برای نوشتن یك آگهی خوب و پاسخگو نكات و ملاحظات خاصی مطرح هستند كه توجه به آن‌ها برای نگارش یك آگهی جالب و تاثیرگذار كه یك خواننده را به مشتری تبدیل كند، لازم است.
 
مفهوم بازاریابی و معرفی هر كالا و هر كسب و كار، تصاویری گوناگون را به ذهن می ‌آورد كه برجسته‌ترین و قابل لمس‌ترینشان،‌آگهی‌های تلویزیونی و یا چاپ شده در مجلات و روزنامه‌ها هستند.
 
برای نوشتن یك آگهی خوب و پاسخگو نكات و ملاحظات خاصی مطرح هستند كه توجه به آن‌ها برای نگارش یك آگهی جالب و تاثیرگذار كه یك خواننده را به مشتری تبدیل كند، لازم است. نكاتی چون نوشتن یك تیتر جذاب و گیرا و برشمردن منافع و مزایای كالا.
 
ولی گاهی اوقات به مشكلی برمی‌خورید كه شاید یافتن جوابش برایتان راحت نباشد. مشكل راجع به شكل و ظاهر و میزان جذابیت آن نیست. عنوان آگهی جالب توجه است و كنجكاوی خواننده را برمی‌انگیزد، منافع و مزایای استفاده از كالا و خرید كردن از فروشگاهتان را هم نوشته‌‌اید ولی باز هم اوضاع همان است كه بود و مشتری جدیدی به شما مراجعه نكرده است.
 
یكی از این ظرایف كه شاید از یادتان رفته باشد اینست كه مشتری احتمالی باید بفهمد كه آیا این كالا و خدمات می‌تواند برایش مفید باشد یا نه و اگر آن را بخرد چه چیزهایی به دست خواهد آورد. كسی كه صندوق ایمیل‌هایش را باز می‌كند و با این پیام‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شود،‌ می‌خواهد پاسخ سوالاتشان را بیابد. اگر پیامتان به او نگوید كه پس از خرید این كالا و خدمات كدام مشكلش را می‌تواند حل كند، كاری از پیش نخواهید برد.
 
لازمست كه بازار هدف و مخاطبانتان را به درستی بشناسید تا آن مشكل و دردسر را به مشتریان احتمالی‌تان نشان دهید. آن‌ها باید سختی و دشواری كلنجار رفتن با مشكلات و كمبودها و محدودیتشان را حس كنند تا برای به دست آوردن آرامش و راحتی پیشنهادی شما، كالا و خدماتتان را بخرند. برای ارائه شاهد ملموس و باور كردنی كه صحت ادعاهای شما را تایید كند، بهترین راهست. نوشتن چند سطر از گفته‌های رضایت‌مندانه مشتریان قبلی كه اوضاع خودشان را پیش از خرید و پس از استفاده از كالای شما، بیان می‌كنند، این حس را به مشتری احتمالی هم انتقال می‌دهد كه اگر كالای پیشنهادی را بخرد ضرر نخواهد كرد و به احتمال زیاد یكی از دردسرهایش كمتر می‌شود. پس معلوم می‌شود كه بیشتر اوقات وجود احساس‌‌های متضاد كه یكی گویای حال واقعی شخص باشد، نتیجه بخش است. او سعی می‌كند برای تغییر دادن حال بد و منفی، تلاش كند و برای كسب آن حس خوب و خوشایند، ابزار و زمینه‌های لازم را فراهم آورد. بالعكس،‌برای حفظ و استمرار حالت خوش و مثبت هم تلاش می‌كند تا عوامل منفی بیرونی بر آن تاثیر نگذارند.

نكته بعدی راجع به قیمت‌هاییست كه عرضه می‌كنید. مردم خواهان اعداد و ارقام هستند تا باز هم صحت این ادعاها را دریابند و حس كنند كه با خرید این كالا سود خواهند كرد و یا اگر استفاده از این خدمات را شروع كنند، در مخارج و هزینه‌هایشان صرفه‌جویی خواهند كرد. قیمت واقعی كالاها و خدماتتان را عرضه كنید و اگر قصد دارید مجموعه‌ای از اجناس را در یك بسته به فروش برسانید، پس از ذكر قیمت تك تك آن‌ها و جمعشان ،‌نشان دهید كه خرید این مجموعه كامل، از لحاظ مالی،‌مقرون به صرفه‌تر است.

شاید خیلی ساده به نظر بیاید ولی همین حساب و كتاب معمولی به مشتری بالقوه‌ای كه ‌آگهی شما را در مجله می‌خواند یا پیام تبلیغاتی‌تان را دریافت می‌كند، نشان می‌دهد كه با شركتی صادق و قابل اعتماد روبه‌روست و خریدن این كالاها نیز سودمند است.

گارانتی دادن یكی از راههایست كه شركت‌ها برای جلب و حفظ مشتریانشان به كار می‌گیرند. مشتری با دیدن این كلمه، قدری آسوده خواهد شد چون می‌فهمد كه اگر این كالا به درستی عمل نكرد می‌تواند آن را پس بدهد و مقدار زیادی از پولش را برگرداند و یا این كه خود این شركت هزینه تعمیرات را خواهد پرداخت. راجع به خدمات هم اینچنین است ولی با توجه به نوع خدمات و مشخصات مشتریان و محدودیت‌های هر شكل از سرویس‌دهی، وضع و تعیین این گارانتی و تضمین‌ها، راحت و سهل نیست.

وقتی كه یك مشتری احتمالی، آگهی جذاب، گیرا و شفافی را می‌بیند و پاسخ سوالاتش را نیز در آن یافته از صحت آن مطمئن می‌شود، باز هم ممكن است دست به خرید نزند! چون فكر می‌كند كه تا مدت‌ها می‌تواند به این فروشگاه سر بزند، به این وب سایت مراجعه كند یا به این آدرس ایمیل بزند. پس برای آگهی‌هایتان- چه اینترنتی و چه مطبوعاتی- زمان تعیین كنید. مثلا اگر مشتریان تا زمان مشخصی به فروشگاهتان بیایند و خرید كنند، یا درخواستشان را ایمیل كرده از وب ساتتان خرید نمایند، از تخفیف و مزایای چندی بهره‌مند خواهند شد.  

 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: tafahomnews.com 

مطالب پیشنهادی:
چطور پولدار می‌شوید؟
شما، پول و زندگی
رئیس باید بیشتر کار کند!!
9 وجه تمایز كارآفرینان موفق و ناموفق
10 روش محرمانه كه در خرید به شما كمك می كند!