برای سال نو و نوروز با این شیرین های خوش طعم از میهمانان تان پذیرایی کنید.

مواد اولیه :
آرد 3 فنجان
بکینگ پودر نصف قاشق چایخو
نمک نصف قاشق چایخوری
کره (بدون نمک) 1 فنجان
شکر 1 و 1/3 فنجان
تخم مرغ 2 عدد بزرگ
عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری
رنگ خوراکی (قرمز و آبی)

 

طرز تهیه :
در یک کاسه متوسط آرد، بکینگ پودر و نمک را الک کنید.
در یک مخلوط کن کره را 2 دقیقه بزنید تا نرم و یکدست شود. شکر را اضافه کنید و 3 دقیقه بزنید تا مخلوط سبک و پفکی شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بین اضافه کردن هر کدام بزنید سپس وانیل را اضافه کنید.
مخلوط کن را خاموش کنید. آرد را اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. خمیر را از مخلوط کن بیرون بیاورید و به سه تکه ی مساوی تقسیم کنید. یکی از تکه ها را به شکل یک مربع 20 سانتی متری در بیاورید سپس محکم داخل پوشش پلاستیکی بپیچید و در یخچال قرار دهید. این خمیر قسمت سفید رنگ شیرینی را تشکیل می دهد.
یکی از قسمت های باقیمانده خمیر را داخل مخلوط کن بریزید و سرعت مخلوط کن را روی پایین تنظیم کنید سپس رنگ قرمز خوراکی را قطره قطره اضافه کنید تا به رنگ قرمز مورد نظر خود برسید. خمیر قرمز را بیرون بیاورید و آن را به شکل یک مربع 10 در 10 در بیاورید و آن را محکم داخل پوشش پلاستیکی بپیچید و در یخچال قرار دهید. این خمیر قسمت قرمز رنگ شیرینی را تشکیل می دهد.کاسه را تمیز کنید تا رنگ قرمزی در آن باقی نماند.

 

soo01.jpg

 

 

تکه ی آخر خمیر را داخل مخلوط کن بریزید و سرعت مخلوط کن را روی پایین تنظیم کنید سپس رنگ آبی خوراکی را قطره قطره اضافه کنید تا به رنگ مورد نظر خود برسید. خمیر آبی را بیرون بیاورید و آن را به شکل یک مربع 10 در 10 در بیاورید و آن را محکم داخل پوشش پلاستیکی بپیچید و در یخچال قرار دهید. این خمیر قسمت قرمز آبی شیرینی را تشکیل می دهد.
خمیر را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و هر مربع را از قطر نصف کنید تا دو مثلث به دست بیاید. نصف هر رنگ خمیر را در پوشش پلاستیکی بپیچید و دوباره در یخچال قرار دهید. خمیر سفید را بین دو ورقه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را به شکل یک مستطیل به ضخامت 3 میلی متر پهن کنید. خمیر قرمز را هم بین دو ورقه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را به شکل یک مستطیل به ضخامت 3 میلی متر پهن کنید. خمیر آبی را هم بین دو ورقه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را به شکل یک مستطیل به ضخامت 3 میلی متر پهن کنید.
ورقه ی کاغذ روغنی رویی را از روی خمیر قرمزرنگ جدا کنید سپس ورقه ی کاغذ روغنی را از یک طرف خمیر سفید رنگ هم جدا کنید و با استفاده از ورقه ی باقیمانده خمیر سفید رنگ را روی خمیر قرمز رنگ قرار دهید. ورقه ی کاغذ روغنی را از یک طرف خمیر آبی رنگ هم جدا کنید و با استفاده از ورقه ی باقیمانده خمیر صورتی رنگ را روی خمیر سفید رنگ قرار دهید. سه لایه خمیر را خیلی آرام با هم پهن کنید تا یک اندازه شوند.

 

soo02.jpg

 

 

از ضلع کوتاه تر مستطیل شروع کنید و خمیر را به صورت یک لوله ی کاملاً فشرده در بیاورید. مراحل پهن کردن و لوله کردن را برای خمیر های باقیمانده در یخچال هم تکرار کنید. لوله ها را در پوشش پلاستیکی بپیچید و 1 ساعت در یخچال قرار دهید.
لوله های خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و آنها را روی کابینت چند بار بغلتانید تا کاملاً گرد بمانند و یک طرفشان صاف نشده باشد. آنها را داخل لیوان های شیشه ای قرار دهید و 4 ساعت دیگر در یخچال قرار دهید.
وقتی برای پختن شیرینی ها آماده بودید، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) داغ کنید و کف دو سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و هر لوله را به شکل حلقه های نیم سانتی متری برش دهید.

 

soo03.jpg

 

 

دایره ها را به فاصله 5 سانتی متر از یکدیگر داخل سینی فر قرار دهید چون شیرینی ها موقع پختن بزرگتر می شوند.

 

soo04.jpg

 

 

شیرینی ها را 9 تا 11 دقیقه تا زمانی که طلایی کمرنگ شوند در فر بپزید سپس آنها را روی یک توری قرار دهید تا کاملاً خنک شوند.

 

soo05.jpg

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : sooran.com