قبل از مسافرت گذرنامه خود را از نظر مدت اعتبار، اجازه خروج معتبر، نداشتن مشكل ممنوع الخروجی و سایر موارد دقیقاً بررسی كنید تا هنگام مسافرت با مشكل مواجه نشوید.

1 - در صورت مفقود شدن گذرنامه مراتب را بلافاصله به ادارات گذرنامه در تهران و شهرستان‌ها و در خارج از كشور به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی اعلام كنید.

2 - با توجه به اینكه صدور گذرنامه‌المثنی به جای گذرنامه مفقود یا مخدوش مستلزم بررسی و انجام تشریفات اداری طولانی است، بنابراین در حفظ و نگهداری گذرنامه نهایت دقت را مبذول تا از مفقود یا مخدوش شدن آن جلوگیری شود.

3 - استفاده مجدد از گذرنامه‌ای كه فقدان آن اعلام شده منوط به اعلام پیدایش و انجام اقدامات لازم است.

4 - افرادی كه اقدام به حمل تمامی مدارك خود می‌كنند، لازم است از همراه داشتن گذرنامه جز در موارد ضروری خودداری كنید.

5 - با توجه به استفاده‌های سوء‌ امنیتی از گذرنامه از تحویل آن به افراد سودجو به منظور اخذ ویزا، ارز یا اقامت و ... خودداری كنید.

6 - قبل از مسافرت گذرنامه خود را از نظر مدت اعتبار، اجازه خروج معتبر، نداشتن مشكل ممنوع الخروجی و سایر موارد دقیقاً بررسی كنید تا هنگام مسافرت با مشكل مواجه نشوید.

7 - قبل از مسافرت نسبت به تهیه بلیط ، ویزا برای كشورهایی كه قصد اقامت یا عبور از آنها را دارید، اقدام كنید.

8 - برحسب قانون كسانی كه درخارج از كشور مرتكب اعمال خلاف قانون از قبیل سرقت، كلاهبرداری، خرید و فروش موادمخدر، ولگردی و فساد اخلاقی و سایر اعمالی كه خلاف شئونات جمهوری اسلامی است شوند از خروج مجددشان جلوگیری خواهد شد.

9 - برخی از كشورهای عربی به همراه داشتن قرص‌های فنوباربیتال، والیوم و ... را مواد مخدر تلقی كرده و مانند مصرف‌كنندگان مواد مخدر با آنان برخورد می‌كنند.

10 - در صورت مواجهه با مشكلاتی در خارج از كشور كه شخصاً قادر به حل آن نیستید، بلافاصله با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران تماس بگیرید تا راهنمایی لازم در اختیار شما قرار گیرد.

11 - در هنگام مسافرت شناسنامه یا كارت شناسایی عكس‌دار معتبر دیگری به منظور بررسی و رفع مشكلات احتمالی در مرزها همراه داشته باشید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :

10 بانک قدرتمند دنیا

با 10 قانون سرمایه گذار موفقی شوید

تخمین خرج و مخارج کودک نورسیده !

راه‌های آسان پول درآوردن

آموزش بازاریابی و فروش تلفنی