مرطوب کننده طبیعی پوست، بهترین جایگزین برای مرطوب کننده های شیمیایی
 مرطوب کننده یکی از محصولات مراقب از پوستی است که بسیار از آن استفاده می شود. شما هم اگر به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی پوست هستید، می توانید این مرطوب کننده های طبیعی را جایگزین مرطوب کننده های شیمیایی کنید

مرطوب کننده طبیعی پوست

همان طور که گفته مرطوب کننده های ارگانیک می توانید آثار بسیار جالبی برای پوست داشته باشند. نکته جالب این است که می توانید با در اختیار داشتن وسایل اندکی آن ها را تهیه کرده و امتحان نمایید.

بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی با 16 ترکیب طبیعی!!

روغن زیتون مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 1

آن دسته از افرادی که پوست چرب یا پوست ترکیبی دارند، لازم است توجه کنند که روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است که منافذ آن را مسدود نمی کند. همچنین اگر به دنبال لایه برداری از پوست خود هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با نمک طبیعی دریایی مخلوط نمایید. در حینی که این مخلوط را روی پوست خود می مالید، سایش جزئی نمک همراه با اثر نفوذی عمیق روغن، باعث می شوند که سلول های مرده پوست شما برداشته شوند و پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

بیشتر بدانید : کدام روغن زیتون بهتر است؟

روغن نارگیل طبیعی مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 2

روغن طبیعی نارگیل می تواند به عنوان یک لوسیون و مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن به طور اختصاصی برای کسانی که پوست خشک دارند می تواند مفید واقع شود. مطالعات اخیر نشان داده است که روغن نارگیل تاثیر قابل توجهی در هیدارته کردن پوست دارد همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده نیز می باشد.

روغن شاه دانه مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 3

روغن شاه دانه به عنوان یک مرطوب کننده موثر برای صورت تبلیغ می شود. این روغن باعث کاهش خشکی صورت شده و حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد که باعث حفظ صورت از آثار پیری می شود.

خیار مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 4

خیار دارای خواص مرطوب کنندگی می باشد. سیلیس موجود در خیار  یکی از عناصر اساسی برای داشتن بافت همبند سالم می باشد. همچنین خیار سرشار از پتاسیم، ویتامین ث و اسید فولیک می باشد. برای استفاده از خواص خیار، آن را با ماست مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. مطمئنا از اثرات تازگی آن بر روی پوست خود مسرور می شوید.

موم عسل مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 5

این مرطوب کننده دستوری نسبتا پیچیده برای تهیه دارد اما دارای کارایی بالایی است. حدود ۱۱۰ گرم روغن بادام طبیعی (۴ اونس) را با ۲۸ گرم موم عسل (۱ اونس) در یک قابلمه قرار دهید تا ذوب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و حدود ۵۶ گرم (۲ اونس) آب مقطر، ۱۰ قطره روغن ویتامین E و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سرد شود. مخلوط به دست آمده را به صورت روزانه و به طور یکنواخت بر روی پوست خود قرار دهید یا این که به صورت قطره قطره آن از آن بر روی مناطق خشک پوست استفاده کنید.

چای سبز مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 6

این ماده حاوی آنتی اکسیدان‌ها و دارای خاصیت ضد تورم است که برای آرام کردن پوست‌های حساس توصیه می‌شود.

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن چقدر چای سبز بخورم ؟!

گلاب مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 7

گلاب می‌تواند قرمزی و التهاب پوست حساس را کاهش دهد.

آب هندوانه مرطوب کننده طبیعی پوست شماره 8

آب هندوانه سرشار از ویتامین سی و آمینو اسیدهاست.


بیشتر بدانید : ویژگی های یک مرطوب کننده مناسب چیست؟

بیشتر بدانید : مرطوب کننده و لوسیون چه تفاوتی با هم دارند؟

بیشتر بدانید : انواع مرطوب کننده های نیوآ را در منزل تان درست کنید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemmorgh.com/lifestyle
منبع : nabzema.com