طب سنتی سه سوته سرماخوردگی تان را درمان می کند!!
سرماخوردگی یکی از بیماری های فصل زمستان است که بسیاری از افراد را درگیر خود می کند. اگر شما هم سرماخورده اید به راحتی می توانید با طب سنتی سرماخوردگی تان را درمان کنید.

سرماخوردگی تان را با طب سنتی درمان کنید

طب سنتی که از دیرباز محل رجوع بیماران برای مداوای امراض خود بوده است درباره درمان سرماخوردگی و تا حدی هم برخی از انواع آنفلوآنزا پیشنهاد می‌کند وارد آشپزخانه شده، یکی از مواردی را که در ادامه بیان شده مورد استفاده قرار دهید. البته واضح است اگر مورد مذکور در منزل نبود، می‌توانید آن را از عطاری خریداری کنید و با رساندن خواص این مواد به بدنتان، توان آسیب‌رسانی ویروس سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش دهید و به این طریق درمان و بهبودی خود را سرعت ‌بخشید.

بیشتر بدانید : درمان سرماخوردگی با طب سنتی، چی بخوریم؟ چی نخوریم؟

اولین و معروف‌ترین داروی سنتی برای درمان سرماخوردگی شربت آبلیموست

آبلیمو باعث کاهش درد گلو و التیام بخشیدن به زخم‌های احتمالی ناشی از سرفه‌های خشک می‌شود و با کم کردن التهاب بافت مخاط، گلودرد را نیز التیام می‌بخشد.

 

برای درمان سرماخوردگی سوپ مرغ را فراموش نکنید

تا می‌توانید سوپ مرغ بخورید زیرا از قدیم‌الایام طبیبان سنتی در کشورهای گوناگون آن را برای درمان سرماخوردگی تجویز می‌کرده‌اند و اثراتش بر رفع بیماری کاملا مشهود بوده است.

 

برای درمان سرماخوردگی تان عسل را از یاد نبرید

در هر آشپزخانه‌ای یک شیشه عسل پیدا می‌شود. عسل آن‌قدر خاصیت دارد که تقریبا برای مداوای بسیاری از زخم‌ها تا التهابات و بیماری‌ها به کار می‌رود. یک یا دو قاشق آن را در آب جوش بریزید و کمی آبلیمو به آن بیفزایید و هر چند ساعت میل کنید. سرفه خشک را کاهش می‌دهد، بافت گلو و مخاط دهان را نرم می‌کند و گرمای آب هم سبب تعریق و خروج سریع‌تر سموم از بدنتان می‌شود. تعریق همچنین به خنک شدن غیر‌مستقیم بدن و کاهش تب نیز کمک شایانی می‌کند.

 

محلول آب‌نمک قرقره کنید

یکی از دردسرهای بیماران مبتلا به سرماخوردگی، شکایت آنها از گلودرد و التهاب در این ناحیه بدن است. قرقره کردن محلول آب و نمک کمک می‌کند مجرای تنفسی پاکسازی شود. اگر مقداری مریم گلی هم تهیه کنید و به این محلول بیفزایید از آن می‌توانید به‌عنوان یک دهانشوی ضدعفونی‌کننده که سبب تسکین مجرای گلو می‌شود نیز بهره بیشتری ببرید.

 

ویتامین C به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی منجر می‌شود

میوه‌ها و مرکباتی مثل پرتقال، گریپ‌فروت، کیوی و مانند اینها سرشار از ویتامین C هستند که اگر پیش از ابتلا به سرماخوردگی به مقدار مناسب و روزانه استفاده شود مقاومت بدن را در برابر فعالیت ویروس سرماخوردگی افزایش می‌دهد، اما در دوره ابتلا نیز باعث سرعت بهبود فرد بیمار می‌شود.

 

سیر در درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند

درست است که بوی بد آن باعث می‌شود کمتر کسی به فکر استفاده از آن بیفتد، ولی خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌سرعت از بستر بی‌حالی و بیماری برخیزند و به کار و زندگی عادی خود برسند تا این که بوی این شفادهنده همه‌فن حریف را بهانه کنند و از مزایای آن دست بکشند. فقط مراقب باشید‌ سیر اثرات سریعی بر فشار خون دارد و نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید.

 

پیاز هم مثل سیر است

با غذایتان پیاز بخورید و مقداری از آن را برش دهید و بالای سرتان بگذارید تا هم بدنتان ضد عفونی شود، هم آلودگی هوای اتاقی که در آن استراحت می‌کنید، کمتر شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/liifestyle
منبع : tebyan.net