متاسفانه استفاده طولانی مدت و دائمی از کامپیوتر آثار منفی زیادی برای سلامت ما دارد
کامپیوترها بسیاری از کارهای ما را آسان و تسریع می کنند و به همین دلیل مردم امروزه بسیاری از کارهای خود را با کامپیوتر انجام می دهند و این دستگاه پر طرفدار در جاهایی مثل دفتر کار ، مدرسه ، دانشگاه ،بیمارستان و حتی خانه کاربرد زیادی دارد . اما متاسفانه استفاده طولانی مدت و دائمی از کامپیوتر آثار منفی زیادی برای سلامت ما دارد 

مشکلات بینایی
استفاده زیاد از کامپیوتر ممکن است منجر به یک مشکل بینایی با نام سندرم بینایی کامپیوتر شود . وقتی که ما برای خواندن مطالب به صفحه کامپیوتر خیره می شویم ، بخاطر اینکه وضوح و سطح کنتراست نوشته ها به اندازه نوشته های چاپ شده روی کاغذ نیست ، فشار بیشتری به چشم ما وارد می شود و به همین دلیل پس از مدتی کابران دائمی کامپیوتر ممکن است به سندرم بینایی کامپیوتر مبتلا شوند. احساس فشار بر روی چشم ، تاری دید ، سردرد و خشک شدن چشم ها از جمله نشانه های این سندرم هستند . این علائم معمولا" موقتی هستند و زمانی که شما از کامپیوتر استفاده نمی کنید کمتر می شوند.

مشکلات فیزیکی
بسیاری از افرادی که برای مدتهای طولانی از کامپیوتر استفاده می کنند از سردرد و همین طور درد در ناحیه مچ ، بازو و گردن شکایت می کنند. این دردها معمولا" در نتیجه حالتهای نادرست بدن در هنگام استفاده از کیبورد ، ایجاد می شوند . اما گاهی اوقات نیز در اثر خستگی بیش از حد عضلات چنین دردهایی را تجربه می کنیم . بنابراین در هنگام استفاده از کامپیوتر حتما" دقت کنید که طرز نشستن شما صحیح باشد و هر ساعت یکبار حتما" بخودتان استراحت بدهید.

اشعه های مضر
بسیاری از مانیتور ها لامپ اشعه کاتدی دارند و در نتیجه اشعه ایکس منتشر می کنند و به سلامت ما آسیب می رسانند. به همین دلیل قرار گرفتن در مقابل مانیتور کامپیوتر برای مدت طولانی ممکن است منجر به بیماریهایی مثل سرطان، تومور، سقط جنین ، سردرد و بی خوابی شود. بنابراین با محدود کردن مدت استفاده از کامپیوتر در طول روز و حفظ فاصله مناسب از آن سعی کنید کمتر در معرض این اشعه قرار بگیرید.

اعتیاد
شما با استفاده از کامپیوتر می توانید به اطلاعات و سرگرمی های بی شماری دسترسی داشته باشید . افرادی که برای دسترسی به این اطلاعات و سرگرمی های بی پایان از کامپیوتر استفاده می کنند معمولا" معتاد آن می شوند. برای مثال یک فرد ممکن است به خواندن مقالات اینترنتی ، بازیهای آنلاین و یا صحبت کردن با دیگران در چت روم ها اعتیاد پیدا کند و این اعتیاد ممکن است باعث شود که فرد از خانواده ، فعالیتهای اجتماعی و حتی درسهای مدرسه ودانشگاه غافل شود.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : aftabir.com



مطالب پیشنهادی :
5 عادت بد که عمرتان را کم می کند!
6 فایده داشتن رویکرد مناسب در محل کار
این خوردنی بدترین عصرانه است!
چگونه بنشینیم تا کمردرد نداشته باشیم؟
اگر این غذاها را بخورید کند ذهن می شوید