امنیت کارت اعتباری
دقت كنید هر بار كه به خودپرداز مراجعه می‌كنید، باید سه چیز را بردارید؛ همیشه این سه چیز را بشمارید: پول، كارت، رسید.

 امروزه همراه داشتن كارت بانكی بهتر از حمل پول نقد است، اما به شرطی كه جوانب احتیاط رعایت شود.

1 - كارت خود را برای برداشت پول به كسی كه نمی‌شناسید، ندهید و اگر از كارت استفاده می‌كنید، جلوی دیگران با صدای بلند رمز آن را نگویید.

2 - در صورت برداشت وجه از كارت توسط فروشنده اگر ضعف بینایی دارید، از مشتری دیگری كمك بگیرید و مبلغ درج شده در قبض رسید را چك كنید. همیشه ذره بین به همراه داشته باشید زیرا فیش‌ها و قبض‌ها ریز چاپ می‌شود.

3 - هرگز رمز كارت خود را با خود به همراه نبرید و آن را در كنار كارت نگذارید.

4 - دقت كنید هر بار كه به خودپرداز مراجعه می‌كنید، باید سه چیز را بردارید؛ همیشه این سه چیز را بشمارید: پول، كارت، رسید.

5 - اگر مرحله یك، دو، سه اجرا نشده از جلوی دستگاه تكان نخورید. ممكن است كارت شما در دستگاه مانده باشد. اگر چنین بود، به همان بانك اطلاع دهید.

6 - رمز اینترنتی كارت خود را داشته باشید تا در خرید اینترنتی بتوان از آن استفاده كرد.

7 - رمز كارت خود را چند وقت یكبار عوض كنید، اما دفتری داشته باشید كه در جای مطمئنی بگذارید و این رمز‌ها را با ذكر تاریخ تعویض در آن یادداشت كنید. از شماره‌هایی كه فراموش نمی‌كنید استفاده كنید. بخشی از شماره تلفن، سال ازدواج، سال تولد فرزند و هر چیز دیگری كه فراموشش نمی‌كنید.

8 - اگر از سوپرماركت خرید تلفنی یا اینترنتی و اعتباری می‌كنید، به یكی از همسایه‌ها یا فرزندان خود خبر دهید كه در چه تاریخی قرار است از چه موسسه‌ای برای تحویل جنس به خانه شما بیایند تا در صورت بروز مشكل، خانواده و دوستان بدانند آخرین كسی كه به منزل شما مراجعه كرده، چه كسی بوده است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir




مطالب پیشنهادی :

با گران ترین کشورهای اروپایی آشنا شوید

هزینه های عروسی تان را مدیریت کنید 

اجناسی که در مصرف شان زیاده روی می کنیم

رویای پولدار شدنتان را به حقیقت نزدیک کنید!

اهمیت برنامه ریزی مالی برای زنان