این ماده غذایی بدون كلسترول بوده و منیزیم موجود در آن از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌كند، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد،
 

مواد لازم برای یك نفر

لوبیا سفید: 60 گرم
روغن زیتون: یك قاشق غذاخوری
كرفس خرد شده: یك پیمانه
سیر خرد شده: 2 حبه
رب‌گوجه فرنگی: یك‌دوم قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: یك قاشق چایخوری
نمك و آبلیمو: به مقدار دلخواه
 
 
طرز تهیه:
لوبیا را از 6 ساعت قبل خیس كرده و آماده كنید. سپس آبكشی كنید و بعد آن را داخل قابلمه ریخته و درون آن آب بریزید تا روی لوبیا را بپوشاند. سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید و شعله را كم كنید. كمی نمك بریزید. در ظرف را گذاشته و بگذارید.

45 دقیقه تا یك ساعت صبر كنید تا لوبیا كاملا نرم شود.

در همین زمان، روغن زیتون را درون یك ماهیتابه ریخته و آن را روی حرارت بگذارید. سپس كرفس را درون آن بریزید، كمی نمك بریزید و 3 دقیقه آن را به هم بزنید. بعد سیر را به آن اضافه كرده و چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم كنید.

لوبیا را آبكشی كنید و درون ماهیتابه بریزید و همراه كرفس، سیر و رب گوجه فرنگی كمی سرخ كنید. حالا تمام مواد را درون ظرف فر بریزید. كمی از آب لوبیا را كه آبكشی كرده بودید روی مواد ریخته تا سطح آن را بگیرد. سپس در ظرف را با فویل بپوشانید و درون فر بگذارید.

وقتی ظرف را از فر بیرون آوردید، نمك و فلفل آن را اندازه كنید و به مقدار دلخواه به آن آبلیمو بزنید و با تزئین خود، سرو كنید.

لوبیا سفید جزو حبوبات مغذی است و از پروتئین زیاد و چربی اندكی برخوردار است. همچنین لوبیا سفید سرشار از فیبر است و برای افراد دیابتی منبع غذایی خوبی است.

این ماده غذایی بدون كلسترول بوده و منیزیم موجود در آن از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌كند، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد، جذب كلسیم را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا اكسیژن كافی به سلول‌ها برسد. فشارخون و ضربان قلب به دلیل وجود سدیم و پتاسیم موجود در این ماده غذایی تنظیم می‌شوند.

لوبیا سفید دارای مواد معدنی منگنز و مس است كه نقش مهمی در تجزیه رادیكال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان دارد. همچنین این ماده غذایی از نظر ویتامین B1 بسیار غنی است.

60 گرم لوبیا سفید پخته شده حاوی 75 كالری است. در واقع هر گرم لوبیای سفید پخته شده حدود 26/1 كالری دارد.

 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:jamejamonline.ir -لادن هومند
 
مطالب پیشنهادی:
فلفل دلمه‌ای شکم پر با ذرت، برنج و پنیر فتا
گولاش؛ خورش مجارستانی
سیب زمینی شکم پر با خرده نان بسیار خوشمزه و راحت!
غذایی برای جلوگیری از سرطان
مرغ تنوری با سس مخصوص