سردردتان را با این لیموناد خوش رنگ و بو درمان کنید!!
سردرد یکی از معضلات زندگی امروز است که در نتیجه فشار کاری و موارد دیگر بیشتر می‌شود. به جای استفاده از مسکن های شیمیایی با این لیموناد خوش رنگ و بو سردردتان را درمان کنید.

درمان سردرد با لیموناد اسطوخودوس

 اسطوخودوس گیاهی فوق‌العاده آرام بخش بوده که حاوی عامل مسکن نیز هست و می‌تواند برای سردرد به کار آید. تاثیرگذاری اسطوخودوس (یا لّوِندر) بر سردردهای مزمن و دردناک چندین مرتبه نشان داده شده است. از این گیاه همچنین می‌توان برای رفع استرس نیز استفاده کرد، زیرا بوی آرام بخش این گیاه حواس بدن را هم تسکین می‌دهد. این گیاه خوش بو ساختار پیچیده‌ای دارد که خواص زیادی از جمله ضد افسردگی، آرام بخش، ضد باکتریایی، فشار خون پایین، ضد عفونی کننده، ضد التهاب، ضد قارچ و سم زدا دارد.
 
محققین دانشگاه فلوریدا متوجه خاصیت ضد اضطرابی این گیاه نیز شدند و نشان دادند که اسانس اسطوخودوس در درمان بسیاری از بیماری‌ها کارایی دارد. برای نمونه، اسانس اسطوخودوس در پایین آوردن ضربان قلب و شدت اضطراب دانشجویان پزشکی پیش از یک امتحان استرس آور بسیار موثر بود. اسطوخودوس همچنین می‌تواند مشکلات سینوسی، سردرد ناشی از مصرف مشروبات الکلی و افسردگی را درمان کند.

ترکیب زیر در درمان سردردهای همیشگی بسیار موثر است. در این نوشیدنی خوشمزه، گیاه اسطوخودوس با لیموناد ترکیب شده تا تاثیر آن دو چندان شود. در ادامه دستور تهیه آن را بخوانید.

 

مواد لازم برای لیموناد اسطوخودوس برای درمان سردرد

یک قطره اسانس اسطوخودوس
آب شش عدد لیموترش
یک فنجان عسل طبیعی
12 فنجان آب

 

طرز تهیه لیموناد اسطوخودوس برای درمان سردرد

شما باید تمام مواد را داخل یک ظرف ریخته و با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب را مزه مزه کنید و در صورت نیاز آب یا عسل بیشتری به آن اضافه کنید. در آخر نیز درب ظرف را بگذارید. یک ساعت بعد نوشیدنی شما آماده است.
مصرف لیمونادِ اسطوخودوس می‌تواند در از بین بردن سردرد به شما کمک کند. البته این تنها روش ممکن نیست و شما می‌توانید از این گیاه مفید به روش‌های دیگری نیز نوشیدنی تهیه کنید.

البته از اسانس اسطوخودوس به دو شکل دیگر نیز می‌توان استفاده کرد :

5 یا 6 قطره اسانس اسطوخودوس را داخل وان ریخته تا خشکی پوستتان را برطرف کند.
10 تا 12 قطره اسانس اسطوخودوس را در هوای اتاق اسپری کنید تا استرستان به شکل طبیعی از بین برود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : faradeed.ir