صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز پول ارزش زیادی دارد . در زیر ، اشاره به هفت چیزی دارد که هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرند و باید از خریدن آنها اجتناب کنیم. سپس 13 مورد دیگر را هم بیان کرده که اینها هم جزء واجبات نیستند.
من یکی ازخریداران مشتاق و همیشگی فروشگاه ها هستم . بسیاری از وسایلی را که می خرم مورد استفاده ام هستند ، اما چیزهایی هم هستند که هرگز مورد استفاده من قرار نمی گیرند ولی من آنها را خریده ام - به خصوص آنکه ممکن است سلامت یا ایمنی من راهم در معرض خطر قرار داده باشند. بنیانگذار پول استیسی جانسون می گوید : صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز پول ارزش زیادی دارد .او در زیر ، اشاره به هفت چیزی دارد که هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرند و باید از خریدن آنها اجتناب کنبم. سپس 13 مورد دیگر را هم بیان کرده که اینها هم جزء واجبات نیستند

1 - سرویس خواب بچه 
ایالات متحده در مورد محصولات مصرفی که جنبه امنیتی دارند می گوید : خریدن تخت برای بچه هایی که تازه به دنیا آمده اند هیچ ضرورتی ندارد چرا که به دلایل مختلفی ممکن است اصلا مورد استفاده قرار نگیرد. از جمله آنکه بسیاری از پدر مادرها بچه ها را در دوران نوزادی و مدتها بعد از آن در کنار خود می خوابانند. همچنین احتمال افتادن بچه از روی آن  و همچنین ایجاد یک فضای بسته برای نوزاد و یا کودک نو پا را به وجود می آورد  ، که می تواند منجر به ناراحتی و گریه آنها شود. 
بهتر است اجازه دهید تا کودک شما کمی بزرگتر شود و بعد برای او تخت بخرید.هم چنین می توانید تختی را که از فرزند قبلی شما بوده را دومرتبه تعمیر کرده و مورد استفاده فرزند بعدی خود قرار دهید.

2 - صندلی ماشین 
 اداره ایمنی ترافیک بزرگراه می گوید : صندلی ماشین اگر در یک تصادف آسیب دید لزومی ندارد که حتما آن را عوض کنید - در صورتی که کیسه هوا باز شده باشد که دیگر ، هیچ کس مجروح نخواهد شد ،فقط توصیه می شود که قبل از استفاده مجدد از ماشین  صندلی های ماشین را حتما درست کرده و آنها را نصب کنید تا در معرض خطر قرار نگیرید .به این ترتیب لزومی به عوض کردن دوباره آنها نمی باشد. پس چگونه می توانیم  بگوییم که بین صندلی ماشینی که در یک تصادف کوچک آسیب دیده، با یکی در یک تصادف بزرگ آسیب دیده ، و یکی که اصلا با آن تصادفی نشده تفاوت وجود دارد ؟ این آسیب داخلی است و اصلا قابل رویت نیست. پس خرید مجدد آن کاملا بیهوده می باشد.

3 - کلاه  کاسکت
در یک تصادف ، فوم ضخیم که در داخل  کلاه وجود دارد باعث محافظت از سر شما می شود.اما  پس از یک تصادف ، ممکن است کلاه آسیب ببیند و اغلب هم می شکند و فوم آن از بین می رود. آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا می گویند : جایگزین کردن یک کلاه جدید پس از هر تصادف – کاری درست نمی باشد. باید کلاه را تعمیر کرده و از آن استفاده مجدد شود. ممکن است  کلاه جدید هم در تصادف بعدی دو مرتبه از بین برود.

4 - لپ تاپ 
اگر شما از لپ تاپ خود به خوبی مراقبت کنید و آن را در دسترس همه قرار ندهید مطمئن باشید که سالها می توانید از آن استفاده کنید، چرا که حتما می دانید که دیگران به وسایل شخصی شما مثل خودتان نمی توانند اهمیت دهند. مثلا ممکن است به راحتی روی آن چای یا قهوه بریزند یا آن را از دستشان بیاندازند. این لپ تاپ در ابتدا می تواند کارهای بزرگی را برای شما انجام دهد اما ممکن است پس از آسیب دیدن دیگر به درد شما نخورد. 
من فقط با پرداخت مبلغ کمی توانستم هارد دیسک لپ تاپ خود را تعویض کرده و آن را به مانند اولش در بیاورم. 

5 - دوربین فیلمبرداری 
دوربین های ویدئویی و فیلم برداری به راحتی آسیب پذیرند و نگهداری از آنها بسیار سخت است. مخصوصا آنکه بیشتر، در معرض آب قرار می گیرند ، و یا در غیر این صورت به درستی از آنها استفاده نمی شود. تعمیرکردن دوربین فیلمبرداری کاری بسیار پرهزینه است ،در نهایت باید گفت خریدن آنها آنچنان ارزشی ندارد.

6 - تشک 
سلول های پوست، باکتریها، مو، و هر چیز دیگری که شما بتوانید تصور کنید – با تشک یا تختی که استفاده می کنید رابطه ای مستقیم دارد. به این ترتیب باید تمام اشکالات تخت خود را رفع کنید .در اینجا مشکلاتی را که یک تشک یا تخت بد می تواند برای ما ایجاد کند را بازگو کرده ایم. وجود مشکل در بستر خواب در خونرسانی بدن انسان تاثیر زیادی دارد ، همچنین می تواند باعث عفونتهای  پوستی شود. 

7 - کفش 
من اعتقاد دارم که شما نیاز به یک تشک خوب و یک جفت کفش خوب دارید - چرا که آنها رابطه ای مستقیم با پای شما دارند. مشکل این است که ، کفشی که شما استفاده می کنید  ممکن است بزرگتر ازاندازه پای شما باشد، اما شما به آن عادت کرده باشید. باید توجه داشته باشید که حتما آن را تعمیر کنید تا دقیقا متناسب با اندازه ی پایتان شود تا منجر به درد در ساق پا و مشکلات پشت پا نشود.

8 - لوازم آرایشی
تقریبا هر زمان که به خرید می روید حتما یک عدد لوازم آرایش هم می خرید. اما  خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی که همگی در تماس با پوست هسنتند نمی توانند  برای سلامتی بدن مناسب  باشند. مثلا استفاده از انواع رژ لب ها که ممکن است به راحتی به میزبانی باکتریهای مولد بیماری بروند. رفتن به فروشگاهها و مغازه های زیبایی که لوازم آرایشی می فروشند، سلامت شما را به خطر می اندازند.

9 - تلویزیون های ال سی دی و پلاسما 
تلویزیون هایی که جدیدا آمده اند و صفحه نمایشهای جالبی دارند نه تنها پرهزینه هستند بلکه اگر هم ایراد یا خرابی در آنها حاصل شود  به طور متوسط 500 دلار برای ، هزینه های تعمیر و اجرای مجدد آنها باید پرداخت. استفاده از همان تلویزیون هایی که قبلا داسشته ایم هیچ ایرادی ندارد. حتی ، ممکن است مقرون به صرفه تر باشد که در خرید یک تلویزیون جدید حتما به دنبال  گارانتی آن نباشیم چرا که نه تنها گارانتی در مدت زمان قابل مصرف مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه بدون گارانتی ارزان تر هم هستند. 

10 - کلاه 
 گذاشتن کلاه بر سر می تواند سرشار از مشکلات و بیماری ها شود. از بین رفتن پوست و موی سر، و یا حتی بدتر - شپش را در پی دارد. شپش سر باعث واکنش های خارش دار و دردناک در پوست سرمی شود. اشکالات تقریبا نامرئی که به سرعت به افراد دیگر هم منتقل می شود. 
خلاص شدن از شپش نیاز به دو درمان دارد.ابتدا باید با آفت کش های مخصوص سر آنها را از بین برده  سپس  باید ملافه ، ملحفه ، لباس، تشک، و هر گونه وسایل دیگر که مرتبط با سر بوده اند را تمیز کرد.این درمان می تواند چندین ساعت یا چندین روززمان ببرد و چه ارزشی دارد که کلاه بخریم و از آن استفاده کنیم تا دچار چنین مشکلاتی شویم.

11 - لباس شنا
لباس شنا کاملا به تن می چسبد واین تماس نزدیک می تواند باکتری ها و بیماری های دیگر را به راحتی به بدن انتقال دهد . اگرطبق دستورالعمل آن را نشوییم ممکن است بند های آن به راحتی پاره شوند یا لباس شنا ممکن است به راحتی شکل خود را از دست بدهد. بنابراین چه لزومی دارد چیزی بخریم که ممکن است تنها بعد از چند بار استفاده از بین برود وپاره شود.

12 - جاروبرقی
جاروبرقی بسیار راحت آسیب پذیر است. ( امروز صبح من در حدود سه بارازدست  موهای سگم که در گوشه گوشه های خانه ریخته شد بود سرم را به دیوار کوبیدم.) اگر دستگاه دچار مشکل شود  تعمیرات آن بسیار پرهزینه است. به این ترتیب با کوچکترین صدمه به آن دوباره باید یکی دیگر خرید.

13 - لاستیک 
یکی از خطرهایی که برای لاستیک می تواند ایجاد شود داشتن سطح نازک آج آن است - اگر از لاستیک های قدیمی استفاده می شود آنگاه می توان خطر نداشتن ایمنی را مطرح کرد. لاستیک ها پس از مدتی استفاده ، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، و باعث یک حادثه بزرگ می شود. به هر حال اگر تایر شما قدیمی نیست لزومی ندارد آن را عوض کنیم فقط به خاطر آنکه می خواهیم آن را نو کنیم. 

14 - نرم افزار 
نرم افزار به همراه  کد محصول است، و اکثر تولید کنندگان نرم افزار محدودیتی در تعداد بارهایی که شما می توانید از آن برای بارگذاری مجدد استفاده کنید قرار داده اند. هنگامی که شما نرم افزار مورد استفاده خود را می خرید، شما به هیچ طریقی نمی توانید بفهمید که  چند بار از کد محصول استفاده شده است. به عنوان مثال اگر از یک نرم افزار بتوان سه بار برای بارگذاری استفاده کرد و دو بارآن قبلا استفاده شده باشد درنهایت آن را می خرید و فقط قادر به بارگذاری نرم افزار بر روی کامپیوترخود برای یک بار می باشید بدون آنکه خودتان بدانید.

15 - دستگاه دی وی دی 
غالبا هزینه هایی که برای تعمیریک دی وی دی باید پرداخت بیشتر از خریدن مجدد آن است به عنوان مثال ، یکی از دوستان من دستگاه دی وی دی خود را به یک تعمیرگاه برد و مغازه تعمیری به او گفت که او باید  یک سینی درایو DVD جدید روی آن بیاندازد و این کارحدود  $ 55 هزینه برمی دارد. جایگزین کردن یک دی وی دی جدید به صرفه تر بوده است.

16 - حیوانات برای بازی 
کودکان دوست دارند حیوانات را به دهان و بدن خود بمالند و با آنها بازی کنند، درحالیکه می دانیم کاملا کثیف هستند وباکتری ها و آلودگی ها را می توانند به خود جذب کنند. آیا شما واقعا می خواهید فرزند خود را در معرض اینگونه بیماری ها قرار دهید ، واگر شما این را نمی خواهید پس اصلا برای چه این حیوانات را وارد کنیم. 

17 - لامپ های هالوژن 
اگرچه آن دسته از لامپ های هالوژن قدیمی ممکن است نور کمتری داشته باشند، اما خطر آتش سوزی و درواقع سوختن آن کمتر است. آن دیوسی ، بازاریاب معروف در بازار لامپ ،  گفت : استفاده از لامپ هالوژن های امروزی حداقل 350 آتش سوزی، 2 میلیون دلار صدمه به اموال ، 114 صدمه دیده  و 29 مورد مرگ و میر در سراسر ایالات متحده را باعث شده است. 
به جای خرید لامپ هالوژن که این مشکلات را هم در پی دارد، می توان به دنبال خرید لامپ هایی رفت که علاوه بر امنیت بیشتر ارزان تر هم می باشند .می توان از لامپ های CFL و یا لامپ های LED استفاده کرد.

18 - مخلوط کن 
دستگاه های مخلوط کن که در آشپزخانه استفاده می شوند به راحتی می توانند آسیب ببینند.به عنوان مثال ( من به زور توت فرنگی منجمد و یخ را در آن ریختم و به این ترتیب پره های آن آسیب دید) اگر دستگاه قدیمی باشد مواد غذایی به سطح زیرین  تیغه گیر کرده و به آن آسیب می رساند. من باید $ 25 برای تعمیر آن بپردازیم- از آنجا که شما می توانید یک مخلوط کن جدید که خیلی ارزان تر هم است بخرید و صرفه جویی کنید .مهم آن است که اصلا از ابتدا برای چه این دستگاه های پر آسیب را بخریم.

19 - جواهرات بدلی 
کودکان و بیشتر جوانان علاقه زیادی به استفاده از بدلیجات دارند که بیشتر هم از مواد نامناسب از جمله نیکل، کادمیوم، سرب و...درست شده اند. این مشکل آنقدر شایع است که آزمایشات فراوانی را روی آن انجام داده اند و پس از آن اقدام قانونی توسط مرکز بهداشت محیط زیست در سال 2004 منجر به فراخوان بیش از 150 میلیون قطعه از طلا و جواهرات اصلی برای بچه ها و نوجوانان شد. تا دیگر این بدلیجات که از مواد شیمیایی هم درست شده اند را نخرند و با این کار نه تنها به خود آسیب نمیرسانند بلکه صرفه جویی هم به عمل می آید.

20 - غذای حیوانات خانگی 
 اخیرا شیوع حیوانات خانگی در خانه ها بسیار نگران کننده شده است .چرا که ، باعث مشکلات بهداشتی جدی برای غذای حیوانات خانگی به وجود آمده است. جایی که ما زندگی می کنیم، غیرعادی نیست که برای مواد غذایی حیوانات خانگی هیچ بهداشتی در نظر گرفته نشده و کاملا آلوده هستند. احتمال مسمومیت با مواد غذایی وجود دارد و با این اتفاقات و مشکلات اصلا چه ضرورتی به نگهداری حیوانات خانگی است ؟   
اینها 20 چیزی هستند که از تظر من هرگز ضرورتی برای خرید آنها وجود ندارد. آیاشما هم  می توانید فکر کنید وچیزهای دیگری را هم به این لیست اضافه کنید؟ اگر خواستید می توانید آن را در فیس بوک قرار داده و ما را در جریان آن بگذارید .



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
چگونه از خرید کردن احساسی برای سال نو جلوگیری کنیم؟
4 روش برای مسدود کردن عابربانک به سرقت رفته
چگونه برای بچه دار شدن مان برنامه ریزی مالی داشته باشیم؟
حساب پس انداز مخفی از همسرمان داشته باشیم یا نه؟
10 راه عالی برای برخورد با استرس مالی