شیرینی لطیفه را این بار با طعم سبزیجات درست کنید!!
شیرینی یکی از دسرهای خوش طعمی است که می توانید با دخل و تصرف در دستور آن، یک شیرینی جدید و متفاوت خلق کنید. این بار با اضافه کردن سبزیجات به شیرینی لطیفه، شیرینی لطیفه با طعم سبزیجات درست کنید.

یکی از نشانه های آشپز حرفه ای بودن این است که بتوانید مواد را باهم ترکیب کنید و از آن یک دستور جدید ابداع کنید. مثلا چه کسی گفته که در شیرینی های خامه ای نمی توان از سبزیجات استفاده کرد؟ ما در اینجا در شیرینی های لطیفه از پودر سبزی استفاده کرده ایم تا به شما ثابت کنیم این مدل شیرینی هم می توان درست کرد.

مواد لازم برای شیرینی لطیفه با طعم سبزیجات

سفیده تخم‌مرغ : 4 عدد
زرده تخم‌مرغ : 3 عدد
سیر رنده شده : یک حبه
آرد : 4 قاشق غذاخوری
نمک : نصف قاشق چایخوری
شکر : 25 گرم
پودر سبزی خشک معطر : به میزان لازم

 

طرز تهیه شیرینی لطیفه با طعم سبزیجات

ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ را داخل کاسه همزن آنقدر می‌زنیم تا کاملا خشک و پنبه‌ای شوند؛ سپس شکر و نمک را آرام روی آن می‌پاشیم و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا جایی که سفیده حالت فومی شکل پیدا کند.
در این مرحله می‌توانیم سیر رنده شده و پودر سبزی خشک را نیز اضافه کنیم.
حالا زرده‌های تخم‌ مرغ را یکی‌یکی به مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم؛ تا جایی که مواد فرم خود را از دست ندهد و یکدست شود.
در این مرحله دیگر از همزن برقی استفاده نمی‌کنیم.
آرد را در چهار مرحله هر بار به اندازه یک قاشق روی مواد الک کرده و با لیسک به طور دورانی هم می‌زنیم تا به خورد مواد برود. باید خیلی دقت کنیم که پف مایع نخوابد.
داخل سینی کاغذ روغنی پهن می کنیم. البته احتیاجی به چرب کردن نیست.
مایع را داخل قیف بدون ماسوره ریخته و هربار به اندازه دلخواه ترجیحا دایره‌ای به قطر شش سانتی‌متر روی کاغذ روغنی می ریزیم.
روی کل مواد خیلی کم آرد، الک کرده و نان‌ها را به مدت 25 دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده ایم قرار داده، می‌پزیم.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل