وظیقه قانونی مسئول فنی داروخانه دادن مشاوره های دارویی به بیمار است اما گاهی به دلیل شلوغ بودن داروخانه و تعداد زیاد مراجعه کنندگان فرصت کافی در اختیار داروساز نیست.
 

خانه تکانی داریی

همه ما کم و بیش ذخیره ای از انواع داروها در خانه داریم. به گفته یکی از کارشناسان مرکز ملی اطلاع رسانی و کنترل مسمومیت وزارت بهداشت، اهدای دارو به وسیله مردم به داروخانه ها ممنوع است و بهترین گزینه برای اهدای داروها (داروهایی که در شرایط مناسب نگهداری شده اند و تاریخ مصرفشان نگذشته است) مراکز خیریه هستند و در حال حاضر هیچ مرکز خاصی متولی جمع آوری داروهای دست دوم از مردم نیست اما توصیه متخصصان این است که داروها طبق دستور پزشک مصرف شوند و درصورت مصرف نکردن و فاسد شدن حتما دور انداخته شوند.

مشاوره در داروخانه

وظیقه قانونی مسوول فنی داروخانه دادن مشاوره های دارویی به بیمار است اما گاهی به دلیل شلوغ بودن داروخانه و تعداد زیاد مراجعه کنندگان فرصت کافی در اختیار داروساز نیست.
نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای شود این است که وظیفه اصلی داروخانه بیان قابل فهم طریقه مصرف دارو و توضیحات مربوط به آن است . البته توجه به نکات روی جعبه و بروشور داروها بسیار حیاتی است زیرا مسایلی مانند شیوه مصرف دارو، نحوه نگهداری، عوارض احتمالی، موارد منع مصرف و... در بروشور نوشته شده و می تواند راهنمای بیمار باشد.
 
 
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:هفته نامه سلامت