نکته‌ دیگری که در مطالعه شرایط اتاق باید بررسی کنید آن است که کدام‌یک از امکانات هتل برای شما رایگان است و کدام یک مستوجب هزینه

حتما آیا باید هتل گرفت؟
در یک کلام خیر! یکی از رایج‌ترین انواع اقامت در سفرها و خصوصا سفرهای طولانی یا دسته‌جمعی، اقامت در ویلا، آپارتمان، یا هتل- آپارتمان است. در این محل‌ها معمولاً امکانات پخت و پز و لباسشویی و ... دیده شده و می‌تواند در مقرون به صرفه کردن هزینه‌ کلی سفرتان کمک شایانی نماید.  با کمی تحقیق و وسواس می‌توانید جایی را رزرو کنید که کاملاً تمیز و مرتب و منظم باشد و از اقامت در آن جا واقعاً لذت ببرید.

هتل های گران 
معمولاً هتل‌هایی که به مرکز شهر نزدیکند گران‌تر از هتل‌های اطراف شهر هستند. منظور از این «مرکز شهر » در جاهای مختلف متفاوت است. مثلاً در یک شهر باستانی هتل‌هایی که به محل‌های باستانی شهر و جاهای دیدنی نزدیک‌ترند از این دست محسوب می‌شوند. و یا در شهر‌هایی که قالب نمایشگاهی دارند هتل‌های نزدیک محل‌های برگزاری نمایشگاه‌ها این چنین‌اند. همین طور شهر‌های تجاری و مراکز تجاری و بیزنسی آن شهرها. در مقابل، هتل‌هایی که در اطراف شهر واقع شده‌اند از یک سو امکانات بیشتری به مسافر می‌دهند و از سوی دیگر ارزان‌ترند. 

موقعیت مکانی هتل :
در سفرهای تفریحی یا زمانی که به هوای دیدنی‌های یک شهر به آن سفر می‌کنید، اگر موقعیت هتل دور از مراکز خرید یا جاهای دیدنی شهر باشد، مجبور خواهید بود برای تردد در شهر از تاکسی استفاده کنید. تاکسی در بعضی شهرها واقعا گران است. انتخاب نادرست محل هتل می‌تواند تمام صرفه‌جویی شما در انتخاب هتل با قیمت مناسب‌تر را بر باد دهد! 
خلاصه در عمده‌ موارد انتخاب جا و موقعیت هتل مهم است.
حالا در این جا برای ما دو سوال پیش می آیند :

1 -
چطور جای مناسب را تشخیص دهیم 
برای پاسخ به اولی باید گفت جای مناسب به هدف شما از سفر برمی گردد. وقتی به استانبول سفر می‌کنید اگر قصد دیدن جاهای تاریخی را دارید بهتر است هتل شما در منطقه‌ی «سلطان احمد» واقع شده باشد. اما اگر قصد خرید دارید یا برای کار اداری به استانبول می‌روید منطقه‌ی «تقسیم» انتخاب مناسب‌تری است. 

2 - 
چطور هتلی نزدیک به آن‌جا بگیریم؟
تک تک هتل‌های شهرها و کشورهای مختلف در سایت هایی که مخصوص سفر و توریسم هستند وججود دارند. شما به یک جستجوی کوتاه می توانید هتل های مورد نظرتان را پیدا کنید .

درجه بندی هتل ها
چیزی که در این جا مهم است آن است که تعداد ستاره برای هتل لازم هست اما کافی نیست. پارامترهای دیگری در مورد هتل وجود دارد که آن‌ها را هم باید در کنار تعداد ستاره‌های هتل گذاشت و بر اساس مجموع آن‌ها اقدام به انتخاب نمود. 
کیفیت غذا و سرویس هتل، امکانات پذیرایی و برنامه‌های خاص - خصوصا برای بچه‌ها - ، چشم انداز هتل، تنوع اتاق‌ها و اندازه و امکانات داخل آن‌ها، امکانات رایگان هتل نظیر استخر - سرپوشیده و روباز - و ماساژ و محل ورزش، سهولت دسترسی به اطراف و موقعیت، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی و مفید بودن ایشان در زمانی که از آنها راهنمایی می‌خواهید و نکاتی از این دست، در کنار تعداد ستاره‌های هتل تعیین‌کننده‌ درجه و کیفیت واقعی هتل هستند. همین طور ممکن است برای شما نکات خاصی مهم باشد. فضای هتل و طراحی دکوراسیون که می‌تواند محلی یا مدرن باشد، اتاق بالکن داشته باشد ، اینترنت بی سیم حتما درون اتاق قابل دسترسی باشد - حتی اگر رایگان نباشد - و یا مواردی دیگر از این گونه که در نگاه اول ممکن است اصلا به چشم نیاید اما روز شما را بسازد.
از طرف دیگر کاملا ممکن است برای کسی که به یک سفر کاری رفته یا برای دیدن جاهای دیدنی به اروپا سفر کرده، هتل، تنها نقش خوابگاه را بازی کند که در این صورت بسیاری از پارامترهای فوق اصلا مهم نخواهد بود! به همین خاطر برای چنین سفرهایی گرفتن یک هتل ٥ ستاره و حتی ٤ ستاره احتمالا فقط هدر دادن پول است! به شرط آن که اگر هم هتل ٣ ستاره گرفتید، پیشاپیش مطمئن شوید که هتل خوبی انتخاب می‌کنید. 

حتما پیش از رزرو هتل مطمئن شوید که چه امکاناتی همراه این رزرواسیون به شما تعلق می‌گیرد و آن‌ها را در هتل بخواهید. ممکن است کسی این وسط فراموش کرده باشد که اتاق شما با صبحانه رزرو شده! 

و دست آخر  اما شاید مهم‌تر از همه  ببینید دیگرانی که قبل از شما به این هتل رفته‌اند چه نظری دارند.

توصیه های آخر 
1 - اگر می‌توانید هتل خود را حدود دو - سه ماه پیش از سفر رزرو کنید، معمولاً تخفیف خوبی به شما تعلق خواهد گرفت و اگر هم بخواهید آن را کنسل کنید هزینه‌ی ناچیزی از پرداخت شما کسر و مابقی به شما بازگردانده می‌شود. معمولاً این کار ارزشش را دارد. از طرف دیگر هر چه به روزهای آخر نزدیک شوید علاوه بر این که انتخاب‌های‌تان محدود می‌شود قیمت نیز بی رحمانه بالا می‌رود! 

2 - اگر شهر مقصد، سرویس مترو یا اتوبوس درون‌شهری خوبی دارد سعی کنید هتل خود را در نزدیکی ایستگاه بگیرید. حمل و نقل درون‌شهری خصوصاً در یک شهر غریب می‌تواند معضلی باشد. 

3 - اگر برای مناسبتی خاص سفر می‌کنید، مثلا سفر ماه عسل یا سالگرد ازدواج، این را به هتل بگویید. معمولاً سعی می‌کنند کارهایی خاص برای شما بکنند که از این سفر همیشه به خوشی یاد کنید. حتی دیده شده که اتاق نسبتاً معمولی زوج خوشبخت را به بهترین اتاق هتل ارتقاء داده‌اند. 

4 - صبحانه‌ هتل خصوصاً اگر هتل لوکسی رزرو کرده‌اید می‌تواند حدود ٢٠ تا ٤٠ یورو برایتان هزینه داشته باشد. برای سفر کاری و تجاری گزینه‌ بسیار خوبی است. اما اگر برای دیدن جاهای دیدنی رفته‌اید احتمالاً ماجراجویی پیدا کردن کافه‌ای در شهر و خوردن صبحانه‌ای مخصوص آن شهر، هم خاطره‌ بهتری برایتان می‌سازد و هم ارزان‌تر تمام می‌شود. 

5 - فهرست امکانات و شرایط اتاق را حتما پیش از رزرو، کامل و دقیق مطالعه کنید. شرایط تعریف شده برای فرزند و سن و سالش و وضعیت تخت برای او، شرایط کنسل کردن رزرواسیون، ساعت Check-in به هتل و ساعت Check-out از هتل و هر گونه شرط و شروط ریز و درشت که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند. 

6 - یکی از مواردی که لازم است بدان دقت کنید آن است که آیا قیمت اعلام شده برای هتل دربرگیرنده‌ مالیات‌ها و هزینه‌های جانبی نیز هست یا خیر. سایت‌ها یا مراکز رزرواسیون گاهی از این امر برای بهتر نشان دادن قیمت‌های خود استفاده می‌کنند اما زمانی که می‌خواهید هتل را رزرو کنید ١٠ تا ٢٠ درصد هزینه‌ی اضافه بر روی صورتحساب خود مشاهده می‌کنید! 

7 - نکته‌ دیگری که در مطالعه شرایط اتاق باید بررسی کنید آن است که کدام‌یک از امکانات هتل برای شما رایگان است و کدام یک مستوجب هزینه. مثلاً در بسیاری از هتل‌ها استفاده از باشگاه ورزشی هتل رایگان است اما در مقابل استفاده از وسایل داخل یخچال خود اتاق هزینه در بر دارد، آن هم بسیار بالاتر از قیمت همان خوردنی یا آشامیدنی اگر آن را از فروشگاه بخرید! فهرست این هزینه‌ها معمولاً در پایان مدت اقامت شما و در زمان تسویه‌حساب و ترک هتل در قالب صورتحساب در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید آن را بپردازید. 

8 - اگر سن فرزند شما بیش از ٦ سال است دیگر از نظر هتل خردسال محسوب نمی شود و باید او را فردی بزرگسال فرض کنید. در مورد کودکان زیر 6 سال هم شرایط هتل‌ها با هم فرق می‌کند که باید پیش از سفر حتماً بررسی کنید. 

9 - ضمناً اگر با فرزند خود سفر می‌کنید بهتر است پیش از سفر جست و جویی بکنید. هتل‌هایی هستند که از صبح تا شب کلی برنامه برای فرزندان شما دارند و تمام روز آن‌ها را سرگرم می‌کنند. فرصت بسیار خوبی است. غنیمت شمریدش. 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : zoraq.com
 
 
مطالب پیشنهادی : 

پر درآمد ترین شغل های ایران را بشناسید

ثروتمندترین مرد استرالیا کیست؟ 

10 بانک قدرتمند دنیا 

با چند راه ساده برق مصرفی خود را کاهش دهید 

در پرداخت های الکترونیکی 18 نکته مهم را رعایت کنید