در این مقاله شما را با سه اشتباه در رزومه نویسی آشنا می کنیم که ارتکاب به آنها می تواند برگ برنده رزومه را به مهمترین عامل شکست در راه پیدا کردن شغل مناسب تبدیل کند.

رزومه، مهمترین سند و مدرک شما در راه یافتن شغل و کار مناسب است و به نوعی می توان از این سند به عنوان برگ برنده در جستجو برای کار یاد کرد.
این برگ برنده گاهی می تواند تنها نقش یک میانبر را برای شکست شما در جستجو برای کار پیدا کند و هیچ نتیجه ای برایتان نداشته باشد.
اما مشکل کجاست و چرا گاهی نوشتن و ارسال رزومه برای نهادها و سازمان های مختلف حتی در حد یک تماس تلفنی هم نتیجه نخواهد داشت؟

در این مقاله شما را با سه اشتباه در رزومه نویسی آشنا می کنیم که ارتکاب به آنها می تواند برگ برنده رزومه را به مهمترین عامل شکست در راه پیدا کردن شغل مناسب تبدیل کند.

1 -  فکر نکردن به عاقبت کار
اعتماد به نفس، ویژگی بسیار خوبی است و می تواند در حل بسیاری از مشکلات و پیچیدگی های زندگی به ما کمک کند، اما خدا نکند که این اعتماد به نفس از حد و اندازه خود فراتر رود و به "اعتماد به نفس کاذب" تبدیل شود.
کسانی که دارای اعتماد به نفس بیش از حد هستند، به هیج عنوان به وظایفی که باید انجام دهند فکر نمی کنند و تنها فکر و ذکرشان این است که مثلا بتوانند پستی درحد یک مدیرعامل داشته باشند.
فکر کردن به هرچیز غیر از جزئیات وظایفی که قرار است در یک پست به شخص محول شود، او را حتی از یک تماس تلفنی بعد ارسال رزومه محروم می کند.

2 - داستان سرایی
یکی از نکات بسیار مهمی که می توان از آن به عنوان کلید رزومه نویسی یاد کرد، "کوتاه نوسی" است. دقت داشته باشید که رزومه کاری، کتاب داستان نیست و نیازی به استفاده از آرایه های ادبی، صفات و کارهایی از این دست در آن وجود ندارد.
به گفته یک کارشناس آموزشی حتی می توان 25 سال سابقه کاری را در یک برگ رزومه نوشت.
مختصر و مفید بنویسید؛ بدین معنا که تلاش کنید با ساده ترین و مستقیم ترین عبارات تمامی توانایی ها و سوابق کاری خود را به کوتاه ترین شکل ممکن در رزومه وارد کنید.

3 - رویا پردازی
نوشتن واقعیت ها در روزمه نویسی از اهمیت بالایی برخورداراست. تصویری که شما از خود در رزومه ارائه می کنید، در واقع می تواند تضمین کننده یا برباد دهنده آینده شما باشد.
نوشتن آنچه در آینده می خواهید به آن برسید، کمک چندانی به شما در یافتن شغل مناسب نمی کند. آنچه را در رزومه بنویسید که همین حالا دارید و سعی نکنید، رویا پردازانه به قضیه نگاه کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir


مطالب پیشنهادی :
از زیباترین اسکناس های دنیا دیدن فرمایید !
قدیمی ترین شرکتهای جهان که هنوز فعالیت دارند !
7 نکته برای ایجاد انگیزه در کارمندان
خصوصی‌سازی چیست؟
10 قاعده برای موفقیت در مصاحبه شغلی