نکته های مهم در ژست های عکاسی که باید بدانید
شما هم می توانید با رعایت نکاتی در رابطه با ژست عکاسی که در این مطلب توضیح داده شده مثل مدل های معروف در عکس ها عالی باشید.

نکات مهم برای ژست کرفتن

خیلی ها فکر می کنند فقط مدل ها می توانند عکس های خوب و بدون نقص داشته باشند. اما خوب شدن عکس آن ها فقط و فقط بستگی به مهارتشان در ژست گرفتن ها دارد. شما هم می توانید با رعایت نکاتی در رابطه با ژست عکاسی که در این مطلب توضیح داده شده مثل مدل های معروف در عکس ها عالی باشید.

 

چانه را بالا بگیرید

چانه را بالا بگیرید

نادرست: گردن باید در تمام عکس ها قابل مشاهده باشد. هرگز سرتان را به جلو خم نکنید زیرا نگاه تان سنگین و ناخوشایند می شود.

درست: سرتان را مستقیم به رو به رو قرار دهید. شاید این ژست کمی غیر عادی به نظر برسد اما باعث می شود گردن باریک تر نشان داده شود و تصویر زیباتر و جذاب تر می شود.

 

دست به سینه نایستید

دست به سینه نایستید

نادرست: خم کردن سر بدون خم کردن شانه ها کمی غیرعادی به نظر می رسد. ژست دست به سینه هم کمی هیکل را زشت نشان می دهد.

درست: وقتی جلوی دوربین می ایستید به بدن زاویه یک طرفه بدهید. دست ها را در کنار بدن آویزان کنید. با این ژست گردن لاغرتر نشان داده می شود و تمام حالت های بدن مشخص است.

 

 

درست بنشینید

درست بنشینید 

نادرست: قوز کردن در عکس گردن را کوتاه و قسمت های پهلو را چاق نشان می دهد.

درست: تیغه های شانه ها را به هم نزدیک و ستون فقرات را صاف کنید. اگر نشسته اید به صندلی تکیه ندهید و برای این که تمام حالت های بدن مشخص باشد کمی بدن را به سمت دوربین بچرخانید.

 

 

زاویه را تغییر دهید

زاویه را تغییر دهید

نادرست: در عکس های نشسته وقتی پاها رو به روی دوربین قرار بگیرند هیکل بزگ تر نشان داده می شود و زاویه اشتباه پاها و دست ها را کوتاه تر از آن چیزی که هستند نشان می دهد.

درست: برای رفع این مشکل باید زاویه را از مقابل دوربین تغییر دهید. و برای این که پاها بلندتر نشان داده شوند یکی از پاها را بالاتر از دیگری قرار دهید.

 

 

بالاتنه را بچرخانید

بالاتنه را بچرخانید

نادرست: اگر بالاتنه را بیش از حد از دوربین دور کنید شانه ها گرد و باریک و کمر پهن تر نشان داده می شود. از طرفی هم چرخاندن بالاتنه به سمت دوربین هیکل را چاق نشان می دهد.

درست: بهترین کار این است که به اندازه سه چهارم بدن را به سمت دوربین بچرخانید. با این کار کمر باریک تر نشان داده می شود.

 

 

آرنج ها را در جای مناسبی قرار دهید

آرنج ها را در جای مناسبی قرار دهید

نادرست: هنگام عکس گرفتن محل قرار گرفتن آرنج ها بسیار مهم است. حالت دست به سینه ژست را زشت می کند و دست ها را جمع و غیرطبیعی نشان می دهد.

درست: حالت ساعت شنی یکی از بهترین ژست های نشستنی است. در این حالت باید یکی از پاها را روی دیگری قرار دهید و هر دو آرنج را روی زانوی پای رویی قرار دهید. یکی از دست ها در حالت افقی و دیگری در حالت عمودی قرار بگیرد. این ژست هم صورت را زیباتر نشان می دهد و هم اندام را.

 

 

خطوط بصری ایجاد کنید

خطوط بصری ایجاد کنید

نادرست: صاف ایستادن و آویزان کردن دست ها ژست زیاد مناسبی برای عکس نیست. علاوه بعضی لباس ها با این ژست اندام را چاق تر نشان می دهند.

درست: دست ها را از بدن فاصله بدهید و خطوط زاویه دار ایجاد کنید تا اندام واقعی تان در عکس مشخص شود.

 

 

ترکیبی از خطوط صاف و منحنی ایجاد کنید

ترکیبی از خطوط صاف و منحنی ایجاد کنید

ترکیب خطوط صاف و منحنی عکس را جذاب تر می کند. حالت سه رخ در مقابل دوربین بایستید و دست را از کمر فاصله دهید تا انحنای کمر مشخص شود. یکی از دست ها را روی کمر قرار دهید و دست دیگر را در کنار انحنای کمر آویزان کنید. اگر با دست ها درست ژست بگیرید زیبایی های اندام در عکس بیشتر نشان داده می شود.

 

لباس های شل و پف دار نپوشید

لباس های شل و پف دار نپوشید

نادرست: لباس های گشاد در عکس باعث می شود قسمت های مختلف اندام تشخیص داده نشوند و اندام چاق نشان داده شود.

درست: برای این که لباس های گشاد عکس را خراب نکند دست ها را کمی جلوتر از کمر قرار دهید به طوری که مچ دست ها کاملا مشخص باشد و یکی از دست ها پایین تر از دیگری قرار بگیرد. اما تا جای ممکن سعی کنید لباس های گشاد در عکس نپوشید.

 

 

آرنج تان را نشان ندهید

آرنج تان را نشان ندهید

نادرست: اگر آرنج را مستقیم رو به دوربین قرار دهید کوتاه و غیر عادی نشان داده می شود. و با قرار دادن دست روی گردن یا سر قانون نسبت ها را در عکس می شکنیم و عکس کمی زمخت نشان داده می شود.

درست: اگر می خواهیم آرنج در عکس مشخص باشد باید حالت ساده تری داشته باشند و ویژگی های خوبتان را برجسته تر نشان دهد. بنابراین آرنج را کمی پایین تر بگیرید.

 

 

لمس های تظاهری نکاتی مهم در ژست های عکاسی

لمس های تظاهری نکاتی مهم در ژست های عکاسی

نادرست: اگر یکی از دست ها همانند تصویر بالا در عکس مشخص باشد باعث می شود ویژگی های خوب و زیبای شما در عکس مشخص نباشد. به علاوه صورت را کوچک تر نشان می دهد.

درست: لمس صورت در عکس باید تظاهری باشد. نیاز نیست که حتما کف دست را روی صورت قرار دهید.

 

 

صورت را برجسته تر نشان دهید

صورت را برجسته تر نشان دهید

نادرست: مشت کردن دست و قرار دادن آن زیر چانه ژست را غیر طبیعی می کند.

درست: برای این ژست بهتر است انگشت ها را بازتر کنید و مچ دست آزاد و رها باشد. برای تمرین یک عدد مداد را با دو انگشت بگیرید و هنگام عکس گرفتن آن را رها کنید.

 

 

 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir