5 اشتباه تغذیه ای که همه مردم آن را باور دارند
در اینجا رایج ترین افسانه های تغذیه ای که حتی افراد سالم نیز آنها را باور کرده اند، بیشتر معرفی می شوند.

اشتباهات تغذیه ای که مردم باور دارند

توصیه های تغذیه ای گاهی آنقدر پیچیده می شوند که درستی و نادرستی آنها را نمی توان تشخیص داد. گاهی بعضی از این اطلاعات با وجود نادرستی آن قدر دهان به دهان شده اند که به شکل یک قانون درآمده اند، یعنی یک اصل که باید طبق آن دست به غذا برد.

اثر غذاهای ناسالم با ورزش سوزانده می شود

این یک باور غلط است. افزودنیھای مصنوعی که در تھیه مواد غذایی فراوری شده مورد استفاده قرار می گیرند، خطر بروز بیماریھای خودایمنی را بالا می برند. در ضمن تلاش برای جبران ضرر رژیم غذایی ناسالم از طریق ورزش، نه تنھا مفید نیست بلکه به بدن صدمه ھم می زند زیرا فعالیت بدنی به بدن ما استرس وارد می کند. اگر غذایی که می خوریم به قدر کافی مغذی و سالم نباشد، بدن ما نمیتواند به ترمیم خود بعد از ورزش بپردازد و در این صورت، بدن فرد ضعیف و آسیب پذیرتر می شود.

 

مصرف پروتئین محدودیت ندارد

پروتئین مورد نیاز بدن در حدی است که بتوان وظایف خود را به درستی انجام داد. شما باید در ھمه وعده ھای غذایی خود پروتئین داشته باشید اما مقدار آن را باید کنترل کنید. توصیه می شود که اگر از نظر بدنی فرد فعالی ھستید، به ازای ھر کیلوگرم از وزن ایده آل بدن خود، یک گرم پروتئین مصرف کنید.

 

بلافاصله بعد از ورزش نباید غذا خورد

پس از ورزش، باید حتما غذا خورد تا بدن به ترمیم و بازسازی خود بپردازد. خوردن غذا یا میان وعده سالم و مغذی، مواد خام لازم که سلولھا برای بازسازی خود به آنھا نیاز دارند را در اختیار بدن قرار می دھد. برای اینکه بھترین نتیجه را از ورزش خود بگیرید، پس از ورزش از خوراکیھایی استفاده کنید که سرشار ازویتامینھا، مواد معدنی، آنتی اکسیدانھا، پروتئین خالص و چربیھای سالم باشند.

 

میوه مانند شیرینی خاصیت چاق کنندگی دارد

برای کنترل وزن نیازی به اجتناب کامل از میوه نیست. حتی به نظر می رسد کسانی که میوه بیشتری می خورند، در کاھش وزن موفقتر ھستند. حتی برخی از تحقیقات حاکی از آن ھستند که میوه ھا در مقایسه با سبزیجات، قدرت بیشتری در کاھش وزن دارند.

 

خوردن چربی باعث چاقی می شود

برخی از چربیھا در کنار خاصیت چاق کنندگی که دارند، خاصیت سیرکنندگی ھم دارند و باعث می شوند که در وعده ھا و ساعات بعد، غذای کمتری بخورید. چربیھای منابع گیاھی مثل روغن زیتون، آووکادو و مغزھا، ھورمون ضداشتھا را افزایش می دھند. این نوع چربیھا التھاب را در بدن کاھش داده و متابولیسم را بالا می برند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : آوای سلامت