حداقل هر 3 ماه یك بار همه داروهای موجود در منزل را از نظر تاریخ مصرف بررسی كنیم و داروهای تاریخ گذشته را در سطل آشغال بیندازیم.


تا جای ممكن دارو در منزل نگهداری نشود.
 داروهای بدون برچسب یا داروهای فله‌ای را هرگز در منزل یا محل كار نگه نداریم و آنها را دور بیندازیم.
حداقل هر 3 ماه یك بار همه داروهای موجود در منزل را از نظر تاریخ مصرف بررسی كنیم و داروهای تاریخ گذشته را در سطل آشغال بیندازیم.
 
هرگز دارویی را در جعبه داروی دیگری نگذاریم.
به شرایط نگهداری دارو كه روی جعبه دارو یا در بروشور آن ذكر شده، توجه كنیم.
باقیمانده محلول سرم، قطره و شربت‌هایی كه به طور ناقص مصرف شده‌اند، قابل نگهداری نیست و باید حتما دور ریخته شوند.
داروها را حتما در محلی مناسب و دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این محل باید دور از دسترس كودكان كنجكاو باشد.
 
بهتر است فهرستی از داروهای موجود در منزل تهیه و در محل نگهداری داروها نصب شود و هر چند وقت یك بار این فهرست بازبینی شود. می‌توان تاریخ انقضای هر دارو را هم در این فهرست نوشت.
 
دارویی را كه نمی‌شناسید، در منزل نگه ندارید. این گونه داروها را می‌توان به هلال‌احمر یا موسسات خیریه اهدا كرد. داروها را به افراد فقیر و محتاج ندهید؛ زیرا ممكن است آنها را خودسرانه مصرف كنند و خطراتی متوجه آنها شود.
 
به یاد داشته باشیم كه مصرف خودسرانه دارو یا تجویز دارو برای دیگران مجاز نیست. برای استفاده از داروهای موجود در منزل، هر بار با پزشك خود مشورت كنیم.سرنگ یا دستكش استریل نیز تاریخ انقضای مصرف دارند، پس از پاره شدن كاغذ پوشش سرنگ یا دستكش در صورت عدم استفاده، آن را دور بیندازید.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:birtak.com
 
مطالب پیشنهادی:
آنچه باید درباره الکترولیز بدانید
آیا من عادی هستم؟
فوائد و ضررهای عادت غذایی گیاهی
چند نكته برای سلامتی مژه‌ها
مشاوره بهداشتی به خانمها!