خطرات امواج تلفن همراه تان را با این روش ها کاهش دهید
اطلاعات کافی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از تلفن همراه فعالیت مغز و سطح گلوکز مغز را بعد از استفاده تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال راهکارهایی از سوی دانشمندان برای به حداقل رساندن مضرات استفاده از تلفن همراه پیشنهاد شده است:

کم کردن خطرات امواج تلفن همراه

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که اشعه تلفن همراه، یک عامل سرطان زایی بالقوه است. بنابراین در مورد استفاده مداوم از این دستگاه الکترونیکی باید نگرانی هایی وجود داشته باشد.
اطلاعات کافی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از تلفن همراه فعالیت مغز و سطح گلوکز مغز را بعد از استفاده تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال راهکارهایی از سوی دانشمندان برای به حداقل رساندن مضرات استفاده از تلفن همراه پیشنهاد شده است:

_ اولین و موثرترین قدم این است که مدت زمان مکالمه با تلفن همراه را کاهش دهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما بیش از دو دقیقه با تلفن همراه صحبت کنید، امواج مغزی شما تحت تاثیر امواج تلفن همراه قرار می گیرد.

_ کودکان نباید یک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند، چون مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها پنج برابر بیشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد ضرورت، با تلفن همراه خود صحبت نکنند.

_ تلفن همراه را در جیب شلوارتان و یا روی کمربندتان قرار ندهید. چون بافت های بخش پایینی بدن بیشتر از بافت های سر و صورت، اشعه های مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسیب می بینند. طبق مطالعات، مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوارشان قرار می دهند، تعداد اسپرم هایشان 30 درصد کاهش پیدا کرده و دچار عقیمی موقت می گردند.

_ برای موبایلتان پوشش های فلزی نخرید. این محفظه های فلزی مانند یک گیرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما می آیند، تشدید و منعکس می کنند.

_ هنگام خرید تلفن همراه به میزان اِس.اِی.آر آن توجه کنید. این عدد به طور معمول به وسیله شرکت سازنده تلفن همراه روی گوشی و یا کاتالوگ آن درج می شود و نشان می دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما می شود.

_ برای اینکه امواج تلفن همراه هنگامی که آن را روی گوش تان قرار داده اید مغز شما را نشانه نروند، باید آن را از سرتان دور کنید. بهترین کار این است که به جای قرار دادن تلفن همراه روی گوش تان، از یک هندزفری یا هدست سیم دار استفاده کنید.

_ برای کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه، هنگام صحبت کردن با آن، از اسپیکر یا پخش صدا استفاده کنید. فراموش نکنید در این شرایط تلاش کنید تا می توانید تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهید. با بیشتر شدن فاصله، میزان امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی کاهش می یابد.

_ امواج تلفن همراه می توانند سطح آنتی اکسیدان ها را در بدن کاهش دهند. بنابراین چون در طول روز شما مدت زیادی تحت تابش این اشعه های مضر قرار می گیرید، خوب است روزانه از موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان بیشتری استفاده کنید.

_ موبایل را هنگام خواب دور از خودتان قرار دهید. همچنین در حالت آنتن دهی بالای موبایل در محل سکونت یا محل کار و داشتن علائمی نظیر سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کیفیت خواب خوب مثل بی خوابی یا کابوس، سوزش چشم ، فشار خون بالا و یا حالت گر گرفتگی، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگری به احتمال زیاد در معرض امواج قوی الکترومغناطیس قرار دارید.

_ امواج بالای موبایل، آسیب جدی به سلول های در حال شکل گیری و دی ان ای جنین وارد می کند. بهتر است خانم های باردار در طول ایام بارداری، موبایل را از خود دور نگه دارند.

_ امواج الکترومغناطیس تاثیرات مخربی بر روی سلول های ضعیف گذاشته و می تواند در پیشرفت بیماری و طولانی شدن درمان آن تاثیر بگذارد. بهتر است افراد با بیماری های خاص خصوصا تومور، ام اس، لوسمی، اختلالات خونی و قلبی و کلیوی یا افرادی که پروتز یا قعطه فلزی در بدن دارند، از موبایل و امواج الکترو مغناطیس دوری نمایند.

_ موارد بسیار زیادی از انفجار خودروهای در حال سوختگیری، به دلیل استفاده از موبایل در جایگاه سوخت بوده که پرتوها با ایجاد جرقه در محل بخارهای بنزین، باعث انفجار و شعله وری محل گردیدند. پس هنگام استفاده از پمپ بنزین، استفاده از موبایل را فراموش کنید.

_ از موبایل هنگام رانندگی استفاده نکنید. موبایل در حال حرکت به میزان چند برابر آلودگی موجی تولید می نماید. همچنین به دلیل وجود دیواره های فلزی در خودرو، امواج در داخل خودرو محبوس شده و باعث جذب و نفوذ بیشتر امواج به بدن می گردد. همچنین استفاده طولانی مدت از موبایل هنگام رانندگی باعث بروز سردرد، سرگیجه، اختلال در هوشیاری و واکنش سریع راننده می گردد.

_ برای کاهش آسیب های سلولی ناشی از تلفن های همراه از مکمل های طبیعی مانند اسی آلفالیپوئیک و ویتامین های ث و ای استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : آوای سلامت