گیاهان خانگی در كاهش میزان گاز ازن كه یكی از مهم ترین گازهای آلوده كننده هواست، نقش مفیدی دارد. ازن آلاینده مهمی است كه مه دود نیز نامیده می‌شود و گاز بی رنگ و به شدت واكنش زاست

گیاهان خانگی در كاهش میزان گاز ازن كه یكی از مهم ترین گازهای آلوده كننده هواست، نقش مفیدی دارد.

ازن آلاینده مهمی است كه مه دود نیز نامیده می‌شود و گاز بی رنگ و به شدت واكنش زاست و زمانی شكل می‌گیرد كه اكسیژن با دیگر مواد شیمیایی واكنش انجام می‌دهد.
 
هرچند این گاز بیشتر در فضاهای باز و بیرون وجود دارد اما در بسیاری از فضاهای بسته مانند خانه‌ها و ساختمان های اداری یافت می‌شود و برای سلامت خطرناك است.
 
به گزارش ایسنا مهم ترین عوارضی كه این گاز برای انسان دارد شامل تورم دستگاه تنفسی،‌ التهاب، خونریزی و كاهش عملكرد ریه‌هاست. از آنجا كه در كشورهای صنعتی مردم 80 تا 90 درصد از ساعات عمر خود را در طول روز در فضای بسته به سر می برند، از این رو آلودگی هوای داخل ساختمان ها یكی از خطرات مهم برای سلامت انسان ها محسوب می‌شود.
 
بر اساس یك تحقیق جدید كه از سوی محققان دانشگاه پنسیلوانیا انجام گرفته است‌، تاثیر گیاهان خانگی در كاهش سطح ازن در فضاهای بسته قابل ملاحظه و مفید است. از آنجا كه هوای آلوده در كشورهای در حال توسعه سلامت مردم را به شدت تهدید می‌كند، استفاده از گیاهان خانگی و آپارتمانی برای كاهش تاثیر این آلودگی روی انسان توصیه می‌شود. 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی:
 10 نکته برای پيشگيری از آسيب ورزشی
ورزشهای مؤثر در جلوگیری از پوکی استخوان
پیشگیری از آسیب کمر
5 نکته مهم برای پیشگیری از سرطان روده
سودمندی استفاده از وسایل نقلیه عمومی در حفظ سلامت