جوش سرسیاه را با روشهای موفق خانگی از بین ببرید!!
جوش های سرسیاه یکی از انواع جوش و آکنه صورت هستند که زیبایی صورت و چهره تان را کم می کنند. به جای استفاده از کرم های شیمیایی با مواد طبیعی خانگی می توانید جوش های سرسیاه صورت تان را از بین ببرید.

13 درمان خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

درمان جوش سرسیاه با آبلیمو

آبلیمو حاوی ویتامین C می‎باشد، اثر آن روی جوش‎های سرسیاه شگفت‎انگیز است. اسید سیتریک موجود در آبلیمو  سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به رشد سلول‎‎‎‎‎‎های جدید و افزایش شفافیت پوست کمک می‎کند. اسید سیتریک فقط در حذف جوش‎های سرسیاه نقش ندارد بلکه جای جوش‎های آکنه و چین و چروک پوست را نیز از بین می‎برد. استفاده از آبلیمو ممکن است قرمزی و سوزش موقت را به دنبال داشته باشد. بنابرین توصیه می‎شود قبل از اینکه آن را روی پوست صورت به کار ببرید ابتدا روی سایر بخش‎های بدن امتحان کنید.

 

از بین بردن جوش سرسیاه با پاپایا (درخت بومی امریكاى استوایی بوده و میوه خربزه مانندى می‎دهد)

یکی از روش‎های محبوب برای از بین بردن لکه‎های پوست پاپایا می‎باشد، این ماده تاثیر بسزایی در داشتن صورت یک‎ دست و محو کردن جوش‎های سرسیاه دارد. ماده‎ای به نام آنزیم پاپایین در پاپایا دارای خواص لایه برداری از پوست می‎باشد. آنزیم پاپایین در ایجاد سلول‎های جدید پوست و حذف سلول‎های مرده نقش دارد. فقط کافی‎ است میوه‎ی پاپایا را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

 

درمان جوش سرسیاه با جو دوسر

یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی پوست جودوسر است. به همین دلیل میزان فروش جو دوسر خیلی افزایش یافته است. دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از آسیب رادیکال‎های آزاد به پوست جلوگیری می‎کند و موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای رفع اسکارهای پوستی و لک‎ها مفید است. بلغور یا جو دوسر روغن پوست را جذب می‎کند و با حذف سلول‎های مرده‎ پوست، پوستی صاف و انعطاف پذیر را به ارمغان می‎آورد.

 

از بین بردن جوش سرسیاه با آلوئه‎ ورا

آلوئه‎ ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی حس کننده‎ فوق ‎العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین می‎کند. آلوئه‎ورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگی‎ها، جوش‎های آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن  است. همه‎ این ‎ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارند. شما می‎توانید ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید.

 

درمان جوش سرسیاه با سیب ‎زمینی

سیب زمینی به علت وجود مواد معدنی ضروری، اسیدهای چرب و مواد شیمیایی گیاهی (پلی فنول و کارتنوئیدها) یک ماده‎ی مفید برای حفظ سلامت پوست است. سیب زمینی دارای چند نوع ویتامین B و C است که برای رفع سلول‎های مرده‎ پوست مفید است. مواد معدنی مانند روی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر موجب افزایش انعطاف‎پذیری پوست و افزایش تولید کلاژن می‎شود که به دنبال آن حذف جوش‎های سرسیاه دیده می‎شود. قرار دادن آب سیب‎ زمینی روی پوست باعث می‎شود نشاسته‎ آن لایه برداری مناسبی از پوست داشته باشد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های خانگی برای جوش سر سیاه و راه های پیشگیری از آن

 

از بین بردن جوش سرسیاه با دوغ

دوغ یکی از بهترین راه‎های خانگی است که نه تنها موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود، همچنین لک‎ها را از بین می‎برد. نکته‎ مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به شما کمک می‎کند از شر جوش‎های سرسیاه خود راحت شوید. هم می‎توان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن 4 قاشق دوغ به 2 قاشق آب گوجه‎فرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید. 

 

درمان جوش سرسیاه با زردچوبه

خواص شگفت ‎انگیز زرد چوبه در شفاف کردن پوست آن را به یکی از درمان‎های خانگی برای رفع جوش‎های سرسیاه تبدیل کرده است. ماده‎ی فعال موجود در زردچوبه کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از سلول‎های پوست در برابر رادیکال‎های آزادی که جوش‎های سرسیاه را ایجاد می‎کنند محافظت می‎کند.

 

از بین بردن جوش سرسیاه با صندل (چوب سخت و خوش بو و سپید یا كم رنگ چندین گونه درخت گرمسیرى آسیا)

به روش‎های سنتی روی آورید، چوب صندل خیلی مفیدتر از چیزی است که فکرش را کنید. این چوب خاصیت ضدعفونی کنندگی حیرت‎انگیزی دارد و با حذف جوش‎های سرسیاه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‎کند. شما می‎توانید پودر آماده‎ی این چوب را با گلیسیرین و آب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

 

درمان جوش سرسیاه با نخود

نخود با خواص عالی خود تبدیل به یکی از مواد پرمصرف جهانی شده است. یکی از اولین فواید آن، خاصیت لایه برداری قوی می‎باشد که حذف سلول‎های مرده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارد. نخود باعث روشن شدن پوست و یک‎دست شدن رنگ آن می‎شود.

 

از بین بردن جوش سرسیاه با آب پیاز

ماهیت اسیدی آب پیاز برای حذف جوش‎های سرسیاه از صورت شما عالی است. پیاز صورت شما را به صورت طبیعی روشن می‎کند و خواص سفیدکنندگی بالایی دارد. یک پیاز را ببرید، آب آن را بگیرید، سپس با یک پنبه آن را روی صورت خود بمالید.

 

درمان جوش سرسیاه با هندوانه

نود درصد از مواد تشکیل دهنده‎ هندوانه آب بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‎کند. علاوه بر این، دارای فیبرهایی است که شامل ویتامین‎های B،C و A می‎باشد و برای درخشندگی پوست ضروری است. این ماده دارای خاصیت ضد درد می‎باشد که التهاب ناشی از آفتاب‎ سوختگی را تسکین می‎دهد.

 

از بین بردن جوش سرسیاه با جعفری

نباید تعجب کنیم که که جعفری یکی از ترکیبات موجود در روشن‎کننده های آرایشی - بهداشتی است. جعفری با داشتن ویتامین C فراوان تحریک تولید کلاژن را به دنبال دارد و از این طریق لکه‎های پوستی را حذف می‎کند. همچنین دارای ویتامین K است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‎دهد. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی در مقابل رادیکال‎های آزاد پوست است. این ماده مانع از رشد آکنه‎های مکرر روی پوست می‎شود و با خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری خود از ایجاد جوش‎های سرسیاه جلوگیری می‎کند.

 

درمان جوش صورت با روغن کرچک

روغن کرچک دارای اسید چرب ضروری بوده که به بافت پوست نفوذ می کند و اسکار و جای زخم را درمان می‎کند. همچنین با داشتن امگا 3 در کنار اسید چرب تقویت رشد سلول‎های سالم پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این با ایجاد رطوبت پوست از جوش‎های سرسیاه جلوگیری کرده و اجازه نمی‎دهد پوست شادابی خود را از دست دهد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ