بررسی‌ها نشان داده اند اخیرا برخی از مواد مصنوعی وارد فرمول بستنی‌ها شده اند که این مواد به شدت برای سلامت بدن خطرناکند.


بررسی‌ها نشان داده اند اخیرا برخی از مواد مصنوعی وارد فرمول بستنی‌ها شده اند که این مواد به شدت برای سلامت بدن خطرناکند.
 

به گزارش نچرال نیوز، خامه و تخم مرغ و وانیل و مواد معمول به کار رفته در بستنی‌ها هیچ ضرری برای افراد ندارند اما موادی مانند شربت‌های فروکتوز- اتیل استات و پروپیلن گلیکول که توسط برخی از کارخانه‌های مواد غذایی در بستنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مضر هستند.

همچنین چاشنی‌هایی با طعم آلبالو و تمشک نیز دارای مواد مصنوعی و شیمیایی هستند که بعضا" به جای وانیل به کار برده می‌شوند و دارای ترکیبات استات بوده و به شدت برای بدن خطرناکند.

بنابر همین گزارش اخیرا در بسیاری از بستنی‌ها نیز از روغن‌های هیدروژنه – شیر خشک و شربتهای شیرین کننده مصنوعی استفاده می‌شود که این مواد نیز برای سلامت مصرف کنندگان مناسب نیستند.

از دیگر اقدامات سازندگان بستنی نیز پر کردن بستنی با فشار هوای زیاد به منظور مضاعف شدن حجم بستنی است که البته این کار ضرری به سلامت افراد نمی‌زند و فقط ضرر آن متوجه اقتصاد خانواده‌هاست. پس بهتر است از بستنی‌های مطمئن استفاده کنید تا لذت ببرید نه اینکه پس از مصرف تاوان خنکی آن را بپردازید.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
 10 نکته برای پيشگيری از آسيب ورزشی
ورزشهای مؤثر در جلوگیری از پوکی استخوان
پیشگیری از آسیب کمر
5 نکته مهم برای پیشگیری از سرطان روده
سودمندی استفاده از وسایل نقلیه عمومی در حفظ سلامت