چند قانون بهداشتی که آقایان برای جذابیت بیشتر باید رعایت کنند!
 مردان باید یک سری از نکات بهداشتی را رعایت کنند که باعث می شود برای زنان جذابیت بیشتری داشته باشند. در این مقاله این قوانین کوچک بهداشتی مردانه را به شما می گوییم

11 قانون کوچک بهداشتی که هر مردی باید با آن‌ها زندگی کند

مرد اگر مرد است، گو نزدِ من آید! تا که در گوشش بگویم رازِ رفعِ بویِ گند! آقایان؛ این شما و این هم چند ترفند ساده برای این که همیشه ظاهری آراسته و خوشایند و خوشبو داشته باشید!

کاهش بوی پا

پاهای تان را روزانه تمیز کنید (لای انگشتان خیلی مهم است!) و به محض این که از زیر دوش بیرون آمدید پاهای تان را کاملا خشک کنید. (لای انگشتان تان را فراموش نکنید!) قبل از پوشیدن جوراب های تان، کمی اسپری ضد عرق هم به آنها مرحمت کنید.

از کُند شدن تیغ اصلاح تان جلوگیری کنید

اکسیداسیون باعث کُند شدن تیغ های اصلاح می شود، روغن های صنعتی (مثل روغن چرخ خیاطی) سرعت این فرایند را کاهش می دهد. حالا اگر از تیغ های گرانقیمت استفاده می کنید و نمی خواهید که مرتب آنها را عوض کنید، بعد از اصلاح، چند دقیقه تیغ تان را در روغن صنعتی قرار دهید و سپس آن را با استفاده از الکل طبی تمیز کنید ولی اگر روغن صنعتی از تیغ شما گران تر است که هیچی!

بیشتر بدانید : آقایان صورت تان را اینگونه اصلاح کنید

بدون دوش گرفتن خود را تمیز کنید

اگر باز مثل هر روز دیرتان شده و زمانی برای دوش گرفتن نمانده، رییس تان هم مثل رییس ما خیلی روی دیر آمدن کارمند جماعت حساس است؛ هنوز هم می توانید خانه را با احساس پاکیزگی ترک کنید. دور از چشم خانم تان، به سرعت سینک ظرفشویی را پر از آب کنید، 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید، سپس با استفاده از یک لیف یا یک اسفنج نرمِ تمیز و این آب جوش شیرینی شده، خودتان را از بالا به سمت پایین ماست مالی کنید و خلاص! البته بنده نمی دانم این خارجی ها چه فکری می کنند، ولی شنونده باید عاقل باشد! اگر شما خواستید از این روش استفاده کنید از قبل یک لگن متوسط داخل حمام تعبیه کنید!

بیشتر بدانید : چرا نباید هر روز دوش بگیریم؟

برای تمیز کردن موهای اضافه بدن تان وقت بگذارید

اگر موهای سرتان شروع به کم پشت شدن کرده است، اصلا نگران نباشید چون موهای پشت گردن و گوش و حلق و بینی شما با شدت هر چه تمام تر در حال رشد و شکوفایی هستند! البته اینها مو نیستند، یک اسم دیگر دارند که شما همین «مو» را قبول کنید چون دست و پای ما بسته است! خلاصه عزیزجان، موهای اضافه را با کمک موچین، تیغ یا وکس از بین ببرید، حتما باید مثل «بابا پنجعلی»، چهار نفر دست و پای آدم را نگه دارند؟! خودتان با زبان خوش تر و تمیز شوید!

زیر بغل خود را فراموش نکنید

باکتری ها با این که این حرف ها اصلا به گروه خونی شان نمی خورد اما خیلی موجودات اجتماعی هستند. موهای زیر بغل باعث اجتماع جمع کثیری از باکتری ها شده و بوی عرق بدن را شدیدتر می سازد. در تابستان، موهای زیربغل خود را بتراشید تا عرق تان در غیاب باکتری ها، بوی کمتری تولید کند. حالا اگر می خواهی بروی خواستگاری بگویی کارخانه دارم، خب یک کارخانه دیگر راه بینداز! مالیات که نمی گیرند! حتما باید کارخانه پشم ریسی باشد عزیزِ من؟!

از رویش موها به سمت درون پوست خود جلوگیری کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که گاها موهای شان به سمت درون پوست رشد کرده و باعث ایجاد جوش های چرکی روی صورتِ زیبای شان می شود، قبل از اصلاح، اجازه دهید خمیر ریش پنج دقیقه روی صورت شما بماند و بعد صورت خود را اصلاح کنید. همیشه از تیغ های تیر استفاده کنید و تیغ را در جهت خواب ریش های خود بکشید. خمیر ریش را با فرچه ریش تراشی به صورت خود بمالید تا باعث نرمی بیشتر پوست صورت و نتیجه بهتر شود. حتی می توانید قبل از مالیدن خمیر ریش، از روغن زیتون برای نرم کردن صورت خود استفاده کنید! (باور بفرمایید به جانِ خودم این جمله ی استفاده از روغن زیتون، ترجمه نعل به نعل از متن اصلی است!) پس از اصلاح هم از یک مرطوب کننده ملایم برای صورت تان استفاده کنید.


زیربغل تان را تر و تمیز نگه دارید

یک گلوله پنبه ای را آغشته به روغن فندق کرده و زیربغل های تان را با آن روغن بمالید تا در طول روز خشک و تمیز بمانند. این روغن مانع تجمع باکتری ها در آن محل ها می شود. ولی اگر شما هم مثل ما تا به حال به عمرتان روغن فندق ندیده اید، می توانید به جایش از سرکه، الکل طبی یا آب اکسیژنه استفاده کنید که همگی قادر به از بین بردن باکتری های عامل بوی ناخوشایند هستند البته به شرطی که پوست شما نسبت به این مواد، حساسیت نداشته باشد.

پس از حمام کردن یا در حین آن صورت خود را اصلاح کنید

آب گرم و بخار آب باعث می شود منافذ پوست تمیز شده و اصطلاحا ته ریش شما نرم تر شود، بنابراین پیش از اتمام استحمام که پوست تان کاملا نرم شده است صورت خود را اصلاح کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. البته من خودم چند بار آمدم این کار را امتحان کنم، آینه حمام را بخار گرفته بود، مرتب باید آب سرد بر رویش می ریختم که چشمم ببیند کجا را می تراشم! خیلی سخت بود! حالا ما گفتیم این مورد را هم ترجمه کنیم، شاید حمام شما سیستم اش پیشرفته باشد و آینه اش بخار نکند!

بیشتر بدانید : هنگام حمام کردن مراقب این اشتباهات باشید!!

مرتب تیغ اصلاح خود را عوض کنید

اگر تیغ اصلاح تان به اندازه کافی تیز نباشد، بعد از اصلاح شاهد بروز لکه های بزرگ و کوچک قرمز رنگ بر روی صورت و گردن خود خواهید بود. تیغ باید برّان باشد! به قول شاعر: «تیغ برّان گر به دستت داده چرخ روزگار – ریش می خواهی بزن؛ اما نَبُر نان کسی!»

با اصلاح کردن، دقیقا  خود را 5 سال جوان تر کنید

مسلما ریش، انسان را مسن تر نشان می دهد. می توانید به جای ریشِ کامل از ریش پروفسوری استفاده کنید، تازه اگر ریش پروفسوری داشته باشید، فنّ مذاکره تان هم خیلی قوی تر می شود! حتی می شود ریش بزی هم گذاشت؛ به شرط این که اولا به قیافه آدم بیاید، دوما همکاران آدم خیلی شوخ طبع نباشند! البته صاف و میزان کردن شان هم مکافات است.

لباس هایی بپوشید که به هوا اجازه تردد بدهد

الیاف مصنوعی مثل نایلون با اسپندکس به پوست شما اجازه تنفس نمی دهد، و شما را مستعد تولید بوی عرق بیشتر خواهد کرد. از لباس هایی استفاده کنید که از مواد طبیعی مانند پنبه تولید شده اند تا به پوست شما هوای بیشتری برسد. همچنین از نظر سایز، لباس های راحت انتخاب کنید. لباس تنگ اجازه نمی دهد عرق شما خشک شود و آثار رطوبت عرق تان در زیر بغل و سایر نقاط لباس نمایان خواهد شد. البته بعضی ها چند سال زحمت کشیدند رفته اند بدنسازی دوست دارند لباس تنگ بپوشند! آقاجان، هیکل خودش است، دوست دارد لباس تنگ بپوشد! بوی عرق می دهد؟! خب شما یک مقدار تحمل ات را ببر بالاتر! عرض کردم که، طرف رفته بدنسازی، یکهو می زند آدم را چَپَه می کند! شما کوتاه بیا!


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل