرار دارد را از زیر قسمت دیگر عبور دهید و به سمت بالا ببرید. سمت دیگر شال را از زیر بالا و روی شال بیاورید. حالا گره را در جایی كه دوست دارید، تنظیم كنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل