برای رفتن به جشن عروسی باید چه لباسی بپوشیم ؟
شما به یک عروسی دعوت شده اید ، برای انتخاب لباس مورد نظرتان دچار مشکل شده اید ، و از سوی دیگر دلتان می خواهد در این جشن شما تک باشید ، باید چه کرد ؟

برای مراسم عروسی چگونه لباس بپوشیم؟

معمولا افراد هنگامی که به یک جشن عروسی دعوت می‌شوند ، تا شب مورد نظر فرا رسد دچار استرس می‌شوند . در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را به هدف مورد نظرتان برسانیم :
اگر  شما فامیل ، اقوام ، درجه ی اول باشید که می‌خواهید به عروسی بروید ، لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید ، خیلی سخت تر خواهد بود .

اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل تابستان است ، توصیه می‌شود که از رنگ‌های خیلی روشن بپرهیزید . رنگ‌های تیره ، رنگ‌های ملایم  بیشتر برای این فصل مناسب هستند . مانند : مشکی ، رنگ‌های تیره ، ....

اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل زمستان باشد بهتر است از رنگ‌های روشن ، بژ ، ... استفاده کنید .

البته لازم به ذکر است رنگ‌های مانند : مشکی ، سفید در تمام فصول و تمام محافل می‌توان استفاده کرد .

اگر جشنی که می‌خواهید بروید قرار است در روز برگزار می‌شود، می‌توانید ماکسی یا پیراهن بلندی را انتخاب کنید ، یا شلواری که دارای پاچه‌های گشادی باشد . اما ترجیحا بهتر است لباس‌های مانند کت و دامن را انتخاب کنید .

 

لباس‌های را که بهتر است برای جشن‌های شبانه انتخاب کنید 

لباس‌هایی را که برای مهمانی‌های شبانه می‌خواهید بپوشید لزومی ندارد که بلند باشد ، اگر هم بلند باشد باید از یک ناحیه دیگر باز باشد تا جلوه ی شیک و شکیلی را به شما ببخشد .

بخصوص دختر خانم‌های جوان نباید لباس‌ها و ماکسی‌های بلند را بپوشند. زیرا شکل و فرمی زنانه به شما می‌بخشد .

راجع به پارچه‌هایی با الیافی مانند ابریشم ، ساتن ، ارگانزا ، ....  مخصوص جشن‌های عروسی هستند و بستگی به سلیقه و علایق شخصی هر کس دارد ، که مایل باشد از کدام یک از این نوع پارچه‌ها استفاده کند. معمولا لباس‌های که برای مراسم ازدواج می‌پوشند دارای شکل و فرمی بلند هستند .

اگر لباس شب  شما دارای حالت و فرمی مربع شکل می‌باشد کفشی که می‌پوشید باید دارای پاشنه ی پنج سانتی باشد تا لباس شما بهتر نمایان شود .

دختر خانم‌های جوان که دیگر نه نوجوان هستند و نه به سنی رسیده اند که مانند خانم‌ها لباس بپوشند بهتر است کفشی را که می‌پوشند 2 – 3 سانت پاشنه داشته باشد نه بیشتر  زیرا اگر دارای پاشنه ی بلندی باشد حالت زنانه به خود می‌گیرند .

البته نکته ی دیگری که در رابظه با پوشیدن کفش در مجالس عروسی وجود دارد این است که کفشی را انتخاب کنید و بپوشید که راحت باشید ، زیرا شما زمان زیادی را باید با همان کفش‌ها سپری کنید ، بخصوص اگر بخواهید برقصید حتما باید کفش ‌های راحتی بپوشید .

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ